Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C1 Swiss and Me 2014: off-road do džungle velkoměsta
27.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Francouzský Kolíňan se toho nebojí. Sotva zamrkal kukadly na svět, už tu máme další verzi do party oplastovaných pseudoallroadů.
Francouzský Citroën intenzivně tlačí svojí novou „cé-jedničku“ a ještě před oficiální autosalonovou premiérou v Ženevě zahlcuje postupně internet všemožnými dalšími fotografiemi. Naposledy to byla třídveřová verze, která objasnila, jakou taktiku PSA u nových trojčat zvolí. Nová sada se však netýká přímo sériové podoby, jde o koncept odolnější třídveřové C1, jejíž revírem zůstává velkoměsto a jeho nejbližší okolí.
Koncept nazvaný Swiss & Me se na ženevský autosalon zřejmě chystá, už jen kvůli svému názvu a dalšímu natažení pozornosti k sériovějším provedením. Podle prvních snímků naznačuje snad něco o dalších možných individualizací C1 pro klasický vůz. Nejde jen o barevné provedení evokující barvy švýcarské vlajky (v čele s bílou karoserií okořeněnou červenou střechou a kryty zrcátek), ale také o odolné plasty, které dodávají karoserii robustnější vzhled a trošku svalstva.
Off-roadové nebo spíše allroadové doplňky reprezentují už tradičně mohutnější nelakované lemy blatníků, agresivnější nárazníky a prahy. Vůz však dostal také centrální dvojitou koncovku výfuku a větší spoiler. Další informace už ale bohužel k dispozici nejsou. Proto ještě naposledy připomeňme, že interiér trojice vozů PSA zůstává nadále tabu. Neukázal nám ho Citroën, neukáže ho zřejmě ani Peugeot, Toyota u Ayga, které ještě neznáme ani zvenčí, s největší pravděpodobností také ne. Proto jen rekapitulujeme.
Interiér prý přinese zábavnější pojetí přístrojové desky, jejíž dominantou bude dotykový sedmipalcový displej. Logicky se přes něj bude ovládat třeba rádio, palubní počítač či připojený mobilní telefon. Technologie Mirror Screen prý umožní telefonem brouzdat ve větší míře než je obvyklé. Kromě toho bude v ceníku C1 třeba hands-free ovládání bez nutnosti používat klíček, couvací kamera či asistent rozjezdu do kopce. Zbytek se dozvíme v úterý.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.
V reálu se pseudo-terénní provedení od standardního Citroënu C1 příliš neliší
Citroën C1 Swiss & Me je dalším představitelem crossoverů, které mají plasty leda na ozdobu. Jeho úkolem je přilákat na svůj stánek v Ženevě mimo jiné švýcarskými barvami a názvem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nejčtenější články
- Luxusní SUV jde i v roce 2024 pořídit s ručním řazením, relikt starých časů nepochopitelně zůstává v nabídce
26.3.2024 - Sexy nová Dacia Duster má konečně české ceny. Začínají ještě o dost níž, než se čekalo
27.3.2024 - Nový krok VW ukazuje, proč automobilka přichází o nejlepší techniky, její R v nové podobě nemůže fungovat
27.3.2024 - Aston Martin vrátil do kabin svých aut tlačítka. Pozoruhodnou cestou zjistil, jak moc lidem vadí je nemít
27.3.2024 - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
27.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 15:32 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22