Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do výroby se z části vrací další 19 let nevyráběné auto, je to jeden z obrazů doby
29.6.2021 | Petr Prokopec
Není to zase tak dávno, kdy výrobci jen neradi slyšeli, pokud někdo ve srovnání s jejich aktuální produkcí s obdivem hovořil o něčem, co už nenabízí. Až zjistili, že na tom mohou vydělat, protože některým lidem nová auta stejně neprodají.
Na příchod páté generace Toyoty Supra jsme čekali opravdu dlouho, japonskou novinku ovšem fanoušci nepřivítali zrovna s nadšením. Stojí za tím mimo jiné fakt, že auto je ve své v podstatě překarosované BMW a používá téměř veškerou jeho techniku. Pod kapotou tak trůní přeplňovaný šestiválec z Mnichova, který přes stejnou koncepci nebyl přijat jako adekvátní náhrada legendární jednotky 2JZ.
Dynamicky je samozřejmě na výši, neboť s udávaným výkonem 340 koní má zvládnout sprint na stovku za 4,1 sekundy a svého předchůdce překonává více než o vteřinu. Řadu fanoušků to ale neohromuje a prodeje nové Supry jsou minimální na obou březích Atlantiku.
Ve stínu těchto faktů je zajímavý postup Toyoty, která zjevně pochopila, že s novými auty neosloví podstatnou část tradičních fanoušků starých ikon a o řadu příznivců by mohla přijít. To automobilka nehodlá dopustit, a tak spustila projekt GR Heritage Parts. Ten se soustředí na obnovení výroby některých komponentů pro starší modely a mezi nimi i ikonickou Supru s motorem 2JZ v čele.
Toyota v tomto ohledu kráčí stejnou cestou jako další značky, neboť třeba takový Nissan vám prodá zcela nové náhradní díly pro Skyline GT-R R32, R33 a R34. Mazda pak pro změnu obnovila výrobu komponentů pro první generaci roadsteru MX-5 a Lancia nabízí kde co pro ikonickou Deltu. A také dostupných dílů pro Toyoty stále přibývá.
Komponenty pro Supru 2JZ mezi nimi nechybí. Nejnověji Toyota oznámila, že do výroby vrátila další podstatný a žádaný díl - čelní světla. A další budou následovat - od července bude k dispozici také váha vzduchu a v srpnu celý přední nárazník. K dispozici bude vše přes web toyotagazooracing.com, kde například zmíněné světlo pořídíte za 132 000 jenů (asi 25 600 Kč).
Díly jsou vždy kompletně originální a kompatibilní s veškerým navazujícím příslušenstvím všech vyráběných variant. Jak je vidno už z nabídky onoho světla, vyloženě laciné nejsou, originalita ale holt má svou cenu, zvlášť u takové ikony. Jsme zvědavi, jak se automobilkám s podobnými programy povede, už s ohledem na rozšiřující se nabídku ale tušíme, že špatné to nebude.
Toyota znovu vyrábí díly pro třetí a čtvrtou generaci modelu Supra. Jedná se i o komponenty legendárního motoru 2JZ, nejnověji přibyla do nabídky čelní světla, váha vzduchu a přední nárazník. Foto: Toyota
Zdroj: Toyota
Bleskovky
- 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
včera - Tesla Cybertruck mohutně skóruje při dopravních nehodách, ostatní auta se od ní odráží jako kuličky v pinballu
včera - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Nejnovější články
- Stellantis dál propouští ve velkém. Nově končí dalších 3 500 lidí, je to prý součást „energetické a technologické transformace”
před 48 minutami - Levná kopie kultovního Mercedesu G dostane novou verzi s motorem přímo od Mercedesu, bude ještě blíž originálu
před hodinou - Volvo se rozhodlo odpravit polovinu svých českých prodejů. Skončilo s diesely, i když jde o jeho jasně nejžádanější motory
před 2 hodinami - Ford si nechal patentovat chytré řešení převozu větších věcí, bude mu ho závidět i Škoda se svým Simply Clever
před 4 hodinami - Krachující Fisker se pokouší zachránit zoufalým výprodejem. Auta zlevnil skoro o polovinu, stojí míň než základní Octavie
před 5 hodinami