Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford do zadních světel ukryl funkci, před níž bledne celé Simply Clever Škody
14.10.2021 | Petr Prokopec
Světla tradičně slouží k tomu, abyste viděli a byli viděni, v případě těch zadních jde hlavně o to druhé. Dát jim jinou funkci krom blikačů či brzdových světel se zdá být nemožné, Ford to ale zvládl a informuje skrze ně o zbývající nosnosti.
Světlomety měly v automobilové branži po dlouhou dobu jen pár tradičních funkcí, zejména pak osvětlit prostor okolo vozu a upozorňovat ostatní. Na tom jistě nebylo nic špatného, stejně tak se ale nelze divit výrobcům, že pro ně hledali i další využití. Jedno z podstatných přišlo někdy v 90. letech minulého století, kdy se začalo světem šířit centrální a hlavně dálkové zamykání. Automobilky s touto technologií spárovaly právě světlomety, které se po stisknutí příslušného tlačítka rozblikají a dají tak vizuálně najevo, že jste vůz zamkli či odemkli.
V posledních letech je ovšem na světla upínána daleko větší pozornost, zejména proto, že někdejší halogeny a posléze xenony začaly nahrazovat LEDky či dokonce organické diody. Díky nim totiž světlomety rázem mohou fungovat i jako komunikační nástroj, neboť jednotlivé segmenty lze dle potřeby utlumit či rozjasnit. Zároveň je vám k dispozici jakákoliv barva, načež snadno můžete pomalu každý roh vozu proměnit v diskotéku zářící do daleka. Takový Ford ovšem nezamířil zábavním směrem, nýbrž tím praktickým. A vlastně pro to ani nic extra moderního nepotřeboval.
Od letošního léta je tak možné osadit pick-up F-150 nový systémem Onboard Scales, který v reálném čase odhaduje hmotnost nákladu na korbě. Majiteli přitom o zátěži dává vědět hned trojím způsobem, ve dvou případech ale nejde o nic až tak objevného. Máme tu totiž ukazatel na středové obrazovce multimédií, stejně jako aplikaci FordPass, která vás o hmotnosti nákladu informuje na mobilním telefonu. Ovšem třetí varianta je zajímavou novinkou.
Spojitost má pochopitelně se světly, a to těmi zadními. Do těch Ford integroval diodový ukazatel podobný tomu, jenž vám třeba u mobilu zobrazuje stav baterie. V případě korby nejprodávanějšího a také nejkradenějšího vozu Ameriky pak platí, že čím více vůz zatížíte, tím více LEDek se rozsvítí. To je vskutku geniální, a jakkoliv Ford dodává, že systém měří náklad jen přibližně a nikoliv přesně, stále jde o příjemnou pomůcku - vše máte neustále na očích v průběhu nakládání a nemusíte se dívat ani dovnitř vozu, ani na mobil.
Modrý ovál navíc nezůstal jen na půli cesty, ale vše dotáhl do konce. Diody tedy reagují i na přetížení, přičemž v takovém případě se ty vrchní rozblikají. Pokud se pak navíc zvenčí přesunete do kabiny, můžete v rámci palubního menu současný náklad vyresetovat. Následně pak můžete alespoň přibližně zvážit další položky, které se rozhodnete ještě na korbu přihodit. I při vynulování systému nicméně stále platí, že světla vám dají najevo případné přešvihnutí maximální kapacity.
Lze už jen dodat, že technologie Onboard Scales vychází z dat senzorů, které zároveň využívá i chytré zavěšení. To na základě povrchu dokáže přitvrdit či naopak změkčit tlumiče, aby nerovnosti přenášené do kabiny byly co nejnižší. Pochopitelně reaguje i na různorodé zatížení korby, stejně jako je uzpůsobeno tažení přívěsů. Jakmile tedy zvolíte příslušný jízdní režim, uzpůsobí se reakce pick-upu i dodatečnému nákladu na vozíku za ním.
Koncová světla Fordu F-150 mají nově přidanou funkci, reagují totiž na zatížení korby. Čím více kil na ni naložíte, tím více diod se rozsvítí. A pokud kapacitu přešvihnete, vrchní začnou blikat. Mimo to je ovšem možné sledovat stav nákladu i na palubním displeji či skrze mobilní aplikaci. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nejnovější články
- VW up! se vrátil ze záhrobí. Tohle je Geparda a není to aprílový žert, zadní kola nemá jen naoko
před hodinou - Nejlevnější Tesly v Evropě už stojí jen jako obyčejná Fabia, klidně i vybavené vozy s 4x4 a 350 koňmi
před 2 hodinami - Ford zrušil dvě třetiny výroby svého klíčového elektromobilu poté, co ji dřív zkrouhnul o polovinu, třetina lidí má padáka
před 4 hodinami - Kolabující Fisker fungoval v totálním chaosu. Nebral si od lidí peníze za auta, dokonce ani neví, kolik jich prodal
před 5 hodinami - Světovým autem roku je 2,5tunový elektromobil za 1,95 milionu, nejlepším sporťákem 2,3tunový elektromobil za 1,8 milionu Kč
před 7 hodinami