Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii

V Evropě je Bravo přesluhujícím modelem, v Brazílii naopak docela čerstvým zbožím. Takhle si v Jižní Americe představují jeho sportovní verzi.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii

25.10.2012 | Miro Mihálik | 5 příspěvků

Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

V Evropě je Bravo přesluhujícím modelem, v Brazílii naopak docela čerstvým zbožím. Takhle si v Jižní Americe představují jeho sportovní verzi.

Italský Golf je na trhu od roku 2007 a za celou dobu své existence se nedočkal motorizace, která by z něj udělala skutečného konkurenta Volkswagenu GTI, Méganu RS nebo Astry OPC. Jeho nejsilnější motorizací se stal dvoulitrový diesel MultiJet o výkonu 165 koní, který navíc už vypadl z nabídky, takže dnes zájemce o něj víc než 140 koní ze čtyřválce 1,4 MultiAir prostě nedostane. Jistě, lze tvrdit, že je zde Alfa a výkon nakonec není vše, ale všichni, kteří máte Bravo rádi, řekněte sami, nelíbilo by se vám tohle v garáži?

Bravo Xtreme je dílem stylistického centra Fiatu v brazilském Belo Horizonte a momentálně jej můžou spatřit návštěvníci autosalonu v Sao Paolo. Nepředpokládá se, že by se mělo dostat do výroby, ačkoli vyloučit to také zcela nelze. Bravo se totiž v Jižní Americe vyrábí a prodává jen od roku 2010, a proto je tam považováno za poměrně čerstvou novinku. Facelift spojený s představením sportovní verze by teoreticky mohl na silnici tohle auto dostat.

Čím se liší od své evropské předlohy. Viditelně především kompletně přepracovanou přídí, která se vzhlédla buď v jednodílných maskách Audi, případě podobně koncipovaných předních částí posledních Fordů. Přestože chybí logo, velký bílý nápis Fiat na mřížce chladiče nenechává ani z dálky nikoho na pochybách, odkud tento vůz pochází. Agresivně vypadající čumák doplňují bumerangovité pásy LED a karbonové lízátko (i když podle tvaru spíše jazyk) pod nárazníkem.

Také na bocích se objevily značně vystouplé nástavce vyrobené z karbonového kompozitu a podobné téma se objevuje rovněž ve spodní části zádě. Karbon, lomené (patrně) mlhovky po stranách a dva laufy nového výfukového systému. Ty zde nejsou jen pro parádu. Bravo Xtreme má pod přední kapotou přeplňovaný motor s výkonem 253 koní při 6 600 ot./min a maximálním točivým momentem 332 newtonmetrů při 5 000 ot./min. Informace k pohonné jednotce jsou nekompletní, předpokládáme ale, že by se mohlo jednat o vyladěný MultiAir o objemu 1,4 litru.

Podle dostupných zpráv byl podvozek auta snížený o 5 mm a tlumiče i pružiny mají být ve srovnání se sériovým autem o deset procent tužší. Změnami prošla i kabina. Fotky chybí, ale třeba otáčkoměr dostal červený podklad, kdežto tachometr je bílý. I kdyby se vám ale Bravo Xtreme líbilo už od pohledu na jeho exteriér, nic vám to platné patrně nebude. Do Evropy se nedostane a navíc se jeho nástupce možná změní v SUV.


Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii - 1 - Fiat Bravo Xtreme 01Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii - 2 - Fiat Bravo Xtreme 02Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii - 3 - Fiat Bravo Xtreme 03Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii - 4 - Fiat Bravo Xtreme 04Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii - 5 - Fiat Bravo Xtreme 05Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii - 6 - Fiat Bravo Xtreme 06Fiat Bravo Xtreme: italský Golf GTI zkouší zaujmout v Brazílii - 7 - Fiat Bravo Xtreme 07
Brazilský koncept sportovního Brava dostal 253 koní

Zdroj: Autoblog.it, carros.ig.com.br

Miro Mihálik

Diskuze 5 příspěvků

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše