Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia Duster 2021 zná své první ceny, míří úplně jiným směrem než zbytek trhu
8.7.2021 | Petr Prokopec
Naprostá většina automobilek se zejména v posledních měsících drží jedné nemilé tradice, k níž vlastně ani nepotřebuje nové modely či facelifty - zvyšuje ceny. Dacia v případě Dusteru ani s modernizací nezměnila nic.
Pokud jste nové auto kupovali před zhruba pěti až deseti lety, měli jste velké štěstí. Tato doba byla totiž spojena s vůbec nejnižšími cenami v historii, kdy v podstatě i Čechům postačilo, aby se na pár měsíců uskromnili. Při průměrném platu si pak dokonce mohli vybírat, zda skončí u Škody nebo u některého ze zahraničních výrobců. Nicméně ty časy jsou minulostí, neboť zejména obrovské investice do elektromobility odstartovaly nemalé zdražování. Jasně patrné je to na takovém Volkswagenu up!, který v době příchodu na trh startoval na 192 900 Kč.
Jak jsme nicméně naznačili, od té doby se mnohé změnilo. Jakkoliv tedy ne až tak u samotného vozu, jehož konstrukce stále odpovídá originálu. Pod kapotou pak nadále naleznete u základu litrový tříválec, byť již trochu výkonnější, namísto původních 60 koní jich nyní máte pod pravou nohou 65. Standardem je momentálně rovněž klimatizace a vyšší je i bezpečnostní výbava. Nic z toho však neospravedlňuje na dané poměry vlastně až šílenou cenu, která startuje na 298 900 Kč.
Za deset let jsme se tedy dočkali nárůstu o více než polovinu a více než 100 tisíc korun, díky čemuž vlastně ani není divu, že celoevropské prodeje poslední dobou jen klesají. Zvláště když za cenu nového VW up! si můžete pořídit mnohem větší, výkonnější a praktičtější vůz. I pro ten si navíc zajdete k oficiálnímu prodejci a nikoliv do autobazaru. A co může překvapit ještě více, ve srovnání s německým prckem dokonce ještě ušetříte nějakou tu korunu na pohonné hmoty nebo třeba roční pojistku.
Abychom dále nechodili kolem horké kaše, rovnou zmíníme, že levnější než up! je Dacia Duster, a to i ve své faceliftované podobě pro rok 2021. Ceny sice zatím známe jen pro německý trh, není ovšem jediný důvod se domnívat, že na tom českém bude situace jiná. Koneckonců u rumunského SUV se měnila hlavně světla či multimediální systém, taková platforma či motory zůstaly zachovány.
Zatímco tedy VW up! startuje v Německu dokonce na 13 540 Eurech (cca 349 500 Kč), inovovaný Duster je na témže trhu k dispozici od 11 990 Eur (309 500 Kč). A především za úplně stejnou cenu, jako tomu bylo u verze před faceliftem. Máme zde tedy nemalou úsporu, a to přesto, že pod kapotou můžete počítat s 91 koňmi a zavazadelník pobere 445 litrů namísto 251, což je kapacita německého prcka. Ten navíc za danou sumu počítá s méně praktickou třídveřovou karoserií, zatímco Duster je pětidvířko.
Právě z tohoto srovnání je jasně patrné, proč je Dacia stále úspěšnější. Jakkoliv zdražení se nevyhýbá ani této automobilce. Rumuni se nicméně vůči konkurenci stále snaží držet při zemi. Cena základního Dusteru se tedy za oněch deset let sice taktéž zvýšila, ovšem pouze o 30 tisíc korun a jen něco přes 10 procent. Jistotu, že faceliftované provedení bude také v Česku startovat na 279 900 Kč, ale zřejmě budeme mít až během pár týdnů. Na faktický start prodejů si pak zákazníci musí počkat do září.
Faceliftovaná Dacia Duster startuje v Německu na stejné ceně jako před modernizací. Je tak o poznání levnější než menší, méně výkonný a méně praktický Volkswagen up!. Foto: Dacia
Zdroj: Dacia
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 2 hodinami - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 4 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch