Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Evropy míří čínská Škoda Kodiaq, český vůz překonává zavazadelníkem i cenou
2.1.2020 | Petr Prokopec
Škody prosluly velikostmi svých zavazadelníků, které jsou obvykle těmi největšími v jejich třídách, Číňané ale zjevně dokážou nabídnout více za méně i v tomto ohledu. Inovované Chery Tiggo 8 pobere v základu 892 litrů a teď míří i do Evropy.
Čínské automobilky již nějaký ten pátek využívají Rusko jako vstupní bránu do Evropy. Není přitom nijak těžké uhodnout, proč se tak děje - emisní normy obou zemí jsou na velmi podobné úrovni. Ač tedy Číňané již své novinky vyvíjí s ohledem na bezpečnostní standardy starého kontinentu, v rámci hnacích ústrojí jsou trochu pozadu. I proto ostatně druhá vlna jejich pokusu o evropský trh bude spojena až s elektrifikací. A než na ni dojde, poslouží Rusko jako testovací stolice evropského vkusu.
Teď za hranice své domoviny vyráží automobilka Chery, která letos začne na ruském trhu prodávat model Tiggo 8. Pokud se podíváme na rozměry (délka 4 700 mm, šířka 1 860 mm, výška 1 705 mm), můžeme jej brát jako jasného konkurenta Škody Kodiaq. Oproti českému SUV je čínský zástupce delší i vyšší, v rámci šířky však prohrává. Mnohem podstatnější však je, že druhé housle hraje také v případě rozvoru, který se natáhl „jen“ na 2 710 milimetrů.
Tyto drobné nuance se podepsaly zejména na zavazadlovém prostoru, tedy na oblasti, kde Škoda dosud jednoznačně dominovala. V porovnání s Chery však její náskok není tak jednoznačný, neboť při sklopení všech sedadel kromě přední řady sice Kodiaq dokáže pobrat 2 065 litrů oproti 1 930 litrům čínské konkurence. Tiggo v základu nabízí 892 l, zatímco v případě Škody tu máme pouze 720 litrů, a to za předpokladu, že prostřední lavice je posunuta dopředu.
Ještě zajímavější je skutečnost, že Kodiaq je s výše zmíněnou hodnotou spojen v případě pětimístné verze, při volbě sedmimístného provedení je třeba počítat jen z 560 litry. Tiggo 8 však onen náskok má spojený se třemi řadami sedadel, zapadnutí té úplně poslední do podlahy je tedy nejspíše vyřešeno lépe než v českém případě. I proto, že Chery počítá vždy pouze s pohonem předních kol.
Je navíc nutné dodat, že v rámci příchodu vozu do Ruska ještě dojde ke zlepšení úložné kapacity. Na domácím trhu je Tiggo 8 prodáváno striktně v sedmimístném provedení, za svými hranicemi ale bude k dispozici i v pětimístné verzi. Kapacita zavazadelníku by tedy mohla ještě narůst, zatímco cenu by to popohnalo směrem dolů.
Rusko vydalo vozu povolení k prodeji, který potrvá minimálně do roku 2022. Mimo svou domovinu přitom Tiggo 8 míří vybavené pouze jedním motorem, a sice silnější dvoulitrovou přeplňovanou jednotkou, jež byla naladěna na 170 koní a 250 Nm točivého momentu. S tímto agregátem je výlučně spjata automatická převodovka CVT, na čínském trhu pak zákazníci mohou sáhnout i po jedna-pětce a manuálu.
Po stránce výbavové tu máme především trojici displejů, kdy za volantem najdeme 7palcovou obrazovku, na vrcholku středové konzole pak 10,25palcovou a na jejím spodku 8palcovou určenou k ovládání klimatizace či dvoufázového ohřevu sedadel. Všechny jsou součástí standardu, stejně jako šestice airbagů. Za panoramatickou střechu či otevírání víka zavazadelníku pomocí „kopance“ je ale třeba připlácet.
S cenami se Číňané drží tradičně při zemi a Tiggo 8 není výjimkou, v domácích cenících vidíme cifry mezi 98 800 a 142 800 yuany, tedy asi 321 a 464 tisíci Kč, za to Škoda neprodává žádný Kodiaq. Na ceny vozu pro ruský trh si ještě musíme počkat.
Chery Tiggo 8 míří do Ruska již v lehce modernizované podobě...
...která oproti modelovému roku 2018 přináší přepracované LEDky pro denní svícení či centrální obrazovku
Zdroje: Chery, Drom
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před 2 hodinami - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejčtenější články
- Nejlevnější Mercedes-AMG GT v prodeji stojí míň než lepší škodovky, dojem s ním uděláte milionový
26.3.2024 - Oblíbené Hyundai i30 dostalo místo nové generace druhý facelift, i Korejci radši přešlapují na místě
26.3.2024 - Stellantis propustil dalších 400 lidí, otevřeně říká, že je to kvůli elektromobilům
26.3.2024 - Hned tři oblíbené německé sporťáky končí bez nástupce. Lidé by je chtěli dál, prodávat se ale dál nesmí
26.3.2024 - Specifický přístup k elektromobilům se BMW bohatě vyplácí, pochybovači aspoň prozatím ostrouhali
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22