Číňané vtrhli do Evropy s novým SUV, začali na trhu s největšími dotacemi

Už ne Rusko nebo jiný méně náročný trh, ale rovnou zemi s velmi náročnou klientelou si pro vstup do Evropy vybral BYD. Svůj Tang EV600 začal nabízet v Norsku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Číňané vtrhli do Evropy s novým SUV, začali na trhu s největšími dotacemi

14.9.2020 | Petr Prokopec

Číňané vtrhli do Evropy s novým SUV, začali na trhu s největšími dotacemi

/

Foto: BYD Norge

Už ne Rusko nebo jiný méně náročný trh, ale rovnou zemi s velmi náročnou klientelou si pro vstup do Evropy vybral BYD. Svůj Tang EV600 začal nabízet v Norsku.


Již nějakou dobu se mluví o druhé vlně útoku čínských automobilek na evropské trhy. Dosud tyto značky končily svou expanzivní pouť v Rusku, ovšem to je pro ně pouze vstupní branou starého kontinentu. Bylo jasné, že jen s Ruskem se Číňané nespokojí a v podstatě jen vyčkávaly na chvíli, kdy v Evropě poklesne emisní limit na 95 gramů CO2 na kilometr. Se svou nabídkou elektrických aut jsou totiž na takovou situaci připraveny lépe než evropské značky.

Čekání se nyní stalo minulostí, neboť značka BYD Auto, druhý největší světový výrobce elektromobilů po Tesle, začala na starém kontinentu prodávat elektrické SUV Tang EV600. Zpočátku je k mání pouze v Norsku, což je snadno pochopitelné. Skandinávská země elektromobily mohutně podporuje, což jejich ceny tlačí i pod benzinové či dieselové varianty.

Je samozřejmě otázkou, s jakým úspěchem se tu čínská novinka setká. Její původ bude pro řadu lidí jistě představovat překážku, s jejímž zdoláním ji v tomto případě nepomůže ani cena. Auto se totiž v Norsku začalo prodávat za 599 900 norských korun, tedy skoro 1,5 milionu korun českých. A to opravdu není málo ani na trh, kde VW Golf začíná s cenou v přepočtu na asi 800 tisících Kč.

Tang EV600 je ovšem zajímavý po stránce technické i dynamické. Máme tu docela velké baterie o kapacitě 82,8 kWh, které mají vydržet na 520 kilometrů. Tento dojezd byl ovšem vyčíslen na základě cyklu NEDC, reálně tak lze očekávat citelně menší rádius. Akumulátory jsou spárované se dvěma elektromotory, které pohánějí všechna čtyři kola. Každá jednotka pak produkuje 245 koní, což též není málo, dohromady dávají až 360 kW (489 koní). Akcelerace na stovku za 4,6 sekundy rozhodně není špatná, maximální rychlost je omezena na 180 km/h.

Číňané říkají, že elektrické SUV je jen jejich první vlaštovkou a dodávají, že značka bude velmi pečlivě sledovat, jak se jejím produktům na prvním evropském trhu daří. „V dlouhodobém termínu je naším cílem expanze za norské hranice,“ říká evropské zastoupení BYD. Jsme tedy zvědavi, jak se této novince na starém kontinentu povede. Pokud neosloví klientelu ani v Norsku, které čemukoli elektrickému značně nahrává, stěží se ji to povede jinde.


Číňané vtrhli do Evropy s novým SUV, začali na trhu s největšími dotacemi - 1 - BYD Tang EV600 2020 prodej Norsko 01Číňané vtrhli do Evropy s novým SUV, začali na trhu s největšími dotacemi - 2 - BYD Tang EV600 2020 prodej Norsko 02Číňané vtrhli do Evropy s novým SUV, začali na trhu s největšími dotacemi - 3 - BYD Tang EV600 2020 prodej Norsko 03Číňané vtrhli do Evropy s novým SUV, začali na trhu s největšími dotacemi - 4 - BYD Tang EV600 2020 prodej Norsko 04Číňané vtrhli do Evropy s novým SUV, začali na trhu s největšími dotacemi - 5 - BYD Tang EV600 2020 prodej Norsko 05Číňané vtrhli do Evropy s novým SUV, začali na trhu s největšími dotacemi - 6 - BYD Tang EV600 2020 prodej Norsko 06Číňané vtrhli do Evropy s novým SUV, začali na trhu s největšími dotacemi - 7 - BYD Tang EV600 2020 prodej Norsko 07
Automobilka BYD bude zpočátku v Evropě nabízet pouze elektrické SUV Tang EV600, s cenou začínající v přepočtu na 1,5 milionu Kč je to i přes zajímavou techniku ambiciózní záměr. Foto: BYD Norge

Zdroj: BYD Norge

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.