Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fanoušek Tesly si postavil svůj Cybertruck, připomněl tím největší problém jeho designu
8.9.2020 | Petr Prokopec
Tesla Cybertruck je jistě pozoruhodné auto, její design je ale kontroverzní nejen vizuálně. Když si tedy Igor Krezič nechal postavit její napodobeninu z Fordu F-150, zjistil, že do provozu ji nepřihlásí ani jako unikátní stavbu.
Na sériovou Teslu Cybertruck čeká velké množství lidí. Při pohledu na design to může být překvapivé, její specifičnost ale zjevně zaujala. A jelikož lidé mají víceméně naprogramováno v DNA, že se chtějí lišit, lze zájem o auto pochopit. Americká automobilka nicméně hodlá sériovou výrobu zahájit až v závěru příštího roku, navíc je třeba si uvědomit, že Tesla si s termíny těžkou hlavu dlouhodobě nedělá. Cybetruck je tedy spíše záležitostí roku 2022, a to navíc v Americe. Co Evropa? Do té nejspíše vůbec nezamíří.
Za vším lze hledat právě design, který je pověstnou mincí se dvěma stranami. Jakkoliv je totiž na jedné straně výjimečný, na té druhé je zároveň problematický. Ostré hrany jsou rizikem zejména pro chodce, omezené deformační ale mohou ohrožovat i posádku. Experti tedy vůbec nepočítají s tím, že by Cybertruck byl vůbec schopen získat evropskou homologaci.
Na vlastní kůži to poznal Igor Krezič, zakladatel a majitel softwarové firmy Stark Solutions z Bosny a Hercegoviny, který je velkým fanouškem Tesly. Své zaměstnance proto pověřil stavbou vlastního vozu, který bude americkému originálu co nejvíce podobný. S ohledem na praktičnost se však rozhodl setrvat u benzinového pohonu, neboť v Bosně je infrastruktura podobně jako u nás nedostačující.
Jako základ pro přestavbu byl zvolen Ford F-150 Raptor, což má své opodstatnění rovněž v osobě majitele. Kromě Tesly je totiž rovněž fanouškem modrého oválu. Techniků jeho firmy přitom práce na konverzi zabrala osm měsíců, bez zpoždění kvůli koronaviru by ale mělo jít o čtyřměsíční operaci. Nyní je nicméně pick-up hotov, a přestože není dokonalou kopií Tesly Cybertruck, tak jako tak budí pozornost prakticky všude, kde je objeví.
„Každý se za vozem otáčí, přičemž polovina lidí si myslí, že jsme postavili tank, protože ani neví, co to Cybertruck je. Jedna dívka nás pak zastavila a zeptala se, zda toto je místo, kde se Tesla Cybetruck vyrábí. Majitel přitom chtěl, abychom zkombinovali dva světy - Ford a Cyber - protože je fanouškem obou. Povedlo se nám tak skloubit dvě duše do jedné. Naše verze jezdí na benzin, ta od Tesly na elektřinu. Zkopírovali jsme, co se dalo, ale velikosti se liší,“ uvedl ředitel firmy Mario Corič.
Radost mu ale nakonec poněkud kazí výše naznačené. I když s vozem absolvoval testovací jízdu po veřejných silnicích, úřad vůz kvůli jeho podobě a potenciální nebezpečnosti odmítli schválit pro běžný provoz i jako unikátní stavbu. A není pravděpodobné, že by k originálu přistoupily jinak, problém s designem je pořád stejný. Krezič si tedy bude moci této kreace užívat pouze na soukromém pozemku, stejně jako kdokoli, kdo by si Cybertruck chtěl do Evropy dovézt.
Podnikatel z Bosny si nechal postavit vlastní Teslu Cybertruck, kvůli nebezpečnosti ostrých hran pro pěší se mu ale auto nepodařilo homologovat pro běžný provoz. Foto: Dado Ruvic/Reuters
Zdroj: Reuters
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před hodinou - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 2 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera - Někdo najel s nejkrásnějším moderním Astonem Martin 514 tisíc kilometrů, něco takového jsme v životě neviděli
včera - Hra se otočila. Číňané léta kopírovali evropská auta, teď si VW koupil kus čínské značky, aby sám mohl opisovat
včera