Dlouholetému králi padá koruna, VW Golf v prodejích stále více ztrácí na nejlepší

Dlouhá léta zcela neohrožený vládce evropských prodejů aut letos nevládl ani jednomu měsíci a na vedoucí pozici ztrácí už více jak 3 tisíce prodaných vozů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Dlouholetému králi padá koruna, VW Golf v prodejích stále více ztrácí na nejlepší

31.3.2021 | Petr Prokopec

Dlouholetému králi padá koruna, VW Golf v prodejích stále více ztrácí na nejlepší

/

Foto: Jaroslav Vavera, Autoforum.cz

Dlouhá léta zcela neohrožený vládce evropských prodejů aut letos nevládl ani jednomu měsíci a na vedoucí pozici ztrácí už více jak 3 tisíce prodaných vozů.

Osmá generace Volkswagenu Golf nemá na růžích ustláno. Důvodů bude více, jedním z nich jsou ale nepochybně kroky německé automobilky, která se rozhodla udělat z osmé generace spíše facelift té sedmé a šetřit i na takových věcech, jako je plynová vzpěra kapoty motoru. Zatímco sedmá generace jí disponovala a nově se jí může pochlubit i taková Škoda Octavia, na Golfu 8 chybí. To je však jen špička ledovce, stejný přístup je patrný i v podstatnějších věcech.

Zároveň je třeba zmínit, že portfolio Volkswagenu se soustavně rozšiřuje, hlavně o nová SUV, která se navíc navzájem začínají překrývat. A jelikož po nich stále více touží i Evropané, není divu, že tradiční jednička starého kontinentu dostává zabrat také prodejně. V lednu musela přepustit vedení hned několika autům a únoru se stalo totéž. Na Golf tak zbylo až třetí místo. první dvě urval Peugeot s modely 208 a 2008. Model 208 je navíc jedničkou i za celý rok a Golf na něj ztrácí stále víc.

Pro Francouze se pochopitelně jedná o nemalý úspěch, naposledy totiž evropskou hitparádu opanovali v roce 2008 (to tentokrát není model...) s Peugeotem 207. Ještě nikdy se však nestalo, že by jim patřily první dvě příčky, byť v roce 2004 k tomu měli velmi dobře našlápnuto a s modely 206 a 307 získali první a třetí místo. Zda ovšem svůj náskok udrží, je momentálně ve hvězdách. Začíná být více než jisté, že žebříček neovlivňuje jen problematická reputace nového Golfu, ale problém, který nyní trápí již všechny bez výjimky.

Řeč je pochopitelně o nedostatku čipů, který postupně uzavírá továrny po celém světě. Výrobci v Evropě se přitom pochopitelně snaží většinu dodávek směřovat k elektromobilům, které jich ovšem potřebují mnohonásobně více. Nicméně zejména koncern VW Group kvůli loňské pokutě ví, že nesplnění emisních limitů bolí daleko více než ztráta jedné či dvou příček v prodejním žebříčku. Dá se proto předpokládat, že Golf znovu upozaďují ve prospěch ID.3, z nějž je pro změnu druhý nejprodávanější elektromobil.

Peugeot nicméně válí i v rámci alternativního pohonu, neboť elektrická verze 208 se umístila na čtvrté příčce a plug-in hybridní 3008 skončil ve své kategorii druhý. Lídrem je nicméně v prvním případě Tesla Model 3, ve druhém pak Volvo XC40. Jakkoliv však to zaznamenalo 323procentní nárůst, není to nic oproti hybridnímu Volkswagenu Golf (+542 %) a hybridnímu Fordu Kuga (+486 %). I díky tomu celý segment s elektromobily a PHEV dosáhl 67procentního růstu a 13,6procentního podílu na trhu.


Dlouholetému králi padá koruna, VW Golf v prodejích stále více ztrácí na nejlepší - 1 - Peugeot 208 a 2008 prodeje 2021 unor 00
VW Golf již podruhé v řadě přišel o post nejprodávanějšího automobilu Evropy. Foto: JATO Dynamics

Dlouholetému králi padá koruna, VW Golf v prodejích stále více ztrácí na nejlepší - 2 - Peugeot 208 a 2008 prodeje 2021 unor 01Dlouholetému králi padá koruna, VW Golf v prodejích stále více ztrácí na nejlepší - 3 - Peugeot 208 a 2008 prodeje 2021 unor 02Dlouholetému králi padá koruna, VW Golf v prodejích stále více ztrácí na nejlepší - 4 - Peugeot 208 a 2008 prodeje 2021 unor 03Dlouholetému králi padá koruna, VW Golf v prodejích stále více ztrácí na nejlepší - 5 - Peugeot 208 a 2008 prodeje 2021 unor 04Dlouholetému králi padá koruna, VW Golf v prodejích stále více ztrácí na nejlepší - 6 - Peugeot 208 a 2008 prodeje 2021 unor 05Dlouholetému králi padá koruna, VW Golf v prodejích stále více ztrácí na nejlepší - 7 - Peugeot 208 a 2008 prodeje 2021 unor 06
Před německý vůz se dostaly Peugeoty 208 a 2008, přičemž pro francouzskou automobilku jde o návrat o trůn po dlouhých 12 letech. Foto: Peugeot

Zdroj: JATO Dynamics

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.