Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Elektrický Charger je takový propadák, že výrobce musel snížit cenu o víc jak 100 tisíc. Nepomůže tím stejně ničemu
2.9.2025 | Petr Prokopec
Dnes působí až surreálně, že se prodejci v souvislosti s tímto autem ještě před začátkem prodejů těšili na žně a ceny šponovali vzhůru. Nakonec ale od prvního dne skutečných prodejů museli přistoupit k nemalým slevám. S těmi nyní přišla i sama automobilka, ale co to změní?
Elektrický Dodge Charger se nejspíš stane největším symbolem neúspěchu elektrických aut ve Spojených státech. Ještě před rokem se přitom dealeři americké značky těšili, že si na nové generaci muscle caru pořádně namastí kapsy. Jenže místo přirážek, které jim měly vydělat na nové bazény, nakonec od prvního dne prodeje museli přijít se slevami. Ty nebyly zrovna nízké, šlo až o necelé čtyři tisíce dolarů neboli o 84 tisíc korun. K tomu navíc bylo možné při volbě leasingu přihodit federální kredit ve výši až 7 500 USD, tedy 157 tisíc korun.
Charger přitom ve verzi R/T oficiálně startoval na 57 995 dolarech (1,2 milionu Kč), jeho 503 elektrických koní tak Američané mohli pořídit za necelý milionu korun. Jenže na toto volání prakticky nikdo neslyšel, Dodge tak základní variantu letos dočasně poslal mimo hru. K mání je tak pouze výše postavená úroveň Scat Pack, která dává k dobu 679 koní. Za ty přitom automobilka ještě donedávna chtěla 64 995 USD (1,36 milionu Kč), nově však cenu snížila o 5 tisíc dolarů, tedy o 105 tisíc korun.
To není úplně málo, Charger Scat Pack je nyní k mání pomalu za stejné peníze, co dřív stál základ. Pomůže to ovšem něčemu? Stěží. Už letos v lednu se totiž ukázalo, že dealeři u některých skladových kousků nabízí slevu přes 20 tisíc dolarů, tedy klidně i víc než půl milionu korun. V té době navíc Amerika stále ještě žila v přesvědčení, že onen federální kredit bude platit až do roku 2032, jak to schválila administrativa bývalého prezidenta Bidena. Návrat Donalda Trumpa ale vyústil ve velké změny.
Dodge navíc v mezičase představil Charger ve spalovací verzi, která počítá s třílitrovým šestiválcem. Ten sice produkuje „pouze“ 426 nebo 550 koní, na druhé straně je však spojen s nižší startovní cenou 54 995 USD (1,15 milionu Kč). Hlavně s ním ale nejsou spojené žádné obavy stran dojezdu či zdlouhavá doba potřebná k doplnění energie. Navíc si bude daleko lépe držet cenu a nabídne také autentický zvukový doprovod, nikoli frašku přehrávanou z reproduktorů.
Nebylo by tedy vůbec překvapivé, kdyby Dodge zakrátko z elektrického provedení udělal model pouze na vyžádání, který by se v oficiální nabídce krčil někde v rohu. Sen o úspěšném elektrickém muscle caru se tak rozplynul během několika málo měsíců. O překvapení ale nejde, takový osud jsme prorokovali již v době, kdy automobilka vyrukovala s konceptem. Přesto všechno se ale rozhodla, že pohár hořkosti si musí vypít až do dna.
Lze už jen dodat, že snížení ceny není doprovázeno žádnými hrátkami s výbavou. Charger Scat Pack tedy za méně nabízí to samé co před několika málo dny. Sleva je tedy jednoznačnou reakcí na nezájem o něj. Pokud ovšem Dodge bude chtít, aby se ledy hnuly, bude muset zamířit ještě o poznání níž. V té chvíli ovšem bude s každým prodaným vozem spojena taková ztráta, že tiché ukončení výroby elektrické verze najednou bude dávat smysl. Aby to tak nedopadlo...






Na obrázky elektrických Chargerů marně čekajících na kupce u dealerů už jsme si zvykli. Zájem o něj zjevně není, nově je tak oficiálně k mání od 59 995 dolarů neboli od 1,25 milionu korun. Jenže dealeři už od začátku roku nabízí ještě větší individuální slevy, krok značky tedy na nezájmu sotva něco změní. Foto: Dodge
Zdroj: Cars Direct
Bleskovky
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
8.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Finále šampionátu se koná tradičně ve Valencii včera 15:00
- Albert Arenas míří do šampionátu MS-Supersport včera 10:00
- Senzace: Jonathan Rea (38) se vrací k Hondě 11.11.2025
- MotoGP, skandál v paddocku s Marcosem Ramirezem 11.11.2025
- Skvělý rok bratří Marquezových 10.11.2025
Nejčtenější články
Němci obnoví dotace na elektrická auta. Tentokrát tak, že si je vychytralí budou moci „koupit” úplně zadarmo
14.10.2025
Kolaps elektrických plánů GM si vybírá krutou daň. Firma kvůli nezájmu odepsala 33 miliard, varuje před dalšími ztrátami
15.10.2025
Nejnovější Mercedes vypadá konečně dobře, přesto odhaluje hlubší problém designu automobilky
15.10.2025
Nová Honda Prelude se tváří jako sporťák, první testy ale ukazují, že je zoufale pomalá. Tohle nebude fungovat
15.10.2025
Automobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
15.10.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
