Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Evropy dorazila i nová stylová verze druhého největšího SUV VW. Vypadá všelijak, cenou ale může bodovat
15.1.2023 | Petr Miler
Tohle auto nikdy nebylo krásné, ač by při svém stylovém zaměření takovým jistě chtělo být. Modernizace jej posunula tím správným směrem, pro nás je ale nakonec nejzajímavější, že poprvé zamířilo do prodeje v Evropě. A jeho cenu lze vnímat jako atraktivní.
Uběhl asi rok a půl od chvíle, kdy Volkswagen přišel s modernizací svého tehdy největšího SUV, které známe jako Atlas nebo Teramont. Vůz, který od té doby velikostně ještě předčil model Talagon, se ukázal postupně v novém provedení pro Rusko, později přišla i modernizace druhá, odlišná, která byla určena jen pro Čínu. A nakonec se dočkali i ve Spojených státech a Mexiku. Loni pak přišla modernizace čtvrtá, která se týkala opět jen Číny a byla spojena výlučně se stylovým provedením X, tedy jakýmsi SUV-kupé.
Člověk se musí ptát, zda se Volkswagenu vyplatí inovovat v podstatě to samé auto několikrát jinak v tak krátkém sledu, Němci ale patrně ví, co dělají. Jejich pozice zejména v Číně v posledních letech rychle slábne a jedním z důvodů je vysoká flexibilita domácí konkurence. Ta je schopna jeden model během jeho životního cyklu inovovat tolikrát, že jeho poslední provedení vypadá jako jiné auto. A to z něj během té samé doby ještě odvodí jeden dva další deriváty, které míří za tu méně, tu více náročnou klientelou.
Teramont X má jistě v popisu práce to druhé, třebaže - zvlášť naší optikou - není až tak drahý. O ceny se ale otřeme až později, nyní si připomeňme hlavně vzhled a techniku verze modernizované pro rok 2023.
Vizuálně nové pojetí verze X překvapením není, přibližuje se pozdějším verzím Atlasu a Teramontu v jeho standardních provedeních. Klíčovou inovací je nové řešení přídě s odlišnou maskou chladiče s úzkými vertikálními lamelami a jednou horizontální podsvícenou lištou. Nová jsou i světla, která jsou nyní rozdělena na dvě části, z nichž ta spodní se vzdává přímočarých tvarů. A aby toho nebylo málo, dorazil také přepracovaný nárazník, jenž už tak mohutnému vozu dodává (ještě více) na robustnosti.
Vzadu facelift svým pojetím tak trochu napodobuje předchozí ztvárnění předku. Světla jsou vizuálně propojena v jednu světelnou lištu, mají odlišnou grafiku a využívají LED. Podsvícené je také logo značky (červeně, to je novinka), kromě toho pak přibylo i více chromu, tedy alespoň u výchozího provedení, které na oficiálních fotkách nevidíme. Ty zachycují pouze variantu, na které se chromované prvky mění v černé. Zajímavé, vůz se ale snaží přitáhnout pozornost i jinak.
Jednak je to technika. Pod kapotou takřka 5metrového stroje se skoro 3metrovým rozvorem se mají nadále nacházet jednak přeplňované dvoulitry 330 TSI a 380 TSI, které nabízí 186 nebo 220 koní - čísla před označením poukazují na maximální točivý moment v Newtonmetrech. Ve hře pak i nadále zůstává 2,5litrový přeplňovaný šestiválec (530 V6) s 300 koňmi. Měl skončit, nakonec se ale prodává dál, což zní v Evropě jako sen. Všechny motory posílají výkon na přední i zadní nápravu současně přes automat DSG.
A jednak jsou to ceny. Teramont X se ostatně neprodává vůbec špatně a Volkswagen o dosavadní odbyt jistě nechce přijít, čemuž mají i ceny dále napomoci. V Číně tento stojí od 282 000 CNY, tedy asi 932 000 Kč, se slabším 2,0 TSI a od 302 000 CNY, tedy asi 1 milionu Kč, se silnější verzí. Což je velmi slušná nabídka vzhledem k tomu, že Touareg u nás začíná na 2 019 900 Kč, Kč a soustavně zdražuje, i když se svou podstatou nemění.
Vůbec nejzajímavější ale je, že verze X se letos poprvé dostane do Evropy. Nepřekvapivě dorazí do Ruska, kde se bude prodávat jen ve vyšší verzi 2,0 TSI s 220 koňmi, pohonem všech kol a automatem DSG. Z výbavy bude mít v základu mj. vyhřívání předních a zadních sedadel, 360° kamerový systém, panoramatické střešní okno, adaptivní tempomat, třízónová klimatizace nebo automatické parkování.
Tohle všechno za 4,9 milionu rublů, tedy asi 1,64 milion Kč, nezní špatně. Třebaže je to o dost víc než v Číně, zvlášť vzhledem ke zmíněné ceně Touaregu to je docela lákavá nabídka. Že by ji ale VW vytáhl také v zemích EU, je nanejvýš nepravděpodobné. Do Ruska má polooficiálními kanály dorazit někdy mezi únorem a březnem.
Modernizace VW Teramont X prospěla. Vypadá tedy pořád svérázně, je ale atraktivnější a stále docela dostupný. Prodejně bude skoro jistě fungovat i v Rusku. Foto: Volkswagen
Zdroje: Volkswagen, RG
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 11 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejčtenější články
- Nový čínský konkurent Škody Fabia pro Evropu vypadá jako promeškaná šance, i když cenově pořád může překvapit
27.2.2024 - Novinář popsal rok ježdění s ojetou Alfou Romeo a proč problematický vůz dál toleruje ve svém životě
27.2.2024 - Asi nejpovedenější čínský soupeř Škody Octavia se ukázal v novém, při cenách od 350 tisíc Kč to bude megahit
27.2.2024 - Skoro polovina majitelů elektromobilů zvažuje návrat ke spalovacím autům, říká studie, spokojenost s nabíjením dál klesá
28.2.2024 - Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024
Živá témata na fóru
- Sleva na ověření historie přes Cebia.cz 03.29. 01:42 - brnenska.odchytova
- Dříve M135i, nyní ///M2 03.28. 22:53 - Předseda
- Zapojení rádia s reversing kabelem. 03.28. 21:35 - Čičo
- Lampárna (stěžovatelna) 03.28. 19:02 - HondaMan
- Řidiči, co to mají v ruce... 03.28. 16:36 - abgx1
- BMW Divize 03.28. 16:16 - pavproch
- Onboard videa 03.28. 13:17 - GeneHawkins
- Elektromobily a vse kolem nich 03.28. 10:11 - jerry