Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným

Svět superjachet pro ty nejbohatší přinesl už všelijaké výstřelky, koncept s příhodným jménem Avanguardia ale zachází ještě dál. Funkčně i designově je to skutečný extrém mezi extrémy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným

9.9.2020 | Petr Prokopec

Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným

/

Foto: Lazzarini Design Studio

Svět superjachet pro ty nejbohatší přinesl už všelijaké výstřelky, koncept s příhodným jménem Avanguardia ale zachází ještě dál. Funkčně i designově je to skutečný extrém mezi extrémy.

Pokud patříte mezi majitele Bugatti, pak by vaše garáž měla nabízet útočiště i pro desítky dalších exkluzivních aut. Mimo to by vám měly patřit také tři soukromé tryskáče a alespoň jedna jachta. Tedy alespoň dle statistik automobilky z Molsheimu. Je tedy evidentní, že Veyron a Chiron si nepořizují lidé, kteří mají opravdu hluboko do kapsy, ovšem i takovou klientelu lze ohromit. Stačí, abyste poslali na vodu novou superjachtu Avanguardia, za jejímž návrhem stojí římské designové studio Lazzarini.

Tato společnost již proslula kreacemi, které mísí moderní techniku s opulentním luxusem a futuristickým designem, v případě této novinky ale překonala sama sebe. Středobodem superjachty se totiž stalo cosi, co by šlo připodobnit k labutímu krku a hlavě, čímž je míněn sklopný mechanismus na přídi se zavěšenou kukaní. Ta slouží jako kapitánský můstek, při spuštění na vodu se však promění v 15,2 metru dlouhý člun s vyhlídkovou palubou, který můžete využít při výletech na pevninu.

Samotný krk má dvojí funkci, přičemž tu první jsme již zmínili. Tou druhou je navýšení stability a rychlosti, při plavbě se mechanismus zatáhne co nejvíce do vnitřku lodě. Avanguardia přitom disponuje pěti palubami a měří 237 metrů na délku. Pohostit a ubytovat tak dokáže až 60 lidí, z nichž dvanáctka připadá na posádku a desítka na obsluhu. Zbytek jsou hosté, kteří mají k dispozici minimálně dva bazény, dva helipady a dvě paluby na opalování.

Pohon tohoto kolosu mají na starosti dva boční elektromotory, kterým asistuje centrální spalovací jednotka MTU od Rolls-Royce. Avanguardia tak může dosáhnout cestovní rychlosti 18 uzlů, což odpovídá 33 km/h. Oproti Bugatti jde tedy o poznání nižší tempo, majitelé jachty však rozhodně nemusí vytahovat z kapsy kapesníky. Svůj Veyron či Chiron si totiž klidně mohou vzít sebou, neboť Avanguardia má dokonce integrovanou garáž pro auta. Je tedy otázkou, jak probíhá nakládka a vykládka, s ohledem na zmiňovaný labutí krk však nemáme pochyb o tom, že půjde o další technologickou vychytávku.

Avanguardia je zatím jen návrhem, Lazzarini ale předpokládá, že stava skutečné jachty se cenově měla pohybovat okolo 500 milionů dolarů (cca 11,19 mld. Kč). Lze už jen dodat, že součástí standardní výbavy by v té chvíli byly i dva kapotované vodní skútry poháněné turbínou. Ty lze naložit do zmiňované garáže, stejně jako mají připravené stání na zádi jachty. V té chvíli mohou být jejich pohonné jednotky nápomocné motorům Avanguardie, což navyšuje maximální rychlost. O té se nicméně zatím autoři nezmínili.


Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 1 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 01Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 2 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 02Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 3 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 03Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 4 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 04Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 5 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 05Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 6 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 06Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 7 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 07Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 8 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 08Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 9 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 09Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 10 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 10Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 11 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 11Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 12 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 12Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 13 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 13Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 14 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 14Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 15 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 15Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 16 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 16Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 17 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 17Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 18 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 18Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 19 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 19Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 20 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 20Chystaná superjachta nabízí i garáž pro několik aut, pozornost ale budí něčím jiným - 21 - Lazzarini Avanguardia 2020 prvni sada 21
Koncepční superjachta Avanguardia společnosti Lazzarini se chlubí nejen garáží pro několik aut, ale zejména sklopným mechanismem s člunem, jenž připomíná labutí krk a hlavu. Foto: Lazzarini Design Studio

Zdroj: Lazzarini Design Studio

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.