Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč

Na první pohled nemusí působit jako velké auto, ale je jím, mezi nápravami mu dokonce naměříme víc než Octavii čtvrté generace. Doma válí hlavně díky nízkým cenám, teď s vyššími ciframi v ceníku zkusí uspět i na západ od velké zdi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč

1.6.2023 | Petr Prokopec

Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč

/

Foto: Changan

Na první pohled nemusí působit jako velké auto, ale je jím, mezi nápravami mu dokonce naměříme víc než Octavii čtvrté generace. Doma válí hlavně díky nízkým cenám, teď s vyššími ciframi v ceníku zkusí uspět i na západ od velké zdi.


Changan je dnes nejmenší automobilkou „Velké čínské čtyřky“. Tu tvoří spolu s koncerny SAIC, FAW a Dongfeng, na rozdíl od nich se ale dlouho zaměřoval hlavně na domácí publikum. To je je sice početné, zbytek světa je ale pořád větší a úspěch v zahraničí je dnes pro Číňany otázkou prestiže. Proto se Changan rozhodl tak trochu využít situace, která nastala v Rusku, a začít pořádně expandovat do Evropy. Jeho plán je jasný - v největší zemi světa nabídnout celkem osm dalších modelů a pokračovat dál na západ.

Výhledově máme tedy počítat se sedany Eado Plus, Alsvin a Raeton Plus nebo s liftbackem Lamore. Dále dorazí SUV CS75 Plus a Uni-T, stejně jako pick-up Hunter Plus. A aby toho nebylo málo, je v plánu také příchod elektromobilu Avatr 11. To jsou ale vzdálenější vize, pro tuto chvíli Číňané začali prodávat model Eado Plus, který je pro nás zajímavý také tím, že jde o přímého konkurenta Škody Octavia.

Měří 4 730 milimetrů na délku, takže je o trochu kratší, má ale rozvor 2 700 mm, což je pro změnu více než u Octavie čtvrté generace. Ve své domovině je k mání v základu s atmosférickou jedna-šestkou (128 koní) anebo s přeplňovanou jedna-čtyřkou ve vyšším provedení. To tak disponuje výkonem až 158 koní, o který se stará sedmistupňový dvouspojkový automat. Takový výkon nemusí být marný, neboť auto váží i ve vyšší specifikaci jen 1 340 kg, o tom si dnes nejen Octavie může nechat jen zdát. Dynamiku Číňané tradičně neuvádí, kombinovaná spotřeba 6,4 l na 100 km je podle očekávání.

Auto se nyní začalo nepřekvapivě prodávat v Rusku a stejně nepřekvapivě je k dispozici jen ve vyšších konfiguracích, tak to dnes Číňané v zahraničí dělají. Z motorů je tedy v nabídce jen 1,4litrová přeplňovaná zážehová jednotka naladěná v tomto případě na 155 koní, která je spojena výlučně se 7stupňovou automatickou převodovkou. Přední zavěšení je nezávislé typu MacPherson, zadní je polonezávislé s torzní příčkou.

Z výbav budou k dispozici dvě prakticky neměnné (až na drobnosti typu barva laku) konfigurace zvané LX a DLX. Ta první zahrnuje mj. čtyři airbagy, ABS, ESP, LED světlomety, 16" litá kola, zadní parkovací kameru, multimediální systém s 10palcovým displejem, klimatizaci, střešní okno nebo bezklíčový vstup a start.

Vyšší provedení je navíc vybaveno mj. ventilací předních sedadel, elektrickým sedadlem řidiče, kamerami s 360° pohledem kolem vozu a záznamem videí, panoramatickou střechou, adaptivním tempomatem, automatickým nouzovým brzděním. Tato verze má také digitální přístrojový štít, elektricky sklopná zrcátka a 17" kola.

Jsou to tedy bohatě vybavené vozy s nejlepší dostupnou technikou, které jsou k dispozici od 2 209 900 po 2 279 900 rublů, tedy od asi 599 po 620 tisíc Kč. Není to zdaleka tak málo jako v Číně, kde vůz startuje na 69 900 CNY (cca 220 tisíc Kč) a nekoupíte jej dráž než za 93 900 CNY (cca 295 tisíc Kč). Je ale třeba dodat, že situace v Rusku je specifická a nové skladové Octavie i v úplném základu stojí pořád o statisíce více než Eado Plus. U nás tedy očekávejme ceny okolo 400 až 450 tisíc Kč, pakliže sem auto dorazí. A to by nebyla špatná nabídka vzhledem k tomu, co všechno nabízí. Standardem je mimo jiné i 5letá záruka s limitem 150 tisíc najetých km.


Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 1 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 01Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 2 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 02Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 3 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 03Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 4 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 04Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 5 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 05Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 6 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 06Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 7 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 07Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 8 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 08Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 9 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 09Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 10 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 10Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 11 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 11Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 12 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 12Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 13 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 13Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 14 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 14Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 15 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 15Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 16 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 16Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 17 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 17Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 18 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 18Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 19 - Changan Eado Plus Evropa 2023 oficialni nove 19Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 20 - Changan Eado Plus 2023 ilustracni foto 05Další levný konkurent Škody Octavia se začal prodávat v Evropě, doma začíná na pouhých 220 tisících Kč - 21 - Changan Eado Plus 2023 ilustracni foto 06
Eado Plus je dalším soupeřem Škody Octavia pro Evropu, tentokrát od Changanu. K dispozici je jen s přeplňovanou jedna-čtyřkou a vyššími výbavami. V Rusku stojí o dost více než doma, ovšem i tak je výrazně dostupnější než český vůz. Jinde by tomu nemělo být jinak. Foto: Changan

Zdroj: Changan

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.