Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Číňané zkouší zaujmout, jak se dá, velký a vybavený kombík prodávají jen za 137 tisíc
27.8.2020 | Petr Prokopec
Za 137 tisíc u nás nekoupíte žádné auto, natož pak takové, které by bylo možné označit za jakkoli velké či jakkoli vybavené. V Číně takové prodávají a ani nepůsobí lacině.
Když se řekne Baojun, nepředstavíte si patrně nic, jde ale o čínskou značku aut, která není hodna přehlížení. Stojí za ní americký koncern General Motors a čínská automobilka SAIC, tedy dva velikáni svého druhu. Na trh vypouští hlavně SUV, MPV i kompaktní auta a mezi nimi také neuvěřitelně levného soupeře Škody Octavia. Pro ty, pro něž je ale i auto za 300 drahé, ale mají v nabídce základní model jménem Baojun 310, který nyní nabízí levněji než kdy dříve.
Tohle auto je navíc k dostání i jako kombi označené 310W a pro letošek prošlo modernizací. Nejdostupnější Baojun dostal nejen nový design, který je mimochodem docela pohledný, ale také inovovanou techniku. K mání je nyní s 1,2litrovým nebo 1,5litrovým atmosférickým motorem, kdy první produkuje 82 a druhý 111 koní. Na trhání asfaltu to sice stačit nebude, nicméně za tak nízkou cenu nelze očekávat supersportovní žihadlo. Zvláště když automobilka zmiňuje, že důraz byl kladen na spotřebu, která u silnějšího kombíku vrcholí na 6,5 l/100 km.
I když jde o základní model značky, není to zrovna prcek. Oproti předchozí generaci dostal do vínku větší rozvor (2 750 mm versus 2 550 mm) a jeho celková délka se natáhla ze 4 032 milimetrů na 4 620 mm. Nad zadní nápravu je tak možné naložit až 1 460 litrů nákladu, kromě toho je ovšem možné zavazadelník osadit také dvěma nouzovými sedadly. Vůz tak může být buď pěti nebo šestimístný, což je u kombíků velmi ojedinělé, zvláště u kombíků této třídy.
Aby toho nebylo málo, už v základu jde o velmi dobře vybavené auto. S vyššími úrovněmi výbavy pak přichází i moderní finesy jako monitoring tlaku v pneumatikách či zpětná kamera, pětistupňový či šestistupňový manuál je pak možné nahradit automatickou převodovkou. I tak je velmi levný - když jsme se o něm zmiňovali dříve, hovořilo se o vyšší ceně, nyní se ale v těžkých časech snaží zaujmout se základní cenou jen 42 800 yuanů s motorem 1,2 a manuálem, což je v přepočtu pouhých 137 tisíc Kč. K dispozici je celkem 12 variant, přičemž i ta nejdražší s šestimístným interiérem, maximální výbavou, motorem 1,5 a automatem přijde na 72 800 CNY, tedy asi 235 tisíc Kč. To je pořád kouzelně nízká cena.
Když se přitom na auto podíváte zvenčí, laciné vám patrně nepřijde. A uvnitř to platí ještě méně - kolik dražších aut tady na pohled tak dobře nepůsobí. Jak jsme tedy již několikrát zmínili, existují čínská auta, která by si dovoz do Evropy zasloužila. Že by k němu mohlo dojít v případě Baojunu 310W ale nemáme zprávy, jakkoli nepochybujeme, že za současné situace by si tu podobný vůz rád koupil kde kdo.
Čínské kombi Baojun 310W by mohlo být ideálem českých chalupářů. Uveze až 1 460 litrů nebo šest osob, přitom nyní startuje jen na 137 tisících korun. A ani ve vrcholných provedeních není drahé. Foto: SAIC-GM-Wuling
Zdroj: SAIC-GM-Wuling
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 8 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
před 10 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 11 hodinami - V Německu začali prodávat elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
včera - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
včera
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 00:27 - abgx1
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.18. 22:02 - Eda
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch