Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Čínský soupeř Škody Kodiaq v Evropě výrazně zlevnil, s lepší technikou i výbavou stojí o 340 tisíc míň
11.1.2022 | Petr Prokopec
V době, kdy je snad nejvíce skloňovaným výrazem slovo „zdražování”, je to pozoruhodný krok. S novou základní cenou sice dorazila o něco skromnější specifikace, i tak jde ale o velmi konkurenceschopné auto s technikou Volva a spoustou výbavy.
Obvyklou výhodou čínských výrobků je jejich nízká cena. A auta nebývají výjimkou. Zákazníci mimo Čínu na ně často hledí skrz prsty, rádi se ale nechají zlákat, když vidí, že za vůz technicky srovnatelný se „západní” produkcí se dá najednou koupit o desítky procent levněji. V případě faceliftovaného Geely Atlas Pro ale největší čínská automobilka vytáhla do Evropy zprvu poněkud sebevědoměji.
Je třeba říci, že na první pohled právem. Její vzhled lze považovat za přitažlivý, pod přední kapotou navíc odvádí svou práci přeplňovaný 1,5litrový motor od Volva. Ten byl naladěn na 177 koní, což není málo. Pomocnou ruku mu navíc podává 48voltový mild-hybridní systém, který slouží spíše ke snížení spotřeby a vůz jasně připravuje na prodej v zemích EU. Paket pak uzavírá sedmistupňový automat a pohon všech kol. Za techniku se Geely opravdu stydět nemusí.
Také ale nebyl vyloženě levný. Atlas Pro vstoupil do prodeje v Rusku s cenou v přepočtu od 645 tisíc Kč. Coby sok Kodiaqu pořád stál citelně méně než soupeř Škody a konkurenti dalších tradičních značek, už to ale nebylo tak markantní jako dříve. Zřejmě právě kvůli tomu nebyla odezva zákazníků bůhvíjaká, a tak se Číňané rozhodli ceny snížit.
Do dneška tak byl Atlas Pro k mání od 2 099 990 RUB, tedy asi 605 tisíc Kč, což zní přece jen lépe. Není to vyloženě dramatický posun, v dnešní době ale překvapí i takový. Navíc je třeba dodat, že nebyl poslední. Dnes totiž do prodeje vstoupilo nové základní provedení, které nemá pohon 4x4 a sedmistupňový automat mění za šestistupňový. I tak má ale onen motor 1,5 se 177 koňmi (byť bez mild-hybridu), automatickou převodovku a spoustu výbavy. Už v základu nabízí 18palcová litá kola, diody na obou koncích vozu, elektricky ovládané sedadlo řidiče, klimatizaci či ambientní osvětlení umožňující volbu ze 42 barev.
Vůz akceleruje na stovku za 10,5 sekundy, takže to není vyloženě rychlík, když ale dodáme, že se prodává od 1 834 900 rublů, tedy asi 528 tisíc Kč, stěžovat si moc nelze. Škodovka u nás prodává zmíněný Kodiaq v základu s minimální výbavou Ambition, motorem 1,5 o 150 koních, manuálem a předním pohonem nejméně za 864 tisíc Kč. To je skoro o 340 tisíc Kč víc a kdybychom chtěli přidat aspoň onen automat, bavíme se o rozdílu 390 tisíc. Přidejte srovnatelnou výbavu a jsme skoro na dvojnásobku.
Geely Atlas Pro se přitom má začít prodávat i v zemích EU. Pokud si udrží podobné ceny, budou mít značky jako Škoda nevyhnutelně o problém víc.
Geely Atlas Pro vypadá po faceliftu ještě lépe a k mání je i s renomovanou technikou a bohatou výbavou. S novou cenou v Rusku a okolí od 528 tisíc Kč v přepočtu je to relativně levný špás. Foto: Geely
Zdroj: Geely
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejčtenější články
- Nové prodejní a servisní centrum Porsche v Nizozemsku je hotové, otevřít ale nemůže, není pro něj elektřina
20.3.2024 - Sbohem, elektřino. Nový Fiat 500 po 4 letech v prodeji dostane spalovací motor, elektrická verze propadla
21.3.2024 - Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:15 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.19. 23:35 - Lachende Bestien
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda