Do Evropy dorazila levnější, větší a stylovější alternativa VW Tiguan, při své ceně si může otevřít dveře dál

Volkswagen nabízí řadu zajímavých modelů, které dost možná ani neznáte. Mohou přitom být atraktivní, prostorné, vybavené i relativně dostupné. Evropě se zatím vyhýbaly, geopolitický vývoj ale situaci mění a dál měnit může.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Do Evropy dorazila levnější, větší a stylovější alternativa VW Tiguan, při své ceně si může otevřít dveře dál

27.1.2023 | Petr Miler

Do Evropy dorazila levnější, větší a stylovější alternativa VW Tiguan, při své ceně si může otevřít dveře dál

/

Foto: Volkswagen

Volkswagen nabízí řadu zajímavých modelů, které dost možná ani neznáte. Mohou přitom být atraktivní, prostorné, vybavené i relativně dostupné. Evropě se zatím vyhýbaly, geopolitický vývoj ale situaci mění a dál měnit může.

Nedá se říci, že by u nás Volkswagen nabízel málo SUV. Jednak je ale ani v nejmenším nelze označit za levná a jednak jich není zase tolik. Pod kotlem těchto aut zatopili hlavně v Číně, kde nabízí skoro nekonečné portfolio esúvéček, a to i v případě tzv. SUV-kupé.

U nás jde v případě mainstreamových značek o téměř nedostupný typ auta, v Číně je mnohem obvyklejší a Volkswagen zjevně nechce být mimo hru. Mezi typy Tacqua, T-Cross, T-Roc, Tharu, Tayron, Tiguan, Tiguan, Teramont, Touareg a Talagon tak nabízí s přídomkem X (který značí právě SUV-kupé) hned čtyři modely, mj. i u nás velmi populární Tiguan. Nejoblíbenější mezi nimi ale po nějaký čas byl vůz, který možná ani nebudete znát - Tayron X. V jednu chvíli byl dokonce třetím nejprodávanějším VW vůbec, tyto časy ale rychle pominuly.

Jistě i proto VW zatroubil k modernizaci, která přišla už dva roky po příchodu Tayronu na trh a pouhý rok po začátku prodejů některých variant. Inovace pozměnily hlavně příď a pohrály si s elektronikou na palubě, neboť na to si Číňané potrpí. Jinak ale nešlo a nejde zrovna ohromující projev designérské a konstruktérské kreativity. Tayron vychází z Tiguanu a verze X je to samé se střešní linií sníženou o 25 milimetrů, pozměněnou zádí, upravenými sloupky C a specifickými koncovými světly. Přidejte specifický nárazník s falešnými koncovkami výfuku a máte před sebou vše podstatné.

Ani po stránce motorické tu nemáme nic převratného, do vozu lze volit jen přeplňované čtyřválce 1,4 a 2,0 TSI naladěné na 150 resp. 186 koní. Primárně veškerý výkon míří skrze automatickou převodovku na přední kola, za příplatek je ovšem k mání také pohon 4x4. Digitální přístrojový štít uvnitř je však již jako novodobá klasika Volkswagenu opět součástí standardní výbavy, ani interiér ale po modernizaci nemá moc čím zaujmout a skoro si říkáme, proč by tohle mělo Tayronu a Tayronu X pomoci.

Ceny auta v Číně jsou relativně lákavé, aspoň naší optikou. Tayron startuje na 207 900 CNY, tedy asi 671 tisících Kč, což je na větší, vybavenější Tiguan slušná suma - už základní Tiguan je u nás o desítky procent dražší, i když nabízí o dost míň. Kvůli tomu ale o tomto autě znovu nepíšeme, zajímavé je pro nás aktuálně hlavně tím, že se dostal mimo Čínu a poprvé je k mání v Evropě.

Pochopitelně jde o Rusko, kam se nyní z Číny dostává v podstatě vše, co má kola. Oficiální dealerská síť Volkswagenu Avilon začala Tayron nabízet od 3,4 milionu rublů, což je pochopitelně víc, než kolik stojí tentýž vůz v Číně (asi 1,07 milionu Kč), na ruské poměry je to ale zajímavá nabídka. Jsme zvědavi, jak moc bude tato a jí podobné v Rusku fungovat, neboť pokud budou, dává to naději na dostupnost čínských Volkswagenů i západně od Ruska. Němci by nebyli první ani poslední, kdo by se takovou cestou vydal, a v jejich případě to dává smysl. Prodeje VW v Číně slábnou, výrobní kapacity továren jsou nevytížené, nabídka aut široká a ceny pro Evropany zajímavé. Čínský původ čehokoli dnes už odradí málokoho.


Do Evropy dorazila levnější, větší a stylovější alternativa VW Tiguan, při své ceně si může otevřít dveře dál - 1 - VW Tayron 2023 prvni 01Do Evropy dorazila levnější, větší a stylovější alternativa VW Tiguan, při své ceně si může otevřít dveře dál - 2 - VW Tayron 2023 prvni 01aDo Evropy dorazila levnější, větší a stylovější alternativa VW Tiguan, při své ceně si může otevřít dveře dál - 3 - VW Tayron 2023 prvni 02Do Evropy dorazila levnější, větší a stylovější alternativa VW Tiguan, při své ceně si může otevřít dveře dál - 4 - VW Tayron 2023 prvni 03Do Evropy dorazila levnější, větší a stylovější alternativa VW Tiguan, při své ceně si může otevřít dveře dál - 5 - VW Tayron 2023 prvni 04Do Evropy dorazila levnější, větší a stylovější alternativa VW Tiguan, při své ceně si může otevřít dveře dál - 6 - VW Tayron 2023 prvni 04a
V Rusku se začal prodávat modernizovaný VW Tayron, jedno z obecně velmi úspěšných německých aut v Číně. Cena mu dává šance uspět i za velkou zdí. Foto: Volkswagen

Do Evropy dorazila levnější, větší a stylovější alternativa VW Tiguan, při své ceně si může otevřít dveře dál - 7 - VW Tayron X 2021 oficialni 04Do Evropy dorazila levnější, větší a stylovější alternativa VW Tiguan, při své ceně si může otevřít dveře dál - 8 - VW Tayron X 2021 oficialni 05Do Evropy dorazila levnější, větší a stylovější alternativa VW Tiguan, při své ceně si může otevřít dveře dál - 9 - VW Tayron X 2021 oficialni 06Do Evropy dorazila levnější, větší a stylovější alternativa VW Tiguan, při své ceně si může otevřít dveře dál - 10 - VW Tayron X 2021 oficialni 07Do Evropy dorazila levnější, větší a stylovější alternativa VW Tiguan, při své ceně si může otevřít dveře dál - 11 - VW Tayron X 2021 oficialni 17Do Evropy dorazila levnější, větší a stylovější alternativa VW Tiguan, při své ceně si může otevřít dveře dál - 12 - VW Tayron X 2021 oficialni 18
Tayron je k dispozici také jako kupé ve verzi X, ten zatím v modernizované podobě k dispozici není. Foto: Volkswagen

Zdroje: Volkswagen, RG

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše