Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínské Porsche Caynne Coupe oslní svým pojetím, stojí zlomek ceny originálu
24.11.2020 | Petr Prokopec
Čínská auta nemusí být nudné, levné krabice, toto dostalo atraktivní vzhled, který doplňuje dvoulitr s 233 koňmi a plně digitální kokpit s bezpečnostními inovacemi. To vše za 600 tisíc korun.
Čínská automobilka Changan až dosud nemusela představovat jednu novou značku za druhou, což je oblíbená strategie konkurentů. Místo toho si vystačila s jednoduchým označením modelových řad, což evidentně neslo své ovoce. V průběhu let se zvedaly jak prodeje, tak i popularita, a to i v Evropě, kde je Changan jednou z nejpopulárnějších čínských značek. Letos však došlo na změnu, neboť Číňané odstartovali novou produktovou řadu UNI. Pod tímto názvem hodlají nabízet vozy, které budou vyvedené v novém designovém směru a jež vsadí na větší konektivitu i efektivnější motory.
První vlaštovkou se v létě stalo menší SUV UNI-T, které s délkou 4 515 milimetrů bylo i jistou konkurencí pro již existující modely Changan CS55/CS55 Plus. Oproti nim je ale o chlup delší a především nižší. Tedy jinými slovy, důraz byl při vývoji kladen hlavně na styl, nikoliv až tak na praktičnost. Jakkoliv ta díky rozvoru 2 710 mm zůstává nemalá. Uvnitř pak UNI-T mohlo zaujmout nejen digitálními displeji, ale i neobvyklým joystickem. Jedna-pětka pod kapotou přitom produkovala až 177 koní.
Nyní tu máme druhého do party, a sice větší model UNI-K. Ten počítá s délkou 4 865 mm, šířkou 1 948 mm a výškou 1 700 mm. Rozvor pak narostl na 2 890 mm, to však pro tuto chvíli není až tak podstatné. Důležitější je vzhled, který snad až okatě připomíná Porsche Cayenne Coupe. Německý zástupce ostatně není daleko ani s rozměry, byť je oproti čínské konkurenci delší, širší i nižší. A jako ona disponuje propojenými zadními lampami, na stylové třetí brzdové světlo UNI-K ve spoileru však musí zapomenout.
Kde samozřejmě Čína hraje druhé housle, zvláště ve srovnání s Porsche, to je motorový prostor. Na příchod zmiňované jedna-pětky sice nedošlo, ovšem ani dvoulitr není zrovna velkoobjemovou jednotkou. Produkuje ovšem dostatečných 233 koní a 360 Nm točivého momentu, jež osmistupňová automatická převodovovka Aisin primárně přenáší na přední kola. Za příplatek si nicméně zákazníci budou moci dopřát také pohon všech kol. Ta již standardně počítají s 21palcovým rozměrem.
Přesunout se můžeme do kabiny, kde oproti prvotině UNI-T udělali Číňané ještě větší pokrok. Kromě digitálního přístrojového štítu tu máme především širokoúhlou obrazovku multimediálního systému, která byla úmyslně nakloněna v úhlu 13 stupňů. Zredukována tak byla vzdálenost, jakou musí oči urazit mezi displejem a vozovkou, což zvyšuje bezpečnost. Kromě toho dorazilo i sklo Gorilla, které zostřuje obraz a eliminuje zanechané otisky prstů. I to samozřejmě napomáhá bezpečnosti.
Do prodeje novinka zamíří zkraje příštího roku, přičemž cena má startovat pod 180 tisíci yuanů, tedy okolo 600 tisíc Kč. Na poměry čínských výrobců jde o vcelku tučnou částku, nicméně na druhé straně skutečné Porsche Cayenne Coupé stojí mnohonásobně více. I proto Changan počítá s nemalým zájmem, díky kterému bychom se od nově zrozené linie měli v příštích pěti letech dočkat ještě tří nových modelů. Jedním z nich pak bude i sedan.


















Changan UNI-K výraznou měrou připomíná Porsche Cayenne Coupe. Oproti němu je však nepřekvapivě levnější. Foto: Changan
Zdroj: Changan
Bleskovky
- Souboj dvou úplně jiných aut VW se stejným motorem skončil neuvěřitelným foto finišem
včera - Majitel dál upravil auto s lakem, který z něj dělá dvojrozměrný objekt, teď mate ještě víc
16.1.2021 - Jízda s šestiválcovým Golfem ve specifikaci pro důchodce připomíná, co jsme měli a nemáme
16.1.2021 - Válečný veterán si k 90. narozeninám koupil nové auto, k Fabii Junior má vážně daleko
14.1.2021 - Někdo osadil Škodu Rapid samotažným zařízením, nabourané auto odveze „po svých”
12.1.2021
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 14:49 - MadJoe
- Lampárna (stěžovatelna) 12:59 - HondaMan
- Koronavirus 12:25 - fast001
- Zabavne kabrio kolem 300tis 12:21 - fast001
- Rychlodotazy 10:55 - Arkis
- Volkswagen obecne 19:28 - Lachende Bestien
- Fiat Stilo - Dialkove ovladanie 16:19 - Čičo
- Hyundai a vše kolem nich! 15:43 - hyundaiclub
- Nová Insignia (benzín nebo diesel) 15:39 - hyundaiclub
- Porucha diagnostického systému motoru EOBD 15:37 - hyundaiclub
Nejčtenější články
- Kolem elektromobilů je mnoho povyku pro nic, politici nechápou, co říkají, zlobí se šéf Toyoty
18.12.2020 - Číňané bodují s bohatě vybaveným SUV za 208 tisíc, nabízí toho neuvěřitelně hodně
18.12.2020 - Američané vybrali 9 nejlepších aut pro rok 2021, jejich volba některé Čechy zklame
18.12.2020 - Přelomový verdikt ústavního soudu mění jednání německé dopravní policie, už není svatá
18.12.2020 - Ex-šéf Mercedesu nebývale otevřeně promluvil o motorech moderních aut
18.12.2020 - Prodeje aut napříč Evropou dál výrazně klesají, Škoda může mluvit o štěstí v neštěstí
18.12.2020 - VW odhalil fígly, díky nimž motory TDI protáhne i přes nové emisní normy
18.12.2020 - Nový nejlepší Golf ukázal na Autobahnu, co umí. I v mizerných podmínkách je lepší, než měl být
18.12.2020 - Korejci začali prodávat tempomat s novou funkcí, zbavuje ho největšího neduhu
18.12.2020 - Čínské SUV, které jde proti BMW s cenami nižšími než u Škody, už dorazilo do Evropy
19.12.2020