Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat dál ignoruje přání zákazníků, oživuje auta umírajícího segmentu s nepříliš žádaným pohonem
28.10.2021 | Petr Prokopec
Někdy máme pocit, jako by si Italové úmyslně nabíhali na vidle. Je těžké jinak pochopit, proč v době mizerných prodejních výsledů vrací do hry modely Ulysse a Scudo, které nikdy nebyly bestsellery, navíc jen s politicky tlačeným pohonem.
Nad kroky některých automobilek zůstává rozum stát. I když lze pochopit, že se snaží vejít do stále přísnějších emisních limitů, způsob, jakým to dělají, vzbuzuje rozpaky. Zvláště pokud se o elektrifikaci pokoušejí v obchodních třídách, které samy o sobě nejsou příliš atraktivní. A pokud již zákazníci tímto směrem zamíří, pak jich jen hrstka touží po elektrickém pohonu - hledají spíše nízkou cenu a ještě nižší provozní náklady.
Nově si tedy můžeme představit dvojici Ulysse a Scudo, za níž stojí Fiat. Ten stejně pojmenované vozy v minulosti již nabízel, o prodejní šlágry nicméně nešlo. A nejinak tomu bude i tentokráte, neboť v prvním případě tu máme MPV. Tedy umírající segment, ve kterém navíc Italové nehodlají být ani nikterak originální. Ulysse totiž není ničím jiným než Citroënem SpaceTourer, Peugeotem Traveler, Opelem Zafira Life či Toyotou Proace Verso, jen s odlišným logem.
Stejně jako tato čtveřice stojí také italský zástupce na platformě EMP2, kterou užívá rovněž Scudo. To bude k dispozici jako užitková dodávka, zatímco Ulysse se zaměří na převoz pasažérů. Zákazníci si budou moci vybrat mezi šesti- až devítimístným provedením, díky čemuž zvládnou odvézt na fotbal ratolesti pomalu z celé ulice. Scudo pak nedorazí jen jako klasický skříňový vůz, ale rovněž i jako platforma s kabinou, jejíž záď můžete osadit třeba obytným modulem.
Co se hnacího ústrojí týče, pak tím preferovanějším ze strany klientely budou spíše diesely. Ty ovšem Fiat nejspíše nechce ani zmiňovat, proto k dispozici nedal sebemenší podrobnosti, jakkoliv Scudo bude možné objednávat ještě letos. Místo toho se Italové snaží dostat do popředí elektrickou jednotku s výkonem 136 koní kombinovanou s bateriemi o kapacitě 50 nebo 75 kWh. Ani jedna reálně příliš daleko nedojede.
Právě výběr hnacího ústrojí jen potvrzuje, kterak Fiat již nikterak necílí na zákazníky, nýbrž na bruselské úředníky. Pokud totiž lidé mají zájem o uživatelsky koncipovanou dodávku, pak jde hlavně o živnostníky, jejichž snahou jsou maximální úspory. A to navíc ty reálné, které jim může přinést pouze dieselový agregát, zatímco s elektrifikací jsou spojené vzdušné zámky. Při rostoucích cenách energií ovšem jeden za druhým padají k zemi.
Na úspěch znovuzrozených Fiatů Scudo a Ulysse, jejichž prodej začne až na jaře příštího roku, jsme tedy opravdu zvědavi. Příliš v něj ovšem zatím nevěříme, koneckonců ve srovnání se svými příbuznými se novinky pochlubí jen odlišnými světly, čelní maskou a logy. Koncern Stellantis na slábnoucí trh, kde již má nespočet zástupců, posílá jen další z mnoha.
Na Fiat Ulysse už jste možná zapomněli, nešlo zrovna o úspěšné MPV už ve své době, dnes je navíc celý segment druhem na vymření. Foto: Fiat
O to více může překvapit, že právě Ulysse Fiat spolu s modelem Scudo vrací na trh. Novinky vychází z platformy EMP2, stejně jako rozsáhlá existující řada aut koncernu Stellantis. Do bratrovražedného boje navíc novinky vyráží s elektromotorem, to snad ani nemůže dopadnout dobře. Foto: Fiat
Zdroj: Fiat
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 2 hodinami - Maskované Ferrari dědice Fiatu může být vaše, podivné auto má historický význam
včera - Přehlížené SUV Mazdy se jako nové auto stalo propadákem, jako ojetina ale oslní vším, co nabízí
včera - Český trh s ojetými auty se zadrhává, klesají prodeje i dovozy. Jedna jistota ale zůstává: Diesely vládnou
včera - Jedno z nejlépe prodávaných čínských aut ve světě se ukázalo v novém, dnes stojí od 489 tisíc Kč, ač je velké jako Kodiaq
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva