Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané vtrhli do Evropy s novým SUV, začali na trhu s největšími dotacemi
14.9.2020 | Petr Prokopec
Už ne Rusko nebo jiný méně náročný trh, ale rovnou zemi s velmi náročnou klientelou si pro vstup do Evropy vybral BYD. Svůj Tang EV600 začal nabízet v Norsku.
Již nějakou dobu se mluví o druhé vlně útoku čínských automobilek na evropské trhy. Dosud tyto značky končily svou expanzivní pouť v Rusku, ovšem to je pro ně pouze vstupní branou starého kontinentu. Bylo jasné, že jen s Ruskem se Číňané nespokojí a v podstatě jen vyčkávaly na chvíli, kdy v Evropě poklesne emisní limit na 95 gramů CO2 na kilometr. Se svou nabídkou elektrických aut jsou totiž na takovou situaci připraveny lépe než evropské značky.
Čekání se nyní stalo minulostí, neboť značka BYD Auto, druhý největší světový výrobce elektromobilů po Tesle, začala na starém kontinentu prodávat elektrické SUV Tang EV600. Zpočátku je k mání pouze v Norsku, což je snadno pochopitelné. Skandinávská země elektromobily mohutně podporuje, což jejich ceny tlačí i pod benzinové či dieselové varianty.
Je samozřejmě otázkou, s jakým úspěchem se tu čínská novinka setká. Její původ bude pro řadu lidí jistě představovat překážku, s jejímž zdoláním ji v tomto případě nepomůže ani cena. Auto se totiž v Norsku začalo prodávat za 599 900 norských korun, tedy skoro 1,5 milionu korun českých. A to opravdu není málo ani na trh, kde VW Golf začíná s cenou v přepočtu na asi 800 tisících Kč.
Tang EV600 je ovšem zajímavý po stránce technické i dynamické. Máme tu docela velké baterie o kapacitě 82,8 kWh, které mají vydržet na 520 kilometrů. Tento dojezd byl ovšem vyčíslen na základě cyklu NEDC, reálně tak lze očekávat citelně menší rádius. Akumulátory jsou spárované se dvěma elektromotory, které pohánějí všechna čtyři kola. Každá jednotka pak produkuje 245 koní, což též není málo, dohromady dávají až 360 kW (489 koní). Akcelerace na stovku za 4,6 sekundy rozhodně není špatná, maximální rychlost je omezena na 180 km/h.
Číňané říkají, že elektrické SUV je jen jejich první vlaštovkou a dodávají, že značka bude velmi pečlivě sledovat, jak se jejím produktům na prvním evropském trhu daří. „V dlouhodobém termínu je naším cílem expanze za norské hranice,“ říká evropské zastoupení BYD. Jsme tedy zvědavi, jak se této novince na starém kontinentu povede. Pokud neosloví klientelu ani v Norsku, které čemukoli elektrickému značně nahrává, stěží se ji to povede jinde.
Automobilka BYD bude zpočátku v Evropě nabízet pouze elektrické SUV Tang EV600, s cenou začínající v přepočtu na 1,5 milionu Kč je to i přes zajímavou techniku ambiciózní záměr. Foto: BYD Norge
Zdroj: BYD Norge
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Propuštění zaměstnanci Tesly se o svém vyhazovu dozvěděli tak, že jim druhý den ráno přestala jít vstupní karta
před 2 hodinami - Systém stop-stop? Víc jak 457 tisícům Fordů selhává start-stop, motory jim na křižovatkách znovu nenaskočí
před 4 hodinami - Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera