Dacie prý nabídnou rozprašovač parfému. Touží po něm vůbec někdo?

Značka známá svými nízkými cenami stále častěji pošilhává po luxusní části trhu. Její nový krok je ale diskutabilní a víceméně zcela nesmyslný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dacie prý nabídnou rozprašovač parfému. Touží po něm vůbec někdo?

19.3.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Dacie prý nabídnou rozprašovač parfému. Touží po něm vůbec někdo?

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Značka známá svými nízkými cenami stále častěji pošilhává po luxusní části trhu. Její nový krok je ale diskutabilní a víceméně zcela nesmyslný.

Rumunská automobilka Dacia je spojena především s nízkými cenami, za které si v mnohých případech pořizujete opravdu nemalý kus auta. V poslední době nás ovšem značka opakovaně přesvědčuje, že cizí jí nejsou ani vyšší patra trhu. Takový Dokker Stepway totiž startuje na sumě 311 900 Kč, zatímco za Duster Blackstorm můžete dát i více než 400 000 korun. Tím jsme již opravdu vzdáleni od původní strategie, jež počítala i s modely stojícími méně než 5 000 Eur (cca 137 000 Kč).

Nově přitom automobilka zvažuje, že své výlety do exkluzivnějších částí trhu pozvedne na novou úroveň. Podle zdroje zevnitř továrny je totiž vážně zvažován příchod rozprašovače parfému, který by byl integrován do automatické klimatizace. Jednat by se tedy mělo o víceméně stejný systém, jaký jste si mohli objednat v modelech Maybach a který převzal rovněž nový Mercedes-Benz třídy S.

Je ovšem nutné dodat, že třícípá hvězda a její bývalá luxusní odnož sice danou finesu zpopularizovaly, její výskyt však již hezky dlouho není výjimečný ani v mainstreamu. S ampulkou, která se vkládala do výdechů klimatizace a následně provoněla interiér, bylo možné objednat již první generaci Citroënu C4. Ta přitom na svět přišla již v roce 2004, tedy před více než dekádou.

Za tu dobu ovšem k rozšíření systému příliš nedošlo, i když kupříkladu Renault Latitude nebo Zoe jimi osadit můžete. Zatím ovšem nemáme od francouzské automobilky zprávy, že by se jednalo o nejčastější doplněk, jaký si lidé objednávají. Je tak vskutku zarážející, že o jeho zavedení uvažuje právě Dacia, tedy značka, jejíž kabina by spíše měla být spojována s potem.

Je ale možné, že rumunská automobilka jen hodlá rozšířit svůj repertoár a začít nabízet své modely nejen kupcům prahnoucím po co nejnižší ceně, ale i těm náročnějším. Z toho důvodu ostatně byl převzat z modelů mateřské značky kupříkladu sedmipalcový dotykový displej multimediálního systému R-Link. Tím je přitom možné osadit třeba Logan.

Navíc nesmíme zapomínat na fakt, že modely Dacie jsou po světě prodávány i s dalšími logy, od Lady a Nissanu až po onen Renault. V ryze rumunských vozech se tak nakonec rozprašovač parfému ani nemusí objevit. Na to nám ovšem odpoví příští měsíce, během kterých by tento systém mohl zamířit do příplatkové výbavy.

Pokud se tak skutečně stane, jsme zvědavi na jeho cenu. Technologii sice Renault již vyvinutou má, nedá se však předpokládat, že by jí nabízel lacino. A to ani ve vozech, které původně přišly na svět právě kvůli co nejnižší cenovce.


Dacie prý nabídnou rozprašovač parfému. Touží po něm vůbec někdo? - 1 - Dacia rozprasovac parfemu 01Dacie prý nabídnou rozprašovač parfému. Touží po něm vůbec někdo? - 2 - Dacia rozprasovac parfemu 02Dacie prý nabídnou rozprašovač parfému. Touží po něm vůbec někdo? - 3 - Dacia rozprasovac parfemu 03Dacie prý nabídnou rozprašovač parfému. Touží po něm vůbec někdo? - 4 - Dacia rozprasovac parfemu 04
Dacia zvažuje, že by stejně jako mateřský Renault začala v kabinách nabízet rozprašovač parfému integrovaný do klimatizace

Zdroj: Auto Evolution

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.