Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem

Kopírování „západních” automobilek není pro Číňany ničím novým a BMW je velmi oblíbeným terčem. V tomto případě se ale státní Hongqi rozhodlo s novým modelem E-HS9 následovat mimo jiné obří ledvinky nových mnichovských modelů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem

30.7.2020 | Petr Prokopec

Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem

/

Foto: Car News China@Facebook

Kopírování „západních” automobilek není pro Číňany ničím novým a BMW je velmi oblíbeným terčem. V tomto případě se ale státní Hongqi rozhodlo s novým modelem E-HS9 následovat mimo jiné obří ledvinky nových mnichovských modelů.

Čínská, přímo státem vlastněná automobilka Hongqi původně svými vozy zásobovala pouze politickou špičku největšího trhu světa. I proto byla její nabídka velmi omezená a poněkud zastaralá. A přestože název značky lze do češtiny přeložit jako Rudá zástava, tedy symbol komunismu, její produkty bylo možné označit spíše za kapitalistické. Hongqi totiž své vozy stavělo na základech letitých modelů od Audi, Dodge, Lincolnu či Toyoty, přičemž zároveň se jim snažilo vtisknout podobu Mercedesu či Rolls-Royce. Před pár lety však bylo rozhodnuto, že firma osloví i privátní klientelu a navíc půjde originálnější cestou.

Zatímco první úkol byl splněn beze zbytku, v případě toho druhého záleží hlavně na úhlu pohledu. Hongqi sice skutečně přišlo s novými modely, které již jsou výrazně modernější, ovšem i tak mají stále svůj základ v technice odjinud. Kupříkladu nová limuzína H9 tak byla postavena na základech Audi A6L. To je sice určené pouze čínskému publiku, nicméně stále zde máme německý kapitalismus schovaný za lidově-demokratickým designem, s nadsázkou řečeno. Otázkou ovšem je, zda model H9 skutečně je první vlaštovkou z nové vlny.

Nyní si můžeme představit SUV s poněkud krkolomným názvem E-HS9, které již skutečně lze považovat za originál, tedy alespoň z hlediska techniky. Dosavadní informace nenaznačují, že by Číňané užívali cizí platformu, místo toho přišli s vlastní architekturou. Nejspíše i proto, že novinka počítá s elektrickým ústrojím. To mají tvořit dvě jednotky, z nichž ta přední nabízí 215 koní a 350 Nm točivého momentu, zatímco u zadní se zákazníci dočkají 295 koní a 420 Nm.

Špičky obou agregátů by se měly potkávat, což znamená, že celkově soustava nabídne 510 koní a 770 Nm. S jakou dynamikou ale bude spojena, zatím není známo. Stejně tak můžeme spekulovat i o dojezdu, nicméně s ohledem na kapacitu baterií (92,4 kWh) je za předpokladu úsporné jízdy pravděpodobných nějakých 500 kilometrů na jedno nabití. V reálném světě to ale bude kom 300 km.

Hongqi E-HS9, jež bylo původně vyvíjeno pod názvem H115, měří 5 160 milimetrů na délku, 2 000 mm na šířku a 1 730 mm na výšku. Zároveň počítá s rozvorem 3 250 mm, který je velkorysejší než u srovnatelně velkého BMW X7. Uvnitř lze tedy očekávat více místa pro nohy než v mnichovském SUV, nicméně na druhou stranu také s menším prostorem pro hlavu. To by ale s ohledem na velikost Číňanů nemusel být problém, jinam se navíc SUV zatím nepodívá.

Domácí publikum chce automobilka kromě elektrického ústrojí okouzlit designem, který je i není originální. Postaral se o něj Gilles Taylor, bývalý šéfdesignér Rolls-Royce, který evidentně dostal pokyn, aby se se svou kreací co nejvíce blížil produktům svého bývalého chlebodárce, tedy koncernu BMW. Zároveň měl ale také upoutat čínské zákazníky, kteří si potrpí na velké množství chromu či některé předimenzované proporce.

Výsledek posuďte sami, my ale máme pocit, že hůře BMW kopírovat nešlo - nechat se inspirovat zrovna obřími ledvinkami a přetvořit je v něco ještě obludnějšího nám nepřijde zrovna šťastné. Uvnitř jde spíše o kopii Rolls-Roycu, také součásti skupiny BMW, zde už výsledek tak kontroverzní není. Pokud byste si sami sebe dokázali představit za volantem tohoto auta, musíte sáhnout docela hluboko do kapsy. Očekává se, že elektrické SUV bude startovat mezi 480 a 550 tisíci yuany, tedy někde mezi 1,5 a 1,75 milionu korun.


Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem - 1 - Hongqi E-HS9 2020 final prvni 01Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem - 2 - Hongqi E-HS9 2020 final prvni 02Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem - 3 - Hongqi E-HS9 2020 final prvni 03Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem - 4 - Hongqi E-HS9 2020 final prvni 04Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem - 5 - Hongqi E-HS9 2020 final prvni 05Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem - 6 - Hongqi E-HS9 2020 final prvni 06Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem - 7 - Hongqi E-HS9 2020 final prvni 07Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem - 8 - Hongqi E-HS9 2020 final prvni 08Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem - 9 - Hongqi E-HS9 2020 final prvni 09Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem - 10 - Hongqi E-HS9 2020 final prvni 10Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem - 11 - Hongqi E-HS9 2020 final prvni 11Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem - 12 - Hongqi E-HS9 2020 final prvni 12Čínská státní automobilka teď napodobuje BMW tím nejhorším možným způsobem - 13 - Hongqi E-HS9 2020 final prvni 13
Nové Hongqi E-HS9 na sebe bere podobu BMW a Rolls-Royců, což není náhoda, neboť jej navrhl bývalý šéfdesignér Rolls-Roycu, který BMW patří. Foto: Car News China@Facebook

Zdroj: Car News China@Facebook

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.