Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Levná čínská Škoda Superb se začala prodávat v Evropě, naživo působí opravdu dobře
30.6.2023 | Petr Miler
Člověk má po všech zkušenostech tendenci očekávat, že to Číňané znovu zbabrali a zdánlivě lákavé auto za nízkou cenu bude jen další navoněný šmejd. Novinka Chery tak ale opravdu nepůsobí, jen cestou do Evropy přestala být až tak kouzelně levná.
Koncem května jsme vás informovali, že čínské Chery začalo v Evropě prodávat svého konkurenta Škody Octavia. Ačkoli je to na jejím domácím trhu etablovaný model, který Octavii prodejně mnohonásobně překonává, na ty zahraniční se s ním automobilka nehnala, neboť se obávala omezeného zájmu přece jen konzervativnější klientely aut tradičnějších tříd. Když ale protiruské sankce znemožnily mimo jiné škodovce prodávat své vozy v Rusku, vycítili Číňané příležitost a do Evropy - výhledově nejen do Ruska - míří s dalšími svými modely.
To množné číslo je správně, neboť čínská značka už dříve potvrdila, že do Evropy přijde s několika dalšími typy. Vzdálenější budoucnost pro tuto chvíli nechme být, už koncem dalšího měsíce ale Chery ukázalo po přímém soupeři Octavie také svého soka Škody Superb. Tomu konkuruje s větším modelem Arrizo 8, který tento týden fyzicky dorazil do Ruska. A do dalších evropských zemí míří též.
To je opravdu rychlý nástup, neboť v Číně jde stále o novinku, která se začala prodávat teprve koncem loňského roku. Jde o už opravdu velký vůz s délkou 4 780 mm, šířkou 1 843 mm, výškou 1 469 mm a rozvorem 2 790 mm. Jedná se tedy o opravdu přímého konkurenta Škody Superb s jen nepatrně odlišnými rozměry, jakkoli jeden rozdíl tu je - Superb je liftbackem hrajícím si na sedan, Arrizo 8 je klasickým sedanem. Není to tedy zdaleka tak praktické auto a čeští zahrádkáři budou nad pojetím některých aspektů jeho zavazadelníku láteřit. To je ale asi tak všechno, co lze autu po prozkoumání viditelných detailů vyčíst.
Jinak působí opravdu dobře jak zvenčí, tak zevnitř. V podstatě dělá dojem noblesnějšího auta, než jakým je Superb, třebaže ani ten se zkrátka nedrží. Nevíme, jak tento vůz jezdí, na ztvárnění exteriéru i interiéru si ale Číňané dali záležet a nedokážeme si představit, že by jím kohokoli soudného mohli ohradit.
Pokud jde o techniku, vůz je v Číně nabízen s vícero motory, v Evropě je ale k dispozici jen jedna pohonná jednotka - přeplňovaná jedna-šestka naladěná na 186 koní výkonu a 290 Nm točivého momentu, kdy obojí na přední kola posílá sedmistupňový dvouspojkový automat. To nezní špatně, pozdější rozšíření nabídky má tuto jednotku doplnit z obou stran - nejprve se objeví v prodeji motor 1,5 turbo se 156 koňmi, následně verze s přeplňovaným dvoulitrem s 254 koňmi. Sedmistupňový dvouspojkový automat a pohon předních kol budou standardem vždy.
V interiéru se už v základu počítá se dvěma 12,3palcovými displeji, dřevěné dekory a kožené čalounění. Je to vůz určený náročnější klientele, tedy alespoň té čínské, přesto je naší optikou v Číně k mání skoro za hubičku. Aktuální základ s 16" koly a relativně skromnou výbavou (pořád ale dostanete věci jako klimatizaci, bezklíčový vstup a start, panoramatické střešní okno nebo palubní Wi-Fi) stojí pouhých 108 900 CNY, tedy asi jen 327 tisíc Kč. A i absolutní vrchol s prvky, které kolikrát nekoupíte ani do dost luxusních aut vyjde na 132 900 CNY, tedy asi 400 tisíc Kč. To jsou ceny jako z pohádky, však základní Superb u nás dnes vyjde skoro na 900 tisíc Kč a nemá ani lepší motor, ani lepší výbavu, v obou případech je na tom hůř.
Nabídnout tu Číňané tohle auto za podobnou cenu, mají vystaráno, jenže přinejmenším v Rusku se s cenami až tak nesnaží, ostatně i se specifikacemi míří výš. Tam tedy auto začíná na 3 399 900 rublech, což je asi 848 tisíc Kč. Pravda, kurs rublu dnes není reprezentativní a je to pořád podstatně méně než za srovnatelný Superb, vyložená láce to ale už není. Ve standardu je v tu chvíli mj. šest airbagů, kožený interiér, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a ventilovaná přední sedadla, klimatizace, multimediální systém s navigací, 360° kamery, přední a zadní parkovací senzory, adaptivní tempomat, sada elektronických asistentů, světelné a dešťové senzory, bezklíčový vstup, dálkové startování motoru, 18palcová kola nebo vestavěný videorekordér. To je fůra věcí.
Úplně nejvyšší konfigurace Ultimate SV tak přidává už jen deset airbagů, panoramatickou střechu, vestavěný osvěžovač vzduchu, rozšířenou nabídkou elektronických asistentů, zlaté dekory na karoserii, černou střechu a dvoubarevný interiér. Ta pak vyjde na 3 549 900 RUB, tedy asi 886 tisíc Kč. Zajímavé ceny to tedy pořád jsou a pokud tohle auto dorazí k nám, bude ještě levnější, očekávali bychom start mezi 650 a 700 tisíci Kč. Jestli by vás to přimělo alespoň uvažovat o tom, že byste dali vale škodovce, musíte posoudit sami. Vážný konkurent je to ale každopádně.
Chery Arrizo 8 už se i fyzicky ukázalo v provedení pro Evropu. V Rusku není až tak levné, ale zajímavou nabídkou je pořád. A na dalších evropských trzích má být levnější, třebaže ne až tak levný jako v Číně. Foto: Chery
Zdroj: Chery
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024 - A hned je bezpečno: Nový skrytý radar „vydělal” během prvních 11 dnů provozu přes 2,5 milionu Kč
28.2.2024 - Britové vyzkoušeli inovovaný Ford Puma ST, který přišel o motor i převodovku. Selhává přesně tam, kde měl excelovat
28.2.2024 - Číňané chystají nový kombík pro Evropu, v poměru dynamiky, prostornosti a ceny by mohl být bezkonkurenční nabídkou
28.2.2024 - Audi se chytilo do pasti svých elektrických plánů, cokoli s některými modely teď udělá, bude to špatně
29.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva