Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Evropy dorazila levnější, větší a stylovější alternativa VW Tiguan, při své ceně si může otevřít dveře dál
27.1.2023 | Petr Miler
Volkswagen nabízí řadu zajímavých modelů, které dost možná ani neznáte. Mohou přitom být atraktivní, prostorné, vybavené i relativně dostupné. Evropě se zatím vyhýbaly, geopolitický vývoj ale situaci mění a dál měnit může.
Nedá se říci, že by u nás Volkswagen nabízel málo SUV. Jednak je ale ani v nejmenším nelze označit za levná a jednak jich není zase tolik. Pod kotlem těchto aut zatopili hlavně v Číně, kde nabízí skoro nekonečné portfolio esúvéček, a to i v případě tzv. SUV-kupé.
U nás jde v případě mainstreamových značek o téměř nedostupný typ auta, v Číně je mnohem obvyklejší a Volkswagen zjevně nechce být mimo hru. Mezi typy Tacqua, T-Cross, T-Roc, Tharu, Tayron, Tiguan, Tiguan, Teramont, Touareg a Talagon tak nabízí s přídomkem X (který značí právě SUV-kupé) hned čtyři modely, mj. i u nás velmi populární Tiguan. Nejoblíbenější mezi nimi ale po nějaký čas byl vůz, který možná ani nebudete znát - Tayron X. V jednu chvíli byl dokonce třetím nejprodávanějším VW vůbec, tyto časy ale rychle pominuly.
Jistě i proto VW zatroubil k modernizaci, která přišla už dva roky po příchodu Tayronu na trh a pouhý rok po začátku prodejů některých variant. Inovace pozměnily hlavně příď a pohrály si s elektronikou na palubě, neboť na to si Číňané potrpí. Jinak ale nešlo a nejde zrovna ohromující projev designérské a konstruktérské kreativity. Tayron vychází z Tiguanu a verze X je to samé se střešní linií sníženou o 25 milimetrů, pozměněnou zádí, upravenými sloupky C a specifickými koncovými světly. Přidejte specifický nárazník s falešnými koncovkami výfuku a máte před sebou vše podstatné.
Ani po stránce motorické tu nemáme nic převratného, do vozu lze volit jen přeplňované čtyřválce 1,4 a 2,0 TSI naladěné na 150 resp. 186 koní. Primárně veškerý výkon míří skrze automatickou převodovku na přední kola, za příplatek je ovšem k mání také pohon 4x4. Digitální přístrojový štít uvnitř je však již jako novodobá klasika Volkswagenu opět součástí standardní výbavy, ani interiér ale po modernizaci nemá moc čím zaujmout a skoro si říkáme, proč by tohle mělo Tayronu a Tayronu X pomoci.
Ceny auta v Číně jsou relativně lákavé, aspoň naší optikou. Tayron startuje na 207 900 CNY, tedy asi 671 tisících Kč, což je na větší, vybavenější Tiguan slušná suma - už základní Tiguan je u nás o desítky procent dražší, i když nabízí o dost míň. Kvůli tomu ale o tomto autě znovu nepíšeme, zajímavé je pro nás aktuálně hlavně tím, že se dostal mimo Čínu a poprvé je k mání v Evropě.
Pochopitelně jde o Rusko, kam se nyní z Číny dostává v podstatě vše, co má kola. Oficiální dealerská síť Volkswagenu Avilon začala Tayron nabízet od 3,4 milionu rublů, což je pochopitelně víc, než kolik stojí tentýž vůz v Číně (asi 1,07 milionu Kč), na ruské poměry je to ale zajímavá nabídka. Jsme zvědavi, jak moc bude tato a jí podobné v Rusku fungovat, neboť pokud budou, dává to naději na dostupnost čínských Volkswagenů i západně od Ruska. Němci by nebyli první ani poslední, kdo by se takovou cestou vydal, a v jejich případě to dává smysl. Prodeje VW v Číně slábnou, výrobní kapacity továren jsou nevytížené, nabídka aut široká a ceny pro Evropany zajímavé. Čínský původ čehokoli dnes už odradí málokoho.
V Rusku se začal prodávat modernizovaný VW Tayron, jedno z obecně velmi úspěšných německých aut v Číně. Cena mu dává šance uspět i za velkou zdí. Foto: Volkswagen
Tayron je k dispozici také jako kupé ve verzi X, ten zatím v modernizované podobě k dispozici není. Foto: Volkswagen
Zdroje: Volkswagen, RG
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
před 5 hodinami - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
před 7 hodinami - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
před 8 hodinami - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před 10 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva