Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford upřesnil své plány s obřím motorem 7,3 V8 Godzilla, má dobré i špatné zprávy
3.10.2020 | Petr Miler
Je to největší moderní motor svého druhu a je skoro zázrak, že v této době vznikl. Koupit si jej může kdokoli, sám Ford jej ale do jakkoli menšího auta nasadit nehodlá. Přesto existuje cesta.
Objemným pohonným jednotkám s mnoha válci zřejmě odzvonilo. Je sice pravdou, že ještě pár let ze světa nezmizí, nicméně stále větší tlak na snižování emisí vede i ke snižování jejich objemu a počtu válců. Už několikrát jsme zmiňovali, co čeká objemné motory v Evropě už příští rok a zbude zřejmě jen pár úzkoprofilových automobilek, které si takové agregáty budou moci dovolit udržet v nabídce. Za této situace se zdá být nereálné, aby dnes masová automobilka přišla s novou a pomalu historicky největší jednotkou, jakou kdy nabízela, přesně to se ale letos stalo.
Fordu totiž modernizoval své vrcholné modely řady F, konkrétně modely F-250, F-350 a F-450, které bylo dosud možné osadit nanejvýš 6,2litrovým benzinovým osmiválcem či 6,7litrovým osmiválcovým turbodieselem. Už tyto motory byly neskromné, nově ale zmíněné typy pohání benzinový motor o objemu 7,3 litru s příznačným jménem Godzilla.
Tento motor je nejobjemnějším agregátem svého druhu v současné nabídce a také jedním největších v celé historii. Dává až 436 koní výkonu a 644 Nm točivého momentu, což nemusí znít jako moc, je ale třeba mít na paměti jeho primární využití. Navíc jej lze bez potřeby dalších úprav osadit třílitrovým kompresorem Whipple, s nímž se jeho parametry posunou k 709 koním a 949 Nm. To už opravdu není málo.
Od jeho prvotního odhalení se spekulovalo o tom, kam by si také mohl najít cestu a logicky přišla řeč také na menší osobní vozy, jako je Mustang. Hříšné myšlenky ale nyní zapudil Pat Hertrich, šéf vývoje Godzilly, který říká, že jiné modely Fordu toto malé monstrum nedostanou.
„Nevím o žádný plánech, toto je motor pro pick-upy,” zklamal fanoušky Hertrich, současně je ale potěšil. Podle něj se motor vejde do současného Mustangu a byť Ford jej v něm nehodlá použít, jistě se najde někdo, kdo to udělá. „Jako pro vývojáře motorů je to pro mě velmi vzrušující představa. Ale není to obchodní důvod, proč jsme vyvíjeli tento motor, neměli jsme takový záměr,” dodává.
Dodejme, že motor dostal litinový blok kvůli maximální odolnosti a spolehlivosti. Chlubit se pak může kupříkladu kovanou hřídelí, variabilní olejovou pumpou či variabilním časováním vačkových hřídelí, jenž jsou navíc integrovány do bloku, což snižuje nárok na rozměry motoru. Ačkoliv se tedy jedná o největší jednotku ve svém segmentu, Ford nemusel v rámci motorového prostoru provádět žádné výraznější modifikace a jak vidno, agregát se díky tomu vejde i do podstatně menších vozů.
Koupit jej lze samotný za 8 150 USD, tedy asi 189 tisíc Kč, což vzhledem k jeho parametrům není mnoho. Co s ním pak provedete, je na vás, v takové Škodě Fabia (dobře, to je vtip...) by se jistě vyjímal.
Novým 7,3litrovým motorem V8 Ford trochu namlsal fanoušky muscle cars, do menších osobních aut ale motor nenasadí. Přesto třeba do Mustangu pasuje a je jen na vás, jak se s tím... popasujete. Foto: Ford
Zdroj: Muscle Cars and Trucks
Bleskovky
- Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
dnes - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024
Nejnovější články
- V Německu se začal prodávat nový „čistý” diesel zatížený nulovou daní, má své výhody i nevýhody
před 6 hodinami - Maserati se s novým Quattroporte vrací skoro až k rýsovacímu prknu, plán nabídnout rychle jen elektromobil vyletěl komínem
před 8 hodinami - První majitel najel 556 tisíc km s malým 45koňovým autem, jen tachometry na něm utavil tři. Tomu se říká oddanost
před 9 hodinami - V Německu začali nabízet elektromobily v Media Marktu jako ledničky, od 8 tisíc za měsíc budou vaše
před 11 hodinami - Čínský stylový kombík konkurující Porsche a Ferrari předčasně odhalil únik, na Evropany si vyšlápne s 965 koňmi
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva