Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Další automobilka oznámila, že propouští, v jejím případě to bylo skoro nevyhnutelné
23.1.2020 | Petr Prokopec
Někteří výrobci se zdáli být skoro nedotknutelní a oznámení masivních čistek mezi zaměstnanci překvapí. To není případ dua britských automobilek Jaguar a Land Rover, ty už jsou v problémech déle.
Britským parlamentem byl včera schválen Brexit. Nyní tak již stačí pouhý podpis královny a země k 31. lednu skutečně opustí Evropskou unii. Do konce roku jí sice ještě čeká přechodné období, kdy bude muset hrát dle bruselských pravidel, poté je ale zcela svobodná. Jakkoliv obě strany předpokládají, že daný čas bude využit pro vyjednání ekonomického partnerství. Britové nicméně již počítají s tím, že v krátkodobém horizontu se jejich situace poněkud zhorší. V tom dlouhodobém se ale mají rýsovat jen samá pozitiva.
Je samozřejmě otázkou, jaký bude mít odštěpení Británie od EU na všechny zúčastněné vliv. Dá se ale předpokládat, že nemalou měrou bude zasažen hlavně automobilový sektor, zvláště pak, pokud nedojde na ony ekonomické dohody. Řada výrobců má totiž své evropské továrny alokované právě na britských ostrovech. To by ovšem následně mohlo vést ke zdražení, na které není zrovna nejvhodnější doba - přísnější emisní limity totiž již tak zvedají cenu aut, stejně jako fakt, že značky musí investovat do elektrifikace.
Ve výsledku tedy není překvapivé, že se prakticky všude začínají utahovat opasky. Nejnověji k tomuto kroku přistoupily britské automobilky Jaguar a Land Rover, které oznámily, že snižují počet pracovních směn v továrně v Halewoodu ze tří na „dvě a něco“. V noci má tedy provoz utichnout, což ovšem prý nikterak nesouvisí se ztrátou zájmu publika o modely Land Rover Discovery Sport a Range Rover Evoque, které se zde montují. Poptávka naopak narůstá, souběžně s tím ale Britové touží i po větší produktivitě.
Zredukován tedy nebude pouze počet směn, ale také počet zaměstnanců, neboť na 500 lidí, kteří jsou stálou i dočasnou pracovní silou, dostane padáka. Pokud si přitom uvědomíme, že Halewood má na výplatní listině 4 500 osob, pak je evidentní, že o práci přijde více než 10 procent z nich. Odbory přitom již daný krok požehnaly a dodaly, že „vnese závan čerstvého vzduchu do automobilového průmyslu“. To je vskutku překvapivé a jen to dokládá, že Brexit bude zpočátku pro některé velmi náročný.
Britové ostatně počítají s tím, že propouštění bude mnohem větší, další čtyři tisícovky lidí ovšem přijdou o práci v továrnách rozesetých po celém světě. Pro značky jde o stěžejní část úsporného programu, jenž by měl snížit stránku výdajů o nemalých 2,5 miliardy liber (cca 74,43 miliard korun). Ten se přitom již začíná vyplácet, neboť ve třetím čtvrtletí loňského roku se Jaguar a Land Rover navrátily do ziskových vod. Jak se jim ale povede v nejbližší době, je aktuálně opravdu ve hvězdách.
Jaguar a Land Rover zredukují počet pracovníků v Halewoodu a více než 10 procent
Zdroj: Jaguar Land Rover
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera