Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Dacia poprvé míří na trh, kde ji vůbec neznají, nabídne i u nás nedostupný model
2.6.2021 | Petr Prokopec
Dacie se už dnes prodávají v exotických destinacích, nikdy to ale nejsou přímo Dacie, mateřský Renault je nabízí pod svým vlastním logem. Tato ostýchavost ale evidentně Rumuny přešla, míří do Austrálie.
Před několika málo týdny jsme se zadívali na prodeje francouzských aut na nejmenším světovém kontinentu. A rázem bylo jasné, že takový Renault, Peugeot či Citroën Australany příliš nezajímají, neboť třeba poslední zmíněná měla za duben na kontě pouhé tři prodané vozy. A všechny tři značky dohromady pak dokázala převálcovat i vodíková Toyota Mirai, což rozhodně není levné auto pro každého. Vlastně tedy nikoho nepřekvapilo, když se Renault rozhodl trh jako automobilka opustit. Jeho modely ovšem budou moci Australané nadále kupovat, nicméně nově už jen skrze lokální distribuční firmu Ateco.
Nyní se nicméně ukazuje, že protinožci nebudou moci vybírat jen mezi francouzskými vozy, ale i mezi těmi rumunskými. Na australský trh se totiž chystá Dacia, která se domluvila na spolupráci právě se zmíněným Atecem. Jeho šéf Neville Crichton navíc dodal, že „nyní s nimi již jednáme o detailech“. Expanze rumunské značky na další trh je tedy jistotou, přičemž stejně jako třeba v Česku bude i v Austrálii Dacia hierarchicky zasazena pod Renault. Nabízet toho ale nakonec může více než u nás.
Podrobnosti momentálně schází, nicméně prvními vlaštovkami na australském trhu by měly být Sandero a Sandero Stepway. Pochopitelně přitom již půjde o nové generace postavené na platformě CMF, která má s jistým odstupem následovat Duster. V jeho případě ale logicky půjde o stávající provedení užívající již letitou architekturu B0. Rumunské SUV by se nicméně v Austrálii mělo potkat s verzí Oroch, tedy s pick-upem určeným původně pro jihoamerické trhy.
Austrálie tak ve výsledku bude první zemí na světě, kde tyto dvě verze budou prodávány bok po boku, a to navíc s rumunským logem. V Jižní Americe je totiž Duster Oroch k mání jen jako Renault, což ostatně platí o dalších modele i leckde jinde, dokonce i v Rusku. Crichton je však zapálený do Dacie, jejíž výslovnost již začíná učit i potenciální klienty.
První exempláře by měly dorazit na australskou půdu již v nejbližších měsících, s plnohodnotnou expanzí se však počítá až příští rok. Crichtonovi se tak splní dlouhodobý sen, neboť o možném importu Dacie poprvé jednal již před 10 lety, automobilka na to ale nekývla. Až teď se s novým vedením odhodlala. „Když se šéfem Renaultu stal Luca de Meo, ihned jsme s ním o tom začali jednat,“ dodává Crichton, který si v mezičase udělal jméno u Kie.
Byl to totiž právě on, kdo korejskou značku začal dovážet na australský trh. A z daného podniku se mu podařilo vybudovat nadmíru úspěšný byznys, který byl spojen s desítkami tisíc registrací ročně. V té chvíli Crichton prodal práva zpět Kie, přičemž něco podobného možná udělá s Dacií. Jakkoliv v tomto případě jde o daleko větší srdcovku, která má navíc konkurovat i levným vozů z Číny - ty jsou v Austrálii stále úspěšnější.
Dacie Sandero a Sandero Stepway budou prvními vozy rumunské automobilky, které se začnou prodávat v Austrálii, a to již během několika málo měsíců. Foto: Dacia
Zdroj: Ateco
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před hodinou - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 2 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 4 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 5 hodinami - Lamborghini dalo po dekádách sbohem svému ikonickému logu, náhrada je nenápaditá a laciná
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Pneu koutek 03.29. 12:31 - abgx1
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.29. 12:15 - Čičo
- Onboard videa 03.29. 09:49 - abgx1
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch