Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky

Zapomeňte na Rusko, nakonec co je komu dnes po Rusku. Čínská auta bojují o přízeň i na jiných trzích, ty západní nevyjímaje. Právě tam dokáže okamžitě bodovat automobilka Haval, která s jediným autem strká do kapsy celé portfolio Škody.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky

28.10.2022 | Petr Miler

Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky

/

Foto: Haval

Zapomeňte na Rusko, nakonec co je komu dnes po Rusku. Čínská auta bojují o přízeň i na jiných trzích, ty západní nevyjímaje. Právě tam dokáže okamžitě bodovat automobilka Haval, která s jediným autem strká do kapsy celé portfolio Škody.

Pomalu není dne, aby se některá z nám obvykle nepříliš známých čínských automobilek nevytasila s novinkou, která minimálně na papíře spojuje zajímavou techniku, bohatou výbavu a nízké ceny. Problémem je, že i když stále častěji míří mimo svou domovinu, nejde o ty nejvyspělejší trhy vůbec. Rusko nebo některá z jihoamerických zemí nejsou zaostalé destinace, prodávají se tam obvykle ta samá auta jako u nás. Ta nejvyspělejší odbytiště to ale zkrátka nejsou a některé specifikace jinak stejných vozů se liší. Z těchto nabídek tak nelze zcela přesně dovolit, co můžeme očekávat u nás. Případ auta na fotkách níže je jiný.

Jde o vůz čínského Havalu, který loni vytáhl mimo Čínu s třetí generaci modelu H6 s cílem dobýt s ním celý svět, ne jen ten rozvojový. A nedá se říci, že by nebodoval. Nejlepší důkaz přichází z australského trhu, kde se začal prodávat právě před rokem. Šlo o zásadní zlom ve zmíněné expanzi, neboť australská homologační pravidla jsou už velmi náročná a pokud něco dostane schválení pro provoz u protinožců, v Evropské unii už to není nic neřešitelného. Navíc to dává lepší představu o tom, kolik takové auto může stát v EU a jak moc se mu tu může dařit, neboť například v Rusku lze stále prodávat jednodušší techniku, která auta pochopitelně zlevňuje. V Austrálii nikoli, je to příliš konkurenční prostředí, ale k tomu až za chvíli.

Nejdříve si posviťme na samotný H6, který se snaží zaujmout už designem. Jeho atraktivitu posuďte sami, snaží se ale tvářit svébytně a moderně. Především po technické stránce ale lze hovořit o konkurenceschopném voze. Hlavní světla už jsou čistě LED, máme tu 18" a 19" kola, podvozek s dvojitými lichoběžníky vzadu a spoustu zajímavé palubní elektroniky od dvou digitálních displejů s více jak 10 palci v průměru, 5G-konektivitu s možností online aktualizací, autonomní řízení úrovně SAE3 opřené o až 14 radarů a 6 kamer a s ním spojené i nespojené asistenční systémy zahrnující mimo jiné i 360° parkovací kameru nebo automatické parkování.

Pro anglicky hovořící bude vtipné, že auto stojí na platformě, které Číňané říkají L.E.M.O.N. Slovo „lemon” je totiž v anglosaských zemích používáno pro problematická auta už z výroby, lidově řekněme šmejdy. V Číně si to zjevně nikdo neuvědomil, a tak zde totéž značí „Lightweight, Electrification, Multi-purpose, Omni-protection and Network”. Snad s tímto autem problémy nebudou, v pro Austrálii bude na každý pád k dispozici pouze s motorem 2,0 turbo s výkonem 204 koní, který na přední nebo všechna kola posílá 7stupňový automat s dvojicí spojek.

Luxusu je na palubě rovněž dost, a tak nechybí ani věci jako panoramatické střešní okno, vyhřívaný volant, vyhřívaná kožená sedadla s elektrickým ovládáním (v osmi směrech), vícezónová klimatizace nebo zadní sedadla nastavitelná ve dvou směrech. To všechno v autě o rozměrech (délka x šířka x výška) 4 610 x 1 860 x 1 720 mm, což značí docela velké SUV jen o chloupek menší než Škoda Kodiaq.

Známe i větší a lépe vybavená čínská auta, ale v poměru výkonu a ceny je Haval H6 opravdu daleko. V Austrálii začíná s cenou na 33 990 AUD, což je asi 530 tisíc Kč. Už za tuto sumu dostanete zmíněný 204koňový motor 2,0 turbo, dvouspojkový automat, sedm airbagů, automatické brzdy, udržování jízdního pruhu, rozeznávání značek, varování před auty ve slepém úhlu, parkovací asistent vpředu a vzadu i s kamerou, digitální přístrojovku a infotainment s 10,25palcovým displejem, plnohodnotná LED světla, 18" litá kola a spoustu komfortních prvků jako automatickou klimatizaci či elektrické ovládání kde čeho.

Toto za 530 tisíc Kč s homologací pro západní trh? To je fantastická nabídka, úplně základní Kodiaq stojí v téže zemi 53 990 AUD, tedy 850 tisíc Kč, o 300 tisíc víc. A nemá ani dvoulitr, ani automat, ani polovinu bezpečnostní výbavy, ani parkovací výbavu, ani LED světla, prakticky nic z toho, co má Haval v základu. Ve srovnatelné specifikaci bude Kodiaq stát dvojnásobek jako nic.

Haval navíc nekončí zde, místo základní výbavy umí přispěchat i s verzemi Lux a Ultra, které přidávají ještě spoustu dalších prvků od vyhřívaných a ventilovaných sedadel přes 360° parkovací kameru či větší infotainment až po pohon 4x4 a adaptivní tempomat schopný úplného zastavení a opětovného rozjezdu. I plně vybavený H6 s pohonem všech kol a příplatkovým lakem pak stojí 39 990 AUD, tedy asi 630 tisíc. Pořád o statisíce méně než základní Kodiaq 1,5 TSI 4x2 s minimální výbavou (u nás dnes 864 tisíc Kč, to je síla).

Úspěchu Číňanů by se za této situace ani nešlo divit a on skutečně přišel. Letos už Haval prodal v zemi 16 371 vozů a míří k rekordnímu odbytu, a to v podstatě jen díky novému H6 a dalšímu SUV Jolion. Nemusí to vypadat jako vysoké číslo, ale jde o odbyt na úrovni BMW nebo Suzuki, přičemž každý měsíc rychle roste. Za září značka prodala v zemi 3 050 aut a pokud udrží tento trend, bude na konci roku v nejlepší desítce. Co Škoda? Ta v září dodala 566 aut všech modelů, a i samotný H6 ji s 1 294 prodeji strčí do kapsy 2,5krát, Haval jako takový více než pětkrát.

Je dnes jen otázkou času, než H6 bude k mání i v Evropě. Je to jasný plán Havalu a můžeme se jen ptát, zda se to stane v řádu měsíců, nebo to bude trvat déle než rok. Tak či onak se značky jako Škoda mají čeho obávat, zmíněný Kodiaq v poměru hodnoty a ceny H6 rozstřílí jako nic.


Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 1 - Haval H6 2021 detaily 01Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 2 - Haval H6 2021 detaily 02Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 3 - Haval H6 2021 detaily 03Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 4 - Haval H6 2021 detaily 04Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 5 - Haval H6 2021 detaily 05Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 6 - Haval H6 2021 detaily 06Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 7 - Haval H6 2021 detaily 07Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 8 - Haval H6 2021 detaily 08Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 9 - Haval H6 2021 detaily 09Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 10 - Haval H6 2021 detaily 10Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 11 - Haval H6 2021 detaily 11Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 12 - Haval H6 2021 detaily 12Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 13 - Haval H6 2021 detaily 13Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 14 - Haval H6 2021 detaily 14Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 15 - Haval H6 2021 detaily 15Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 16 - Haval H6 2021 detaily 16Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 17 - Haval H6 2021 detaily 17Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 18 - Haval H6 2021 detaily 18Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 19 - Haval H6 2021 detaily 19Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 20 - Haval H6 2021 detaily 20Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 21 - Haval H6 2021 detaily 21Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 22 - Haval H6 2021 detaily 22Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 23 - Haval H6 2021 detaily 23Čínský soupeř Škody je i na západě hit, jen tento model se prodává 2,5krát lépe než všechny škodovky - 24 - Haval H6 2021 detaily 24
Nový Haval H6 slibuje nejmodernější techniku a luxusní vybavení prémiových aut za cenu výrazně nižší než u těch mainstreamových. A nepřehání, i v Austrálii nabízí spoustu muziky za peníze a okamžitě po vstupu na trh válcuje konkurenci tak moc, že jen tohoto vozu prodává Haval násobně více než Škoda na tamním trhu všech modelů dohromady. Foto: Haval

Zdroje: Haval, FCAI VFACTS

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše