Home > Rubriky a sekce > Fascinace a historie > Článek
Dealer objevil v nejnovějších Corvette šifry odkazující na ty, bez nichž by stěží vznikly
1.10.2020 | Petr Prokopec
Automobilky obvykle nemluví o tom, co vedlo ke vzniku toho či onoho modelu a typicky vidí jen svou práci z posledních let. Chevrolet je ale zjevně pyšný na to, že Corvette s motorem uprostřed by nevznikla nebýt Zory Arkuse-Duntova.
Pokud se alespoň trochu zajímáte o americké sporťáky, nejspíše vám neuniklo, že Chevrolet Corvette by nebyl tak úspěšným a schopným vozem, kdyby nebylo Zory Arkuse-Duntova. Americký technik belgického původu sice za zrodem legendy jako takové nestojí, nicméně i tak dostal přezdívku „Otec Corvette“. Když ji totiž poprvé uviděl vystavenou v New Yorku, byl více než potěšen tím, co spatřil. Nicméně technikou byl zklamán, proto napsal do Chevroletu s tím, že by na voze rád pracoval. A rovnou přidal i návrh, jak zvýšit maximálku.
Na automobilku to udělalo velký dojem, zakrátko již byl Arkus-Duntov na její výplatní listině. V roce 1955 tak napomáhal zakomponování osmiválcového motoru, se kterým o rok později dosáhl na Daytona Beach rekordní rychlosti 240 km/h. V roce 1957 byl jmenován ředitelem divize sportovních variant a pod jeho vedením práce na vylepšení Corvette pokračovaly. Jedna věc se mu ale nepodařila. Arkus-Duntov sice u Chevroletu měl velké slovo a prosadil řadu variant, v jedné věci ale uspěl až dlouho po své smrti.
Jde o přesun motoru zpod přední kapoty za kabinu. Arkus-Duntov přišel během kariéry u GM s mnoha prototypy, nicméně teprve před pár lety se Chevrolet rozhodl, že Corvette se dočká největší změny od příchodu zmiňovaného osmiválce. Osmá generace tak již disponuje motorem uprostřed a právě autora této myšlenky se automobilka rozhodla uctít. Pozoruhodné je, že tak neudělala hned zkraje, odkaz na Arkuse-Duntova na produkčních autech objevil až nyní největší dealer těchto aut u posledních vyrobených modelů.
Na čelním skle se tak objevila grafika zachycující slavného konstruktéra z profilu a k ní i logo „Team Corvette”. Obojí je vcelku nenápadné a z pohledu řidiče téměř či zcela neviditelné a neslouží jen jako odkaz na samotného Zoru. GM už dříve přiznal, že jeho podobizna a logo týmu vyvíjejícího Corvette byly používány v průběhu tajného vývoje vozu jako identifikace pro vstup do míst, kam se mohla dostat právě jen hrstka lidí na C8 pracující. Automobilka tak zjevně chtěla dopřát i svým zákazníkům trochu pocitu výjimečnosti.
Jak se tedy zdá, GM si je kořenů Corvette dobře vědom a je schopen s nimi dále marketingově pracovat. Nemělo by to však být jediné memento legendárního technika. V zákulisí se stále mluví o ostré variantě Corvette C8, která by se dočkala pojmenování Zora. Pokud dojde na jeho realizaci, čekejme těžký kalibr, jinak by se Arkus-Duntov musel otáčet v hrobě.
Zora Arkus-Duntov vypiplal z Corvette opravdovou sportovní ikonu a snil o variantě s motorem uprostřed. Foto: General Motors
Nová, právě takto koncipovaná Vette tedy odkazuje právě na něj, vedle toho má na čelním skle i logo týmu, který ji vyvíjel. Pomocí obou emblémů se pak při vývoji také identifikoval. Foto: Dave Salvatore, Kerbeck
Zdroj: Corvette Blogger
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 50 minutami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 51 minutami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před hodinou - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 3 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 4 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch