Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji

Čínská auta si v Evropě respekt zrovna nevydobyla, jejich výrobci se ale neustále snaží napravit si reputaci. Nabízí stále lepší vozy, které přitom nezapomínají na nízkou cenu. Inovovaný Baojun 510 budiž příkladem.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji

29.12.2019 | Petr Prokopec

Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Čínská auta si v Evropě respekt zrovna nevydobyla, jejich výrobci se ale neustále snaží napravit si reputaci. Nabízí stále lepší vozy, které přitom nezapomínají na nízkou cenu. Inovovaný Baojun 510 budiž příkladem.

Před pár dny jsme vám mohli představit inovované kombi Baojun 310 Wagon, za kterým stojí čínské konsorcium SAIC-GM-Wuling. Překvapivě nešlo o plagiát a museli přiznat, že tento model by dokázal oslovit i nějakého toho Evropana. Ostatně, posuďte sami - na jedné straně stojí až 1 460 litrů velký zavazadelník, na druhé pak cena jen 140 tisíc korun.

Je samozřejmě otázkou, jaký by byl reálný úspěch vozu, vůči čínským automobilkám mají evropští motoristé stále nemalé předsudky. Nicméně právě značku Baojun by měli začít brát v potaz, neboť špatně nevypadá ani další její inovovaný model, a sice SUV s názvem 510. To lze nově pořídit ve variantě s automatickou převodovkou CVT i bez ní a rovněž v jejím případě lze hovořit o extrémně nízké ceně vzhledem k tomu, co všechno nabízí.

Onen automat lze ovládat pomocí tradičního voliče na středové konzoli včetně manuální volby virtuálních rychlostních stupňů, s nimiž mohou řidiči zažít i „sportovní výkony“. Toto tvrzení berme spíše s humorem, neboť nový automat je spojen s 1,5litrovým nepřeplňovaným motorem, který navíc pozbyl část výkonu. V případě spojení s CVT dává jen 77 kW (105 koní) výkonu a 135 Nm točivého momentu (dříve 111 koní a 147 Nm), nicméně alespoň je to čtyřválec v malém SUV ostudu nejspíše neudělá. Tvrzení o jemné a komfortní jízdě bude v tomto případě realitě blíže.

Oproti dřívějšímu provedení dostalo auto upravené nárazníky, jinou masku chladiče a novou nabídku litých kol, více se ale změnilo uvnitř. V kabině došlo na přidání zvukové izolace na 34 místech, vůz má tlustší skla a upravený ventilační systém, pročež má nyní působit ještě komfortnějším dojmem. O to se stará i možnost volby černého a hnědého koženého čalounění, jímž lze potáhnout i palubní desku.

Zajímavá je pak ostatně standardní výbava, do které spadá rozměrné panoramatické okno, automatická klimatizace, tempomat, bezklíčové zamykání/odemykání/startování, vyhřívaná a elektricky ovládaná zpětná zrcátka či osmipalcový centrální displej, který je spárován s multimediálním systémem a zpětnou kamerou. Kromě toho nabízí také konektivitu s mobilními telefony.

Ceny SUV s CVT manuálem startují na sumě 73 800 čínských yuanů, což dle aktuálního přepočtu činí 240 tisíc Kč. Tedy jinými slovy, Baojun 510 je levnější než třeba úplně nejlevnější Škoda Fabia se základní výbavou Active a motorem 1,0 MPI o výkonu 44 kW (60 koní) a navíc manuální pětistupňovou převodovkou. Ta dnes stojí 269 900 Kč. V nabídce čínského SUV je navíc zpátky i verze s manuálním řazením, která přijde jen na 58 800 yuanů, tedy asi 192 tisíc korun. To je cena na úrovni absolutně nejlevnějších aut Evropy. Levnému a vybavenému Baojunu by tak možná dal šanci i leckdo z těch, kteří dosud nad čínskými auty ohrnovali nos. Nakonec, v Číně si od roku 2017 našel už 1 milion zákazníků.


Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 1 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 01Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 2 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 02Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 3 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 03Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 4 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 04Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 5 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 05Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 6 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 06Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 7 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 07Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 8 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 08Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 9 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 09Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 10 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 10Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 11 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 11Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 12 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 12Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 13 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 13Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 14 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 14Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 15 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 15Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 16 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 16Číňané prodávají vybavené SUV za 240 tisíc Kč i s automatem, bez něj ještě levněji - 17 - Baojun 510 CVT 2019 prvni 17
Čínské SUV s motorem 1,5, automatem CVT a velmi slušnou výbavou stojí méně než úplně oholená Škoda Fabia, s manuálem a nižší úrovní výbavy přijde dokonce na méně než 200 tisíc Kč

Zdroj: SAIC-GM-Wuling

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše