Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Bizarní čtyřkolový stroj za 2,6 milionu chce spojit výhody auta a motorky
20.2.2020 | Mirek Mazal
Doslovným dodržením definice se stále koukáme na automobil, i když má svou podobou a stylem řízení blíže motorce. Chce spojit výhody obou světů, máme ale pocit, že se stará spíš o spojení jejich nevýhod.
Francouzská firma Lazareth vyrábí netradičně pojaté automobily a motocykly. Zvláště v případě těch druhých pouští uzdu fantazii a vytváří zcela nevídané stroje. Možná ještě máte v paměti příšeru zvanou LM 847, jejíž dominantou byl osmiválec původem od Maserati. Současně jsme na ní obdivovali zcela unikátní podvozek používající po dvou kolech na každé straně stroje. Poslední výtvor označený LM 410 používá v principu stejné řešení, jen motor je poněkud přízemnější a celý stroj má být díky tomu použitelnější pro běžné ježdění.
Mezi koleny jezdce se tentokrát nachází litrový čtyřválec vypůjčený z Yamahy R1. Maximální výkon 200 koní (147 kW) je stejný jako u japonského superbiku vyráběného už od roku 1998. „LM 410 je mnohem konvenčnější. Navrhli jsme jej, aby byl lehčí, snáze ovladatelný a přístupný širší skupině zákazníků,“ vysvětluje výrobce.
Stroj plně homologovaný pro silniční provoz využívá pohyblivé nápravy umožňují náklony do zatáček. Ohebné mechanismy se po zastavení uzamknou a LM 410 zůstane stát vzpřímeně. Čtyři ráfky s velkými paprsky připomínají automobilová kola a kromě praktického hlediska přinášejí i pořádnou porci exkluzivity.
Futuristický hybrid vzbuzuje pozornost, proto si Francouzi troufají říct o sebevědomou sumu minimálně 100 tisíc Eur (2,6 milionu Kč) za kus. Bude vyrobeno jen 10 exemplářů, než přijde další francouzský pokus spojit výhody automobilů a motocyklů.
Přesně o to se LM 410 snaží, nejsme si ale jisti, zda uspívá. Výhodou motorky je malá fyzická velikost a z ní vyplývající mrštnost, skladnost a nakonec i kombinace dynamiky a ceny. Auta naopak přes vyšší cenu i velikost a relativně horší dynamiku i agilitu nabízí nesrovnatelně více komfortu, zejména pak možnost jezdit bez jakékoli přípravy za každého počasí. V Lazaretrhu tak jde spatřovat spojení výhod i nevýhod obojího, při ceně odpovídající už výjimečnému autu ale vidíme zkrátka spíše to druhé.
Lazareth LM 410 je kříženec auta a motorky. Není levný, ale má přines spojení výhod obojího, podle nás dělá opak
Zdroj: Lazareth
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejčtenější články
- Trojice zlodějů se pokusila vzít majiteli luxusní Bentley přímo na parkovišti. Ten se nedal, bojoval a zvítězil
21.3.2024 - VW už teď kapituloval. Ví, že neprodá dost elektromobilů, aby splnil limity CO2 v EU v roce 2025, chce úlevy
21.3.2024 - Bizarní, nepřitažlivé a nedodělané. Zdrcující recenze CR je pro kolabující Fisker asi poslední ránou, bankrot bude vysvobození
21.3.2024 - Šéf Renaultu svou kritikou EU jen zesměšňuje sám sebe. Chce regulovat regulace, na to už je pozdě
21.3.2024 - 400koňový luxusní dieselový kombík s místem pro 7 je kouzelné vše v jednom, ojetý nevyjde až tak draho
21.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva