Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Datsun redi-GO je venku, nové městské SUV stojí vážně pakatel
14.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonská novinka chce být nejprostornějším vozem ve své třídě, přičemž nabídnout má zároveň nejlepší světlou výšku, viditelnost a spotřebu.
Třetím produkčním modelem znovuvzkříšené automobilky Datsun jsme se zabývali již včera, kdy se na světlo světa dostaly první ilustrace crossoveru redi-GO. Dnes přišla řada na slavnostní odhalení na Auto Expo v Novém Dillí, přičemž první týden v červnu má vůz zamířit do prodeje. Prozatím pouze na indickém trhu, kde bude soupeřit se Suzuki Alto či Hyundai Eon. Zároveň se bude muset vypořádat také s Renaultem Kwid, se kterým sdílí platformu CMF-A.
Jednou z hlavních předností Datsunu redi-GO by měla být cena, která bude ve srovnání s francouzským příbuzným přibližně o 10 000 indických rupií nižší. Přesné cifry zatím stanoveny nebyly, nicméně základní varianta má vyjít v přepočtu na zhruba 90 tisíc korun. Za to by zákazníci měli dostat vůbec první městský crossover na indickém trhu, který se pochlubí nejlepší světlou výškou (185 mm) ve svém segmentu.
Uvnitř má zase nabídnout největší prostor pro kolena v dané třídě a rovněž nejlepší výhled ven. Zároveň se počítá s opravdu širokou standardní výbavou, která má zahrnovat klimatizaci, audio systém, elektrické ovládání předních oken, LEDky pro denní svícení, chromovou čelní masku či ocelová kola s relativně úzkými pneumatikami. Není proto divu, že Datsun mluví o redi-GO jako o stěžejním modelu, se kterým by měl dorazit opravdový průlom, na který dosavadní vozy značky prozatím nedosáhly.
Po stránce motorické lze prozatím počítat pouze s tříválcem o objemu 0,8 l, který stejně jako v případě zmiňovaného Renaultu Kwid posílá skrze pětistupňový manuál na přední kola 54 koní a 75 Nm točivého momentu. Data o jízdní dynamice zatím nejsou známa, v rámci spotřeby pak mohou zákazníci počítat s nejnižším průměrem v daném segmentu. Ještě níže pak zamíří litrový tříválcový diesel, který by měl produkovat 56 koní a 135 Nm. V pozdější fázi životního cyklu chce Datsun představit také robotizovanou převodovku, zatím však není jasné, zda s ní spojí obě pohonné jednotky nebo pouze jednu.
Datsun redi-GO by se díky kombinaci nízké ceny, přitažlivého vzhledu a bohaté standardní výbavy mohl stát indickým best-sellerem
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Šéf Bosche si najednou myslí, že za pár let budou elektromobily kupovat skoro všichni, ještě před měsícem o tom pochyboval
před 2 hodinami - Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 3 hodinami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 4 hodinami - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 5 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 16:22 - Truck Daškam
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22