Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc

Nejde o zastaralé nebo nezajímavě vyhlížející auto pochybné značky, ale dílo společného podniku jedné z největších světových automobilek s moderním designem, technikou i spoustou výbavy. Přesto jde o až komicky levné auto, místo jedné Škody Karoq v základu byste mohli mít tři taková.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Zajímavosti

Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc

8.2.2022 | Petr Prokopec

Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc

/

Foto: SAIC-GM-Wuling Automobile

Nejde o zastaralé nebo nezajímavě vyhlížející auto pochybné značky, ale dílo společného podniku jedné z největších světových automobilek s moderním designem, technikou i spoustou výbavy. Přesto jde o až komicky levné auto, místo jedné Škody Karoq v základu byste mohli mít tři taková.

Čínská auta už nejsou tím, čím bývala kdysi. Automobilky z nejlidnatější země světa se poučily ze svých předchozích chyb, jejich auta už nezapáchají po laciném lepidle a ani se nerozpadnou ve chvíli, kdy se na ně jen křivě podíváte. Místo toho se ohání vysokou bezpečností, s níž bodují i v crash testech evropského střihu a uvnitř nabízí ve standardu techniku i výbavu, za kterou je třeba v Evropě připlácet. Přesto stále zůstávají s cenou hodně, hodně nízko.

Důkazů popsaného stavu by se našlo dost, pokud ale máme poukázat na jeden z extrémů, je to tohle auto. Jde o vůz značky Baojun, dílo společného podniku amerického koncernu General Motors a čínské automobilky SAIC Motor, která prodává model RS-3. Jeho jméno voní po Audi, místo sportovního hatchbacku či sedanu se ale jedná o extrémně levné kompaktní SUV.

Baojun RS-3 spoléhá na motory 1,5 atmosférické nebo přeplňované verzi, které produkují 105 koní resp. 147 koní. Ty na přední kola může v prvním případě přenášet buď manuální převodovka nebo automat CVT, v druhém jen CVT. Nějakou závratnou dynamiku od auta skutečně nelze čekat, s hmotností startující na 1 218 kilogramech ale nepůjde ani o žádnou ostudu provozu. Dynamické parametry bohužel Číňané tradičně neuvádí, a to ani v případě akcelerace, ani v případě maximální rychlosti.

Víme však, že s atmosférickou jedna-pětkou a manuálem činí průměrná spotřeba auta a 6,0 l/100 km, zatímco v případě CVT je o pět deci vyšší. Přeplňovaná varianta pak má jezdit v kombinaci za 6,8 litru benzinu. Asi to nejsou ty nejvíc ohromující technické parametry, na poli zajímavosti ale RS-3 mnohé dohání svou cenou a řadou fines.

Mezi ně patří i autonomní řízení úrovně SAE2, za kterým stojí společnost Bosch a jenž může být aktivováno až do rychlosti 130 km/h. Kromě toho tu pak máme pokročilou úroveň konektivity, díky které lze počítat dokonce s modernizací mnohých palubních systémů přes internet. A aby toho nebylo málo, můžeme zmínit také pokročilé hlasové ovládání či možnost transformace vašich pokynů do textových zpráv. K výše zmíněnému lze dále přihodit klimatizaci, sedadlo řidiče ovládané elektricky v šesti směrech, 10,25palcový dotykový středový displej či kůží obšitý volant. A také plejádu bezpečnostních asistentů.

I s takovouto výbavou se ovšem Baojun RS-3 prodává od pouhých 63 800 yuanů, tedy asi 213 tisíc Kč, což je na konkurenci Škody Karoq neskutečně příznivá cena - Karoq u nás dnes začíná na 638 900 Kč a nemá ani čtyři válce. Pokud zatoužíte po turbomotoru a automatu, začínáte s cenou na 87 800 CNY (asi 293 tisíc Kč) a úplně nejvyšší specifikace třeba i s digitálním přístrojovým štítem či výkonnějším audiosystémem přijde na 98 800 yuanů, asi 329 tisíc Kč.

Suma sumárum tu máme výbavou napěchované SUV, které bez problémů sveze pětici cestujících i se slušným motorem pod kapotou. Je to skoro neuvěřitelná nabídka nejlépe vysvětlující rychlý prodejní úpadek Škody v Číně - něčemu takovému se prostě nelze vyrovnat a Baojun není zdaleka jediný, kdo podobně výhodná auta nabízí. Mimo domácí trh se tento vůz zatím nechystá, nicméně bychom se nedivili, kdyby zakrátko již ťukal na brány Evropy a zamířil přinejmenším do Ruska - úspěch by měl při kombinaci jeho designu, výbavy, techniky a ceny zřejmě zaručený.


Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 1 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 01Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 2 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 02Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 3 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 03Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 4 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 04Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 5 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 05Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 6 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 06Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 7 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 07Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 8 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 08Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 9 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 09Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 10 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 10Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 11 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 11Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 12 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 12Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 13 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 13Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 14 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 14Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 15 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 15Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 16 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 16Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 17 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 17Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 18 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 18Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 19 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 19Úpadku Škody se nelze divit, Číňané dnes prodávají soupeře Karoqu za pouhých 213 tisíc - 20 - Baojun RS-3 2019 prvni sada 20
Baojun RS-3 zaujme prakticky vším čím je, zvláště pak hodnotou za peníze. Již v základu je napěchován výbavou, přitom stojí méně jak třetinu toho, co základní Škoda Karoq s tříválcem. Foto: SAIC-GM-Wuling Automobile

Zdroje: SAIC-GM-Wuling Automobile, CAAM

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše