Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Citroën C4 Cactus Aventure je „drsoň“ pro výlety po safari
19.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Po představení crossoveru C4 Cactus se Citroën rozhodl ukázat ještě drsnější podobu pro Ženevu. Koncept Aventure vypadá bojovně.
Sotva pár dnů po odhalení dalšího kompaktního crossoveru se v zemi galského kouhouta rozhodli pro představení jeho ultimativnější verze, která se však sériové výroby s největší pravděpodobností nedočká. Přesto už pro ten robustnější vzhled rozhodně stojí za pozornost a pečlivější zkoumání. Na ženevském stánku Citroënu si ho budete moci prohlédnout po boku sériové ho a rázem velmi krotce vypadajícího Cactusu.
Koncept s přídomkem Aventure je výrazný v celé řadě detailů. Nemáme teď na mysli jen ty polepy v kontrastní žluté barvě, ale spíše střešní box s LED reflektory a obrovské off-roadové pneumatiky BF Goodrich Mud-Terrain T/A. Ty by se samozřejmě na normální Cactus nevešly, a tak Citroën do tohoto drsoně nainstaloval zvýšený podvozek a řádně rozšířil i podběhy.
Pro toulky po safari, protože jiné nás teď nenapadají, by se mohly hodit i kovové ochranné rámy nebo novinka, kterou přivezl už konvenční kus. Na mysli máme samozřejmě vzduchové kapsle pojmenované Airbump, které ochrání vůz v malých rychlostech před venkovními nárazy. To se hodí třeba na parkovišti, snad kdyby někdo nepatřičně otevíral dveře vozu zaparkovaného vedle vás. Oproti běžnému Cactusu je Aventure příznačný i výrazněji tvarovanými nárazníky a celou řadou GoPro kamer pro záznam okolního dění.
Nevíme, jak to u něho bude s hmotností, ale vypadá, že o dva metráky lehčí než klasická cé-čtyřka rozhodně nebude. Bohužel o pohonném ústrojí ani o interiéru nepadla žádná zmínka, a tak vás jen můžeme odkázat na jeho výstavní premiéru v Ženevě, kde se o něm jistě dozvíme více. Kdyby měl silnější motor a pohon všech kol, tak bychom v něm klidně na sběr kaktusů či nějaké safari vyrazili.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2014.





Do interiéru nás verze Aventure nenechala nahlédnout ani v Ženevě
Agresor pro klidné toulky za dobrodržstvím obouvá nefalšované off-roadové pneumatiky. Že by byl koncept Aventure předzvěstí francouzského off-roadu?
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
I levná základní Corvette v klání osmiválcových sporťáků ukázala, jak výjimečná je, silnějšího konkurenta roznesla na kopytech
před 5 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
včeraStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Itálie od čtvrtka znovu mění pravidla pro provoz radarů, za vším stojí pokuty za 693 tisíc Kč pro jediného řidiče
8.6.2025Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9.6.2025Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9.6.2025Porsche pro jediného člověka na světě postavilo závoďák z Le Mans homologovaný pro běžný provoz, dotyčnému je 88 let
9.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva