Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Do Evropy dorazila i nová stylová verze druhého největšího SUV VW. Vypadá všelijak, cenou ale může bodovat
15.1.2023 | Petr Miler
Tohle auto nikdy nebylo krásné, ač by při svém stylovém zaměření takovým jistě chtělo být. Modernizace jej posunula tím správným směrem, pro nás je ale nakonec nejzajímavější, že poprvé zamířilo do prodeje v Evropě. A jeho cenu lze vnímat jako atraktivní.
Uběhl asi rok a půl od chvíle, kdy Volkswagen přišel s modernizací svého tehdy největšího SUV, které známe jako Atlas nebo Teramont. Vůz, který od té doby velikostně ještě předčil model Talagon, se ukázal postupně v novém provedení pro Rusko, později přišla i modernizace druhá, odlišná, která byla určena jen pro Čínu. A nakonec se dočkali i ve Spojených státech a Mexiku. Loni pak přišla modernizace čtvrtá, která se týkala opět jen Číny a byla spojena výlučně se stylovým provedením X, tedy jakýmsi SUV-kupé.
Člověk se musí ptát, zda se Volkswagenu vyplatí inovovat v podstatě to samé auto několikrát jinak v tak krátkém sledu, Němci ale patrně ví, co dělají. Jejich pozice zejména v Číně v posledních letech rychle slábne a jedním z důvodů je vysoká flexibilita domácí konkurence. Ta je schopna jeden model během jeho životního cyklu inovovat tolikrát, že jeho poslední provedení vypadá jako jiné auto. A to z něj během té samé doby ještě odvodí jeden dva další deriváty, které míří za tu méně, tu více náročnou klientelou.
Teramont X má jistě v popisu práce to druhé, třebaže - zvlášť naší optikou - není až tak drahý. O ceny se ale otřeme až později, nyní si připomeňme hlavně vzhled a techniku verze modernizované pro rok 2023.
Vizuálně nové pojetí verze X překvapením není, přibližuje se pozdějším verzím Atlasu a Teramontu v jeho standardních provedeních. Klíčovou inovací je nové řešení přídě s odlišnou maskou chladiče s úzkými vertikálními lamelami a jednou horizontální podsvícenou lištou. Nová jsou i světla, která jsou nyní rozdělena na dvě části, z nichž ta spodní se vzdává přímočarých tvarů. A aby toho nebylo málo, dorazil také přepracovaný nárazník, jenž už tak mohutnému vozu dodává (ještě více) na robustnosti.
Vzadu facelift svým pojetím tak trochu napodobuje předchozí ztvárnění předku. Světla jsou vizuálně propojena v jednu světelnou lištu, mají odlišnou grafiku a využívají LED. Podsvícené je také logo značky (červeně, to je novinka), kromě toho pak přibylo i více chromu, tedy alespoň u výchozího provedení, které na oficiálních fotkách nevidíme. Ty zachycují pouze variantu, na které se chromované prvky mění v černé. Zajímavé, vůz se ale snaží přitáhnout pozornost i jinak.
Jednak je to technika. Pod kapotou takřka 5metrového stroje se skoro 3metrovým rozvorem se mají nadále nacházet jednak přeplňované dvoulitry 330 TSI a 380 TSI, které nabízí 186 nebo 220 koní - čísla před označením poukazují na maximální točivý moment v Newtonmetrech. Ve hře pak i nadále zůstává 2,5litrový přeplňovaný šestiválec (530 V6) s 300 koňmi. Měl skončit, nakonec se ale prodává dál, což zní v Evropě jako sen. Všechny motory posílají výkon na přední i zadní nápravu současně přes automat DSG.
A jednak jsou to ceny. Teramont X se ostatně neprodává vůbec špatně a Volkswagen o dosavadní odbyt jistě nechce přijít, čemuž mají i ceny dále napomoci. V Číně tento stojí od 282 000 CNY, tedy asi 932 000 Kč, se slabším 2,0 TSI a od 302 000 CNY, tedy asi 1 milionu Kč, se silnější verzí. Což je velmi slušná nabídka vzhledem k tomu, že Touareg u nás začíná na 2 019 900 Kč, Kč a soustavně zdražuje, i když se svou podstatou nemění.
Vůbec nejzajímavější ale je, že verze X se letos poprvé dostane do Evropy. Nepřekvapivě dorazí do Ruska, kde se bude prodávat jen ve vyšší verzi 2,0 TSI s 220 koňmi, pohonem všech kol a automatem DSG. Z výbavy bude mít v základu mj. vyhřívání předních a zadních sedadel, 360° kamerový systém, panoramatické střešní okno, adaptivní tempomat, třízónová klimatizace nebo automatické parkování.
Tohle všechno za 4,9 milionu rublů, tedy asi 1,64 milion Kč, nezní špatně. Třebaže je to o dost víc než v Číně, zvlášť vzhledem ke zmíněné ceně Touaregu to je docela lákavá nabídka. Že by ji ale VW vytáhl také v zemích EU, je nanejvýš nepravděpodobné. Do Ruska má polooficiálními kanály dorazit někdy mezi únorem a březnem.
Modernizace VW Teramont X prospěla. Vypadá tedy pořád svérázně, je ale atraktivnější a stále docela dostupný. Prodejně bude skoro jistě fungovat i v Rusku. Foto: Volkswagen
Zdroje: Volkswagen, RG
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024 - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nejnovější články
- Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera - Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva