Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané vtrhli do Evropy s novým SUV, začali na trhu s největšími dotacemi
14.9.2020 | Petr Prokopec
Už ne Rusko nebo jiný méně náročný trh, ale rovnou zemi s velmi náročnou klientelou si pro vstup do Evropy vybral BYD. Svůj Tang EV600 začal nabízet v Norsku.
Již nějakou dobu se mluví o druhé vlně útoku čínských automobilek na evropské trhy. Dosud tyto značky končily svou expanzivní pouť v Rusku, ovšem to je pro ně pouze vstupní branou starého kontinentu. Bylo jasné, že jen s Ruskem se Číňané nespokojí a v podstatě jen vyčkávaly na chvíli, kdy v Evropě poklesne emisní limit na 95 gramů CO2 na kilometr. Se svou nabídkou elektrických aut jsou totiž na takovou situaci připraveny lépe než evropské značky.
Čekání se nyní stalo minulostí, neboť značka BYD Auto, druhý největší světový výrobce elektromobilů po Tesle, začala na starém kontinentu prodávat elektrické SUV Tang EV600. Zpočátku je k mání pouze v Norsku, což je snadno pochopitelné. Skandinávská země elektromobily mohutně podporuje, což jejich ceny tlačí i pod benzinové či dieselové varianty.
Je samozřejmě otázkou, s jakým úspěchem se tu čínská novinka setká. Její původ bude pro řadu lidí jistě představovat překážku, s jejímž zdoláním ji v tomto případě nepomůže ani cena. Auto se totiž v Norsku začalo prodávat za 599 900 norských korun, tedy skoro 1,5 milionu korun českých. A to opravdu není málo ani na trh, kde VW Golf začíná s cenou v přepočtu na asi 800 tisících Kč.
Tang EV600 je ovšem zajímavý po stránce technické i dynamické. Máme tu docela velké baterie o kapacitě 82,8 kWh, které mají vydržet na 520 kilometrů. Tento dojezd byl ovšem vyčíslen na základě cyklu NEDC, reálně tak lze očekávat citelně menší rádius. Akumulátory jsou spárované se dvěma elektromotory, které pohánějí všechna čtyři kola. Každá jednotka pak produkuje 245 koní, což též není málo, dohromady dávají až 360 kW (489 koní). Akcelerace na stovku za 4,6 sekundy rozhodně není špatná, maximální rychlost je omezena na 180 km/h.
Číňané říkají, že elektrické SUV je jen jejich první vlaštovkou a dodávají, že značka bude velmi pečlivě sledovat, jak se jejím produktům na prvním evropském trhu daří. „V dlouhodobém termínu je naším cílem expanze za norské hranice,“ říká evropské zastoupení BYD. Jsme tedy zvědavi, jak se této novince na starém kontinentu povede. Pokud neosloví klientelu ani v Norsku, které čemukoli elektrickému značně nahrává, stěží se ji to povede jinde.
Automobilka BYD bude zpočátku v Evropě nabízet pouze elektrické SUV Tang EV600, s cenou začínající v přepočtu na 1,5 milionu Kč je to i přes zajímavou techniku ambiciózní záměr. Foto: BYD Norge
Zdroj: BYD Norge
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
před 3 hodinami - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejčtenější články
- BMW unikly ještě lepší záběry jeho nového X, nejlépe ukazují, proč budou mít SUV značky znovu navrch
20.3.2024 - Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 - Tesla Cybertruck zkusila přebrodit docela normální potok, asi metr za ním se začala rozpadat
20.3.2024 - Putinova limuzína dostala facelift, poprvé se ukáže světu při inauguraci staronového ruského prezidenta
20.3.2024 - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
20.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.18. 13:04 - Truck Daškam
- BMW Divize 04.18. 12:19 - M.Z.
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 12:02 - denis
- Pneu koutek 04.18. 09:17 - Snowman000
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 04.17. 12:48 - řidičBOB