Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Fiat ukončil výrobu a prodej svého nejspolehlivějšího auta, nikdo ho nekupoval
3.5.2019 | Petr Prokopec
Cosi o tzv. stockholmském syndromu člověku vytane na mysli, když se dozví o předčasném ukončení výroby a prodeje jediného auta značky Fiat, které zářilo ve studiích spolehlivosti.
O italských vozech se s traduje, že jejich vzhled převládá nad kvalitou. Platí to zejména i Fiatu, u něhož je obtížné to jakkoli rozporovat. Tato automobilka pravidelně okupuje spodní příčky žebříčků spolehlivosti, ať už jde o ty, které vychází z odborných expertů, nebo o ty, které jsou výsledkem hodnocení zákazníků.
V celé nabídce Fiatu existovala dosud jediná výjimka, která v těchto studiích naopak pravidelně bodovala. Zrovna ta ale z nabídky značky zmizí - Fiat oznámil, že končí s výrobou pick-upu Fullback. „Stojí za tím kombinace několika faktorů, zejména pak nízké prodeje,“ uvedl k tématu Richard Chamberlain, šéf divize Fiat Professional. Ten zároveň i dodal, že automobilka se místo toho bude soustředit hlavně na Dobló, které se stejně jako modely Ducato, Talento a Fiorino dočkají nových motorů plnících normu Euro 6d-TEMP.
Fullback ale z nabídky mizí a stářím to vážně není. Na trh přišel teprve v roce 2016, nicméně jeho registrace konstantně klesaly a v poslední době se pohybovaly v řádu několika stovek kusů měsíčně - a to je na celou Evropu opravdu slabota.
Je ovšem třeba se vrátit tomu, že jakkoli italský pick-up negeneroval enormní prodejní čísla, značce zlepšoval reputaci stran spolehlivosti. Fiat totiž nestojí za jeho vývojem či výrobou, pouze vzal Mitsubishi L200, tedy jeden z nejkvalitnějších vozů světa, a dodal mu vlastní znaky. Náklady na uvedení na trh tak byly omezené, ani to ale nedokázalo pick-up v prodeji udržet.
Za této situace je třeba se ptát, jestli už zákazníci Fiatu nejsou tak trochu rukojmí nespolehlivosti aut této značky - že už to zkrátka není ten správný Fiat, když vám třeba při cestě do práce v -20°C nepřestane fungovat topení. To jsme shodou okolností kdysi zažili s dnes už nevyráběným Stilem a pravda, zapomenout se to nedá.
Tak či onak, Fullback je s okamžitou platností minulostí, pořídit jde už jen skladové vozy. A nebo je možné sáhnout po onom Mitsubishi - L200 je k mání i u nás, ovšem stejně jako Fullback pouze s 2,4litrovým turbodieselem.
Fiat Fullback končí, zájem o něj byl stále nižší, i když šlo o nejspolehlivější model značky
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
před 11 hodinami - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- VW potvrdil konec dalších dvou populárních modelů. Zájem o ně je přitom dál, jsou dopředu vyprodané
24.3.2024 - Automobilky prodělávají na každém elektromobilu v průměru přes 140 tisíc Kč, ztráty některých jdou do milionů na kuse
24.3.2024 - Nejnovější elektromobil Chevroletu je takový průšvih, že výrobce raději vrací majitelům až 153 tisíc Kč z pořizovací ceny
24.3.2024 - Sbohem VW, sbohem Teslo. Žebříček nejprodávanějších aut v Evropě jasně ovládla nejlevnější Dacia, skóruje i Škoda
25.3.2024 - Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva