Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Francouzi chystají tečku za tím nejlepším, co v posledních letech dělají, pak přijde jen „elektrická potopa“
28.12.2022 | Petr Prokopec
Vydobyl si respekt i u velmi náročné klientely, přesto to má spočítané a jeho poslední štace se ukáže za pár týdnů v Tokiu. Spolu s Méganem RS pak k ledu zamíří i dvě ikonická písmena.
Na počátku 90. let minulého století se Renault rozhodl, že značka Alpine již nikomu nic neříká. Bez milosti jí proto poslal k ledu a místo toho začal v továrně v Dieppe produkovat vozy označené dnes již ikonickou dvojicí písmen RS. Ta odkazovala na divizi Renault Sport, pod jejíž taktovkou dorazilo nejprve Clio RS a následně i Mégane RS. Druhý zmíněný se přitom prakticky ihned stal legendou, neboť Francouzům se povedlo dokonale sladit pohonné ústrojí a podvozek. Na vůz pak navíc nasadili i velmi příznivou cenu.
Druhá generace Renaultu Mégane RS dorazila v roce 2010, přičemž automobilka vyšší výkon doprovodila méně kontroverzním designem. Aby toho navíc nebylo málo, francouzský hot hatch přepsal řadu rekordů na mnoha závodních tratích. O limitované edice se tak publikum doslova pralo. O to větší šok nicméně přišel ve chvíli, kdy se začalo mluvit o nástupci. Ten měl totiž dát vale jak osvědčenému dvoulitrovému motoru, tak i manuální převodovce. Pravdivé však nakonec byly jen zmínky o agregátu.
Jak se nicméně říká, vše hezké jednou končí. Nejinak je tomu bohužel i v tomto případě. Renault se totiž rozhodl, že jeho budoucnost leží v elektrifikaci, a to přesto, že většina jeho zákazníků si bateriová auta nemůže dovolit. Automobilka kvůli tomu obětovala hlavně onu divizi Renault Sport, na jejíž místo dosadila znovuzrozené Alpine. Clio RS si díky tomu již nekoupíte, zakrátko ovšem skončí i Mégane RS. Značka totiž momentálně oznámila příchod labutí písně.
Na lednovém autosalonu v Tokiu by se tedy měla ukázat nová verze Megane RS Trophy Limited Edition, která by následně měla zamířit do prodeje. Ten nejspíše bude omezen jen na Zemi vycházejícího slunce, přičemž odklon vůči regulérnímu provedení Trophy bude zjevně jen minimální. V tomto ohledu nicméně můžeme jen spekulovat, neboť Francouzi nedali k dispozici žádný fotografický materiál a veškeré informace jsou spojené jen s názvem vozu.
Podle zákulisní šeptandy by nicméně v motorovém prostoru měla svou práci i nadále odvádět přeplňovaná jedna-osma produkující 300 koní a 420 Nm. O přenos výkonu a točivého momentu na přední kola se nejspíše bude starat jak šestistupňový manuál, tak šestistupňový automat EDC. Zda ovšem dojde na 130kilové odlehčení jako u varianty Trophy R, je ve hvězdách. To ostatně platí také o aerodynamických doplňcích, jedinou jistotou tak asi bude odlišná barva laku.
I přestože tedy novinek bude spíše jen poskrovnu a soustředit se budou hlavně na vizuální stránku, měl by Renault Mégane RS Limited Edition zaujmout pevnou pozici v historických tabulkách. Půjde totiž o opravdu vůbec poslední produkt slavné divize. Navíc poslední spalovací, nová éra je, jak jsme již zmínili, spojena se značkou Alpine a elektrifikací. Nastal tedy čas zamáčknout slzu a zaměnit v navigaci adresu showroomů s novými vozy za adresy autobazarů.






Mégane RS se před dvěma lety dočkal lehčího faceliftu, přičemž asi největší novinkou byl příchod digitálního přístrojového štítu. Pod kapotou se ale už mnoho nezměnilo, z nabídky pouze zmizela základní verze naladěná na 280 koní. Foto: Renault
Zdroj: Renault
Bleskovky
V prodeji se objevila kola z Putinovy obrněné limuzíny, ukazují neviděné detaily jejich zvláštní konstrukce
včeraPilot letadla se pokusil nouzově přistát na jedoucím kamionu, bylo by to úchvatné, kdyby to vyšlo
28.1.2023Fanoušci jsou v šoku, Maxe Verstappena natočili, jak si u dealera přebírá vlastní nové Ferrari
27.1.2023
Nové na MotoForum.cz
- Comeback Toniho Eliase včera 10:30
- Po testech v Jerezu je na řadě Portimao 28.1.2023
- Oliver König po testech v Jerezu 27.1.2023
- Peugeot PM-01 125 a 300: návrat mezi silniční motocykly 27.1.2023
- V Jerezu nejrychlejším Toprak Razgatlioglu, 20. König 26.1.2023
Nejnovější články
Nejetá Škoda Octavia Combi po důchodci s top motorem i výbavou může být vaše levněji než Fabia 1,0
včeraNejvětší opuštěná továrna na světě stále stojí, bývala obrovskou pýchou automobilové metropole
včeraTo je dlouhodobý test. Novináři najeli s Mercedesem přes 500 tisíc km a ukázali jeho stav i náklady
včeraVrcholná Lada Niva se po dlouhé odmlce vrací do prodeje, spoustu muziky dál nabízí levně
včeraŘidič elektromobilu omylem zmáčkl P na voliči režimů převodovky v dálniční rychlosti, co se stalo?
včera
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva