Fiat Bravo se dočká nové generace i v Evropě, přijde i kombi a sedan

Bravu se na starém kontinentu sice nedaří, ale i tak se přeci jen dočká následovníka. Fiatu se na tom domluvil s tureckou firmou Tofas.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fiat Bravo se dočká nové generace i v Evropě, přijde i kombi a sedan

7.11.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Fiat Bravo se dočká nové generace i v Evropě, přijde i kombi a sedan

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Bravu se na starém kontinentu sice nedaří, ale i tak se přeci jen dočká následovníka. Fiatu se na tom domluvil s tureckou firmou Tofas.

Fiat loni oficiálně oznámil, že letos v listopadu představí nové Bravo, jehož současná generace působí na trhu od roku 2007. Alespoň podle posledních prohlášení automobilky se to nemělo týkat evropských odbytišť, jelikož na starém kontinentu tomuto modelu pšenka rozhodně nekvetla. Vypadalo to zkrátka tak, že to zabalí a s novým kabátem bude o úspěch usilovat jinde, jmenovitě hlavně v Brazílii a Číně. Jenomže teď jakoby Fiat otočil. Co za tím tedy vězí?

Důvodem náhlé změny je investice jedné miliardy amerických dolarů (více než 22 miliard korun) od turecké společnosti Tofas, která tuto sumu vsadila do hry v rámci obchodně právní entity založené s Fiatem. Díky ní bychom se tak měli dočkat nové rodiny kompaktních aut nahrazující Bravo, kterému za posledních devět měsíců klesly prodeje z už tak dost nízkých čísel o dalších 59 procent.

Produkce nových modelů má být přitom v Turecku spuštěna v roce 2016. Dle dostupných informací se bude jednat o hatchback, sedan i kombi, přičemž právě hatchback nahradí Bravo a sedan pak model Linea, který se u nás také chvíli prodával. Zda ale Linea dostane nástupce i u nás, to vám s jistotou určitě neřekneme, což se dá tvrdit i o kombiverzi, jakou dnes na našem trhu suplují modely s karoserií MPV.

Tři novinky budou podpořeny malou americkou platformou Fiat-Chrysler, která se poprvé objevila v modelu 500L, později se stala podkladem pro vznik Jeepu Renegade a z něho odvozeného Fiatu 500X (u nich slouží i verzím s pohonem všech kol).

Loni firma Tofas prohlásila, že chce více než polovinu zmíněné částky utratit za sedan, jehož produkce se odhaduje na 580 tisíc kusů. Dnes však doplnila plány o souhrnných 700 tisíc kusů pro verze hatchback a kombi. Investice má přitom začít do celého projektu proudit od letošního roku, přičemž splnění plánu je odhadnuto na rok 2023. V současné době ale ještě probíhají diskuze s Fiatem o podrobných investičních podmínkách, o strategiích prodejů a dalších detailech.

Významná část vyrobených vozů prý bude z turecké továrny Bursa, kde vzniká Linea, Doblo a Fiorino (spolu s jeho deriváty), exportována do zahraničí. Pro doplnění je ještě dobré zmínit, že zrovna Turecko nyní disponuje pátým největším evropským automobilovým průmyslem a ještě v letošním roce se počítá s nárůstem jeho produkce na 1,25 milionu vozů.

Dobrá geografická poloha mezi Asií a Evropou v kombinaci s relativně levnou pracovní silou tam přitahuje ve stále větší míře globální výrobce, kteří do Turecka už v nejednom případě přesunuly část výroby. Export automobilů odtamtud nyní tvoří 14 procent celkového vývozu, přičemž jen za minulý rok se jednalo o 828 tisíc kusů (70 procent z toho do Evropy).


Fiat Bravo se dočká nové generace i v Evropě, přijde i kombi a sedan - 1 - Fiat Bravo 01Fiat Bravo se dočká nové generace i v Evropě, přijde i kombi a sedan - 2 - Fiat Bravo 02Fiat Bravo se dočká nové generace i v Evropě, přijde i kombi a sedan - 3 - Fiat Bravo 03
Fiat Bravo nakonec zřejmě dostane nástupce i na našem trhu. Půjde o vůz postavený na platformě Fiatu 500L a vzniknout by měly hned tři karosářské verze

Zdroj: Auto News

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.