Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě

Tohle jsou další čínští adepti automobilky Hawtai připravovaní na vstup do Evropy. Jejich techniku pomůže doladit VM Motori a ZF.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě

24.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Tohle jsou další čínští adepti automobilky Hawtai připravovaní na vstup do Evropy. Jejich techniku pomůže doladit VM Motori a ZF.

Z čínských automobilek oficiálně oznámila vstup na evropský trh zatím jen Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) se svou britskou akvizicí MG, ve své snaze o expanzi však není osamocena. Nově o export do zemí EU projevila zájem také pekingská společnost Hawtai Automobile, kterou si možná pamatujete z roku 2011 jako neúspěšného nápadníka švédské značky Saab.

Viceprezident firmy Zhang Hou Sheng v rozhovoru pro britský týdeník Autocar potvrdil, že chtějí v Evropě odstartovat prodeje na počátku příštího roku, kdy plánují dokončit vývoj pohonných jednotek schopných plnit emisní normu EU5. Aby Číňané stihli stanovený termín a nemuseli motory přestavět na EU6 platnou pro schvalovací procesy od 1. září 2014, přizvali si ke spolupráci německého specialistu na převodovky ZF a italského výrobce dieselových agregátů VM Motori.

V první fázi se Hawtai Automobile chce prosadit s dvojicí sedanů. První z nich automobilka prezentuje na šanghajském autosalonu jako model E70, jde však o mírně přepracovaný loňský model B21. Čtyřdveřový vůz je dlouhý 4 777 mm, široký 1 794 mm a vysoký 1481 mm, což jsou rozměry velmi blízké Volkswagenu Passat.

Hawtai má pro E70 v tuto chvíli k dispozici dva motory. Atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru a šestnáctiventilovými rozvody je licenčním MIVEC automobilky Mitsubishi. Produkuje 136 koní při 6 000 ot./min. a 180 newtonmetrů při 4 000 otáčkách. Přes pětistupňový manuál anebo čtyřstupňový automat pohání kola přední nápravy, dosahuje maximální rychlost 178 km/h (170 aut.) a na stovku při hmotnosti 1 461 kg akceleruje za 14,2 sekundy (s automatem je na stejné metě překvapivě o vteřinu rychlejší).

Další možností je dieselová patnáctistovka OED383Q z vlastního vývoje o výkonu 92 koní při 4 000 ot./min. a točivém momentu 200 Nm při 2 000 ot./min. Také zde přichází do úvahy manuál (156 km/h a 18,1 s) nebo automat (155 km/h a 16,3 s), přičemž bez ohledu na motorizaci vůz nabízí hydraulický posilovač řízení, MacPherson vpředu a multi-link vzadu, hliníková kola, mlhovky, okna v elektrice, rádio a mp3 a barevným displejem, dvojici airbagů, parkovací kameru či automatickou klimatizaci.

Druhým adeptem na vývoz je poněkud větší a starší limuzína Hawtai B11. S délkou 4 943 mm o 44 mm překonává BMW řady 5, rozvorem 2 764 mm ale pro změnu o 46 mm zaostává za současnou trojkou. Ačkoli jde tvarově o relativně svébytný automobil, maska chladiče je troufale okopírovaná od britských vozů Bentley a Hawtai Automobile se tím dokonce i chlubí.

Také pod kapotu tohoto vozu se mají dostat nové (zřejmě dvoulitrové) diesely od VW, na domácím trhu se však prodává s přeplňovanou osmnáctistovkou převzatou od SAIC, která se montuje do modelů Roewe 550 a MG6. Má objem 1,8 litru, výkon 160 koní při 5 500 ot./min. a nejvyšší točivý moment 215 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 2 100 do 4 500 ot./min. Ceny pro Evropu, případně schopnost uchytit se, si odhadnout netroufáme, Číňané však slibují bohatou základní výbavu obsahující přehrávač DVD spolupracující s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigaci nebo parkovací kameru.


Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě - 1 - Hawtai E70 a B11 01Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě - 2 - Hawtai E70 a B11 02Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě - 3 - Hawtai E70 a B11 03Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě - 4 - Hawtai E70 a B11 04Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě - 5 - Hawtai E70 a B11 06Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě - 6 - Hawtai E70 a B11 07Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě - 7 - Hawtai E70 a B11 08
Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě - 8 - Hawtai E70 a B11 09Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě - 9 - Hawtai E70 a B11 10Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě - 10 - Hawtai E70 a B11 11Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě - 11 - Hawtai E70 a B11 12Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě - 12 - Hawtai E70 a B11 13Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě - 13 - Hawtai E70 a B11 14Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě - 14 - Hawtai E70 a B11 15
B11 ani E70 nadmírou přitažlivosti asi neoplývají, pokud ale budou „za pár korun“, jejich atraktivita by pro některé řidiče stoupnout mohla

Zdroje: Autocar, CarNewsChina

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše