Chevrolet Spark/Matiz 7,0 V8: skutečná kapesní raketa může být vaše

(+ videa) Toužíte po silniční šílenosti? Pak si poříďte si ojetý Spark za milion. S motorem z Corvette Z06 o výkonu přes 500 koní.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chevrolet Spark/Matiz 7,0 V8: skutečná kapesní raketa může být vaše

7.11.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Chevrolet Spark/Matiz 7,0 V8: skutečná kapesní raketa může být vaše

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ videa) Toužíte po silniční šílenosti? Pak si poříďte si ojetý Spark za milion. S motorem z Corvette Z06 o výkonu přes 500 koní.

Množiny cílových zákazníků toužících po Chevroletu Spark/Matiz a Chevroletu Corvette na první pohled velký průnik mít nemůžou a asi ani nemají, přesto však i tady existují výjimky potvrzující pravidlo, které navíc touží po spojení obou. A protože topit pod kapotou Vette titěrné hrnky ze Sparku by vypadalo ještě šíleněji než motorista laskající v jedné garáži oba vozy, nastěhoval se small block mezi přední kolečka městského hatchbacku.

A ne ledajaký, ačkoli ani základní 6,2litrový osmiválec zrovna za průměr považovat dost dobře nejde. Světle modrý kousek, který se před pár dny prodával na německé mutaci aukčního portálu e-Bay, dostal v rámci kompletní přestavby sedmilitrovou V8 LS7 z Corvette Z06, která má v sérii 512 koní. Podle zadavatele inzerátu na motoru zřejmě proběhly nějaké drobné úpravy, anebo prostě jen zaokrouhlil a připsal k němu informaci o výkonu 520 koní, i když některé další stránky uvádí až 550 koní.

Parametry dynamiky bez nějakého protokolu o měření bude nutné považovat za orientační, s ohledem na velikost auta, jeho předpokládanou váhu a tím pádem i výkonovou hmotnost se maximální rychlost 260 km/h a schopnost akcelerovat na stovku za 3,7 sekundy nezdají být přehnané.

Aby bylo jasno, vůz zrovna nový není (podle dostupných informací pochází z roku 2007), ale ještě jsme o něm nepsali a je zajímavé, že jeho předchozí majitel nebo majitelé jej prostě za těch pět let udrželi v provozuschopném stavu a při jízdách - pravděpodobně hlavně na okruzích - jej nezrušili. O výrobu vozu se měl postarat chlápek jménem Yves Fourdin, zakladatel a majitel belgické společnosti Fourdin Auto Sport, na jejich stránkách se však toho dnes moc neděje.

Jak patrně i bez upozornění z obrázků poznáte, nejen motor Sparku nebo Matizu není sériový. Při transformaci a slučování komponentů autor použit z Corvette také řízení a brzdy a ve snaze vyrobit auto, které se v první zatáčce nepřevrátí, radikálně rozšířil rozchod obou náprav. Do interiéru přibyla ocelová ochranná klec, závodní skořepiny a jednoduchý, semišem potažený volant. Ani to ale na nedávno ukončené aukci nikoho nezaujalo a za 43 tisíc Eur prodávaný malý a vzteklý Chevrolet prozatím zůstal u původního vlastníka.


Chevrolet Spark/Matiz 7,0 V8: skutečná kapesní raketa může být vaše - 1 - Chevrolet matiz Spark V8 01Chevrolet Spark/Matiz 7,0 V8: skutečná kapesní raketa může být vaše - 2 - Chevrolet matiz Spark V8 02Chevrolet Spark/Matiz 7,0 V8: skutečná kapesní raketa může být vaše - 3 - Chevrolet matiz Spark V8 03Chevrolet Spark/Matiz 7,0 V8: skutečná kapesní raketa může být vaše - 4 - Chevrolet matiz Spark V8 04Chevrolet Spark/Matiz 7,0 V8: skutečná kapesní raketa může být vaše - 5 - Chevrolet matiz Spark V8 05Chevrolet Spark/Matiz 7,0 V8: skutečná kapesní raketa může být vaše - 6 - Chevrolet matiz Spark V8 06
Převodovka je podle jednoho z videosnímků sekvenční, podrobnosti ke konstrukci ovšem chybí

Zdroj: eBay.de přes Motor Authority

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.