Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ferrari California 2014: nová Callifornia už na jaře, dostane motor V8 biturbo
19.12.2013 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Ferrari od dob legendární F40 nesáhlo po přeplňování. To se však změní s novou generací Californie, která použije turbomotor vyvinutý s Maserati.
O přeplňovaném Ferrari není řeč poprvé a už vůbec ne naposledy, jen se zkrátka delší dobu neobjevilo. Posledním přeplňovaným hřebcem z Maranella byla posvátná F40, která svoje tažení ukončila v roce 1992. Nyní se použije turbodmychadel primárně kvůli snížení emisí a spotřeby, ale o dříve avizovaný hybrid se jednat nebude. To ostatně potvrdila dříve vyřčená slova vrcholného exekutivce značky - Amedea Felisi. Hybridní technologie tedy zatím zůstane vyhrazena topmodelu LaFerrari, zda se objeví v příštích generacích dvanáctiválcových modelů už je jen další spekulace.
Přeplňování je dle Ferrari asi tou nejschůdnější cestou budoucností. Proto také již dříve vyvinulo spolu s Maserati 3,8litrový motor twin-turbo V8, který pohání třeba poslední generaci Quattroporte. O použití třílitrového šestiválce menšího Ghibli v případě Ferrari pochybujeme, protože šestiválec výkonovým představám sportovních vozů jen tak nevyhoví. Avšak na beton je jasné, že příští generace modelu California bude používat právě zmíněný osmiválec, jenž kromě nižší spotřeby přinese také nějkaý ten výkon k dobru.
Po delší odmlce se poprvé ukáže přeplňované Ferrari už na jaře v Ženevě, kde se dříve atmosféricky plněná California představí v nové generaci. Motor 3,8 l twin-turbo bude podle dostupných zpráv disponovat výkonem 530 koní a točivým momentem až 650 Nm, čímž si mezigeneračně polepší zhruba o 40 koní a téměř 150 Nm.
Nová California má být pravděpodobně postavena na bázi současné generace. Benefitem by však mělo být hojnější použití hliníku na konstrukci karoserie, což by znamenalo nižší hmotnost než současných 1 705 kg. Připomeňme, že na vysoké hodnotě nese velký podíl systém pevné skládací střechy a dodatečné výztuže. Californii je také často vyčítán zastaralý a nepříliš honosný interiér, který bude dalším terčem vylepšení. Nově se tedy objeví i modernější informačně-zábanví systémy a zřejmě také honosnější materiály.
Dvojité přeplňování možná ledacos pokazí, ale na výkonu jedině přidá
Zdroj: Motor Trend
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024 - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před hodinou - Prodeje elektromobilů už se propadají napříč Evropou. V době, kdy měly začít vládnout, ztrácí podíl na trhu
před 3 hodinami - V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
včera - Maserati se s novým Quattroporte vrací téměř k rýsovacím prknům, plán přijít rychle jen s elektromobilem selhal
včera - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
včera
Živá témata na fóru
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 08:28 - Vrooom
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.19. 05:12 - Truck Daškam
- Pneu koutek 04.19. 00:10 - abgx1
- BMW Divize 04.18. 14:15 - pavproch
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.18. 14:05 - mattonecz
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 04.17. 22:23 - Lachende Bestien
- Volkswagen obecne 04.17. 14:18 - HondaMan
- Fiat a vše kolem nich 04.17. 12:55 - pavproch