Ford zkouší zachránit čest upadajícího modelu lepší řidičskou verzí, je div, že se pořád vyrábí

Když se podíváme, kam až se propadly prodeje tohoto modelu jako takového, leckdo by mohl právem čekat, že jeho nabídka končí někde u tříválcových litrů. No, většina kolem nich postavena je, vrcholný Focus ST se ale prodává též. A teď dokonce nabízí ještě víc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Ford zkouší zachránit čest upadajícího modelu lepší řidičskou verzí, je div, že se pořád vyrábí

27.9.2022 | Petr Prokopec

Ford zkouší zachránit čest upadajícího modelu lepší řidičskou verzí, je div, že se pořád vyrábí

/

Foto: Ford

Když se podíváme, kam až se propadly prodeje tohoto modelu jako takového, leckdo by mohl právem čekat, že jeho nabídka končí někde u tříválcových litrů. No, většina kolem nich postavena je, vrcholný Focus ST se ale prodává též. A teď dokonce nabízí ještě víc.

Ford Focus RS první generace zůstává jednou z největších legend modrého oválu. Tento status nezískal abnormálním výkonem, v tomto ohledu lze 215 koní produkovaných přeplňovaným dvoulitrovým čtyřválcem považovat spíše za velmi skromné číslo. Modrý ovál nicméně posílenou pohonnou jednotku Zeta doplnil závodními komponenty, mezi které patřily tlumiče Sachs, samosvorný diferenciál Quaife či litá kola OZ Racing. Za ně se pak nastěhoval brzdový systém Brembo, díky kterému jste mohli při zastavení čelit přetížení až 1,0 G.

Svou ovladatelností Focus RS uchvátil celý svět, stejně jako svým poněkud neurvalým chováním. Prudké přidání plynu způsobovalo tak prudké zatočení, že pokud byste skrze ramena volantu prostrčili ruku, asi by skončila v sádře. To však statut ikony jen posílilo. Ve srovnání s Volkswagenem Golf GTI, jehož řízení bylo až příliš lehké, totiž hot hatch Fordu působil jako nástroj pro skutečné řidiče.

Druhá a třetí generace nicméně již takového věhlasu nedosáhly, ačkoliv automobilka přidávala na výkonu a nakonec i nahradila pohon předních kol systémem 4x4. Ve čtvrté generaci se tak Focus RS již nevrátil, zákazníkům tedy musí stačit pouze provedení ST. To disponuje 2,3litrovým motorem EcoBoost, jehož výkon činí 280 koní. Vůz se tak pohybuje na jiné úrovni než opěvovaná legenda vyráběná v období od 2. října 2002 do 11. listopadu 2003.

Nicméně fanoušci u ostrých derivátů modrého oválu nikdy nehledali především rychlost v přímém směru, místo toho je uchvátily ony schopnosti v zatáčkách. Toho si automobilka zjevně je vědoma, a proto nabídku rozšířila o okruhový paket (neboli Track Pack). Jeho součástí jsou stavitelné tlumiče KW Automotive snižující výšku vozu o 10-15 milimetrů. Kromě toho pak umožňují nastavení 12 úrovní při chodu směrem vzhůru a dokonce 16 při odskoku.

Součástí paketu jsou dále o 50 procent tužší pružiny, stejně jako 19palcová litá kola, jež jsou ve srovnání se standardními o 10 procent lehčí. Obuta jsou do pneumatik Pirelli P Zero Corsa s vyšší přilnavostí. Lepší deceleraci pak mají na starosti brzdy Brembo s předními kotouči o průměru 363 mm. Čtyřpístkové červeně lakované třmeny pak mají lépe odvádět teplo, aby při jízdě na okruhu nedocházelo k předčasnému vadnutí.

Důležitým novinkám tím není konec, zmínit musíme rovněž sportovní sedadla divize Ford Performance, která navyšují boční oporu. Další změny jsou již kosmetického rázu, v případě čelní masky, střechy či krytů zpětných zrcátek totiž došlo k použití černého laku Agate Black. V tomto odstínu si pak zákazníci mohou specifikovat celý vůz, sáhnout nicméně mohou i po červené Fantastic Red, bílé Frozen, šedé Magnetic či zelené Mean Green.

Okruhový paket pod názvem Sada ST pro závodní trať již dorazil i na český trh, kde je k dispozici za 86 tisíc korun. Pořídit si jej nicméně mohou pouze zájemci o hatchback s manuální převodovkou, jenž startuje na 1 001 900 Kč. Tuzemské zastoupení přitom dodává, že jde o ceny spojené s vozy vyrobenými po 7. listopadu. Na Focus ST Track Pack si tedy v případě sepsání objednávky minimálně několik týdnů počkáte.


Ford zkouší zachránit čest upadajícího modelu lepší řidičskou verzí, je div, že se pořád vyrábí - 1 - Ford Focus ST Track Pack 2022 prvni sada 01Ford zkouší zachránit čest upadajícího modelu lepší řidičskou verzí, je div, že se pořád vyrábí - 2 - Ford Focus ST Track Pack 2022 prvni sada 02Ford zkouší zachránit čest upadajícího modelu lepší řidičskou verzí, je div, že se pořád vyrábí - 3 - Ford Focus ST Track Pack 2022 prvni sada 03Ford zkouší zachránit čest upadajícího modelu lepší řidičskou verzí, je div, že se pořád vyrábí - 4 - Ford Focus ST Track Pack 2022 prvni sada 04Ford zkouší zachránit čest upadajícího modelu lepší řidičskou verzí, je div, že se pořád vyrábí - 5 - Ford Focus ST Track Pack 2022 prvni sada 05Ford zkouší zachránit čest upadajícího modelu lepší řidičskou verzí, je div, že se pořád vyrábí - 6 - Ford Focus ST Track Pack 2022 prvni sada 06Ford zkouší zachránit čest upadajícího modelu lepší řidičskou verzí, je div, že se pořád vyrábí - 7 - Ford Focus ST Track Pack 2022 prvni sada 07
Focus ST se s okruhovým paketem doslova vrací ke kořenům, konkrétně pak k první generaci Fordu Focus RS, jež proslula hlavně ovladatelností. I z toho důvodu jsou nové doplňky k dispozici pouze pro pětidveřový hatchback s manuální převodovkou. Foto: Ford

Zdroj: Ford

Petr Prokopec

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše