Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč

Ať už se nám to líbí nebo ne, Číňané stále dokážou přijít s auty, která za neuvěřitelnou cenu nabízí neuvěřitelné věci. Tohle patří mezi ně. Velikostně i pojetím jde o soupeře Škody Kodiaq, stojí ale zlomek ceny českého vozu.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč

6.11.2022 | Petr Miler

Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč

/

Foto: SAIC-GM-Wuling Automobile

Ať už se nám to líbí nebo ne, Číňané stále dokážou přijít s auty, která za neuvěřitelnou cenu nabízí neuvěřitelné věci. Tohle patří mezi ně. Velikostně i pojetím jde o soupeře Škody Kodiaq, stojí ale zlomek ceny českého vozu.

Autům značky Baojun, za kterou stojí americko-čínské konsorcium SAIC-GM-Wuling, jsme se v minulosti věnovali už několikrát, obvykle ale šlo o kombíky, na čínskou značku ne úplně typické vozy. Nám mohou být blízké, dnes už ovšem nejsou úplně „in”, prim dnes hraje segment SUV. Číňané umí hodně za málo nabízet i v něm, kde o přízeň zákazníků bojují také typem 530. Je to už docela velké auto, přesto i v jeho případě můžeme hovořit o extrémně nízké ceně vzhledem k tomu, co všechno nabízí.

S délkou 4 695 mm, šířkou 1 835 mm, výškou 1 750 mm a rozvorem 2 750 mm je to v některých ohledech dokonce větší auto než Škoda Kodiaq, tedy na evropské poměry dost velké SUV, které bez potíží ubytuje až 7 osob. Velikost a láci dává částečně najevo vzhledem, který trochu evokuje MPV, designem ale celkově neurazí. Jeho aktuální verze oproti dřívějšímu provedení pracuje s upravenými nárazníky, jinou maskou chladiče a novou nabídkou litých kol. Nebudeme říkat, že je to nějaký krasavec, ale podívejte se na výsledek sami - podle nás vzhledem neurazí.

Více se toho změnilo uvnitř. V kabině došlo na přidání zvukové izolace na řadě míst, vůz má tlustší skla a upravený ventilační systém, a tak má nyní působit komfortnějším dojmem. O to se stará i široká paleta výbavových prvků, ve které najdeme mj. automatickou klimatizaci, tempomat, bezklíčové odemykání a startování, vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka či 10,4palcový centrální displej, který je spojený s multimediálním systémem a zpětnou kamerou. Většina těchto prvků je navíc k dispozici nejpozději od druhé nejnižšího stupně výbavy, ve vyšších jsou standardem dokonce i věci jako kožené čalounění, elektricky ovládaná sedadla, výše se přidává i rozměrné panoramatické okno... Je toho opravdu hodně, nic, co by připomínalo specifikace třeba Dacie.

V případě techniky lze počítat jen s motorem 1,5 turbo, který dává až 147 koní výkonu a 250 Nm točivého momentu, je to takový dnešní standard. Spojen může být jak s šestistupňovým manuálem, tak automatem CVT s osmi virtuálními stupni. Onen automat lze ovládat pomocí tradičního voliče na středové konzoli včetně manuální volby virtuálních rychlostních stupňů. S hmotností od 1 465 kg tento vůz špatně nepojede, třebaže z technických parametrů známe jen kombinovanou spotřebu 6,7 l benzinu na 100 km. Pohon kol je pochopitelně jen přední, na 4x4 jsme cenově příliš nízko.

Právě ceny jsou ale na tomto autě nejpoutavější, neboť v případě varianty s manuální převodovkou startují na pouhých 70 800 yuanech, tedy asi 240 tisících Kč. To je až neskutečná cena, uvážíme-li, co za ni dostanete za auto. A příliš neroste ani s vyššími nároky - sedmimístná verze stojí jen o 1 000 CNY (3 400 Kč) více, za automat se připlácí 9 000 CNY (30 600 Kč) a i když sáhnete po maximálně vybaveném sedmimístném provedení, jste na 92 800 CNY, tedy asi 316 tisících Kč. Jinými slovy, i nejnabušenější Baojun 530 pro 7 se vším všudy včetně panoramatického okna je o 10 procent levnější než u nás úplně nejlevnější Škoda Fabia se základní výbavou a tříválcovým motorem 1,0 bez turba s 80 koňmi.

Není tedy divu, že tohle auto se prodává dobře a letos je s odbytem 65 996 vozů nejžádanějším Baojunem. Není to vyloženě superhit, už tento model ale stačí na to, aby dvojnásobně překonal neustále klesající prodeje všech Škod v zemi - odbyt konkurenčního Kodiaqu překonává devětkrát. Tohle ale není jen věc Škody a není to jen věc Baojunu. Západní značky včetně největšího VW v Číně rychle ztrácí a Baojunu podobné domácí značky naopak získávají půdu pod nohama. Proč si někdo myslí, že se tento trend zastaví? A proč si někdo myslí, že se stejná situace nebude opakovat i v jiných zemích?

My si to nepřejeme, varujeme před tím, přijde nám to zbytečné. Evropské automobilky zejména kvůli své zahleděnosti do plnění politicky diktovaných zadání ztrácí kontakt se zákazníkem, nabízejí stále dražší a přesto stále méně žádané vozy. Je absurdní paradox, že se automobilky sídlící v komunistické zemi - nejsou-li přímo ovládané komunistickou stranou - zajímají o potřeby kupujících více než výrobci v Evropě. Není čas si vyndat hlavu z nepatřičných míst dříve, než se evropské automobilky stanou snadným soustem stále expandujících Číňanů?


Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč - 1 - Bajoun 530 2021 prodeje cena 01Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč - 2 - Bajoun 530 2021 prodeje cena 02Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč - 3 - Bajoun 530 2021 prodeje cena 03Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč - 4 - Bajoun 530 2021 prodeje cena 04Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč - 5 - Bajoun 530 2021 prodeje cena 05Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč - 6 - Bajoun 530 2021 prodeje cena 06Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč - 7 - Bajoun 530 2021 prodeje cena 07Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč - 8 - Bajoun 530 2021 prodeje cena 08Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč - 9 - Bajoun 530 2021 prodeje cena 09Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč - 10 - Bajoun 530 2021 prodeje cena 10Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč - 11 - Bajoun 530 2021 prodeje cena 11Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč - 12 - Bajoun 530 2021 prodeje cena 12Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč - 13 - Bajoun 530 2021 prodeje cena 13Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč - 14 - Bajoun 530 2021 prodeje cena 14Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč - 15 - Bajoun 530 2021 prodeje cena 15Propadu Škody se nelze divit, podívejte se, co dnes Číňané prodávají jen za 240 tisíc Kč - 16 - Bajoun 530 2021 prodeje cena 16
Čínské SUV velikosti Kodiaqu v sedmimístném provedení s motorem 1,5 turbo a maximální výbavou stojí o desetinu méně než úplně oholená Škoda Fabia. Dobrým prodejním výsledkům se pak nelze divit, stejně jako o mnoho horším výsledkům Kodiaqu a jeho dalších evropských souputníků. Foto: SAIC-GM-Wuling Automobile

Zdroj: SAIC-GM-Wuling Automobile, CAAM

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.