Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ford vrací do výroby léta nevyráběný motor, má obří objem, počet válců i drsné jméno
1.7.2020 | Petr Prokopec
I u současného Fordu je v nabídce raritou cokoli většího než tří- a nebo čtyřválcový agregát, tohle je ale osmiválec, a to dokonce s objemem 7,3 litru a rozvodem OHV.
Pokud dnes zamíříte na stránky většiny mainstreamových výrobců, zjistíte, jak moc regulace Evropské unie okleštily jejich nabídku motorů. Na pohonnou jednotku o více než dvoulitrovém objemu s více než čtyřmi válci dnes již prakticky nenarazíte, to spíše uvidíte řadu ještě mnohem menších, nejčastěji tříválcových motorů. Amerika má sice do takového scénáře ještě daleko, ovšem i nový svět pozvolna zachvacuje downsizing.
Tento trend byl nejvíce patrný před několika málo dny, kdy Ford vyrukoval s novou generací svého bestselleru. Tedy s modernizovaným pick-upem F-150, který se sice uvnitř pyšní třeba neobvyklou pracovní plochou na středovém tunelu, ovšem pod kapotou je aktuálně nabízen pouze šestiválec. Tedy takový agregát, jaký kupříkladu v roce 2009 s příchodem dvanácté generace ani v nabídce nefiguroval, vůz bylo možné pořídit jen s několika různými osmiválci.
Nyní se modrý ovál nicméně rozhodl, že své fanoušky pro změnu potěší, a to měrou vrchovatou. Automobilka totiž vrací do výroby jednu ze svých legend, která začala být z trhu stahována již v 90. letech minulého století. S příchodem nového milénia pak byl exodus dokončen, načež se zdálo, že 7,3litrový osmiválec typu OHV zůstane definitivně součástí minulosti. Aktuálně je však jednotka přezdívaná Godzilla zpět na montážních linkách, přičemž zákazníci si ji mohou koupit jen samostatně.
Američané tak nyní budou moci napěchovat 7,3litrový osmiválec pod kapotu prakticky čehokoliv, nač si vzpomenou. Díky typu OHV, tedy díky usazení ventilů v hlavě válců a hřídele v bloku motoru, je totiž pohonná jednotka poměrně kompaktní a vejde se i tam, kde se původně počítalo jen se šestiválci nebo dokonce pouze se čtyřválci. Jistou nevýhodou je ovšem její charakteristika, neboť do značné míry šlo o alternativu dieselů.
I přes velký objem tedy nelze očekávat dechberoucí jízdní dynamiku, motor totiž bude stejně jako na sklonku své služby produkovat 435 koní v 5 500 otáčkách a 644 Nm točivého momentu. De facto tak jde o jednotku, jenž má sloužit zejména velkým pick-upům při převozu nákladu. Na druhou stranu je však lehká, kompaktní a hlavně levná na údržbu. Kromě toho jde navíc poměrně snadno upravovat , načež je jen otázkou, než některý z úpravců vyrukuje s vyšším výkonem.
Lze tak jen dodat, že Ford si za jednotku, která byla takřka dvě dekády u ledu, účtuje 8 150 USD, tedy asi 194 tisíc Kč. To je na kompletní motor takových proporcí velmi lákavá suma, počítat za ni ovšem kromě samotné jednotky s interním označením M-6007-73 můžete rovněž se sáním, levými i pravými výfukovými svody, cívkami či veškerou příslušnou kabeláží. Suma sumárum vám tak už bude chybět jen vůz, do kterého je třeba motor instalovat.
Ford vrací do výroby 7,3litrový osmiválec OHV přezdívaný Godzilla, něco takového nás hřeje u srdce. Foto: Ford
Zdroj: Ford
Bleskovky
- Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Vojáci předvedli, jak rozeberou a znovu složí celé auto jen za dvě minuty, výměna kol v F1 je rázem nuda
16.4.2024 - Lewis Hamilton asi pochopil kouzlo Maxe Verstappena, mezi velkými cenami začíná „smažit” počítačové hry
15.4.2024
Nejnovější články
- Firma stvořila extrémní expediční auto, které přežije i apokalypsu, uvnitř přesto vypadá jako luxusní klub
včera - Jako nový skomíral ve stínu Škody Octavia, o to zajímavější je rodinný kombík Opelu jako ojetina
včera - Tohle je nejnovější Kalašnikov v prodeji. Je-li to zbraň, pak jedině na kolech, přesto zaostává za 73letým originálem
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
včera - Další přehmat Mercedesu. Mohl jednoduše vyřešit největší problém elektromobilů, rozhodl se ale hrdě trvat na svém
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva