Ford inovuje svou dvouspojkovou převodovku Powershift

Dvouspojkový automat nemá Ford ve své nabídce ani rok a již pro něj připravil významná vylepšení. Nyní máte možnost dozvědět se o fungování inovované převodovky PowerShift více.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford inovuje svou dvouspojkovou převodovku Powershift

24.1.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek

Ford inovuje svou dvouspojkovou převodovku Powershift

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Dvouspojkový automat nemá Ford ve své nabídce ani rok a již pro něj připravil významná vylepšení. Nyní máte možnost dozvědět se o fungování inovované převodovky PowerShift více.

Vozy z produkce Fordu čekají novinky zaměřené především na lepší výsledky při testech spotřeby. Pozornost tak bude zaměřena na převodovky, na elektromotory, menší spalovací motory, hybridní technologie a redukci hmotnosti vozů. Ve výsledku to má přinést snížení spotřeby a tedy i vypouštěných emisí CO2 do ovzduší o 30 %. A to do roku 2020.

V rámci „emisních inovací” má být většina vozů z produkce Fordu do roku 2013 vybavena šestistupňovými převodovkami s manuálním i automatickým řazením. A v rámci tohoto plánu chce co nejvíce rozšířit dvouspojkový automat PowerShift, který si již nyní můžete pořídit třeba do Fordu Focus a který v porovnání s tradiční samočinnou čtyřstupňovou automatickou převodovkou dokáže snížit spotřebu až o 9 %. Ford ho nyní chce nabídnout i pro své americké zákazníky a při té příležitosti se mu rozhodl nadělit pár vylepšení, která dále zvýší jeho efektivitu a trvanlivost.

Připomeňme, že PowerShift nabízí podobně jako DSG od Volkswagenu komfortní a přitom dynamické změny převodů díky, stručně řečeno, dvěma paralelně fungujícím převodovkám a dvěma spojkám. Jedna spojka se stará o liché (1,3,5) a druhá o sudé (2,4,6) stupně, čili v momentě, kdy akcelerujete např. na trojku, má již převodovka zařazený čtvrtý rychlostní stupeň a změna převodu proběhne pouze vypojením jedné a zapojením druhé spojky. Rychle a čistě.

Pro americké zákazníky bude Powershift fungovat ještě lépe. Převodovka dostane suché spojky místo těch v olejové lázni, což přinese ještě více efektivity. Suché spojky nepotřebují olejová čerpadla a chladiče oleje, což ve výsledku ušetří pár kilogramů a sníží mechanické ztráty.

Fungování převodovky by mělo být dále optimlaizováno, aby byl minimalizován přenos hluku a vibrací, změněna bude též logika řazení, opět směrem ke snížení spotřeby paliva.

Nový Powershift bude zákazníkům k dispozici pro vozy od modelového roku 2010, na trhu by se tedy měl objevit během následujících šesti měsíců.


Ford inovuje svou dvouspojkovou převodovku Powershift - 1 - ford_dvouspojkova_prevodovka_2009_02Ford inovuje svou dvouspojkovou převodovku Powershift - 2 - ford_dvouspojkova_prevodovka_2009_03

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.