Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Hawtai B11 a E70 2014: další Čiňani, co se chtějí zabydlet i v Evropě
24.4.2013 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Tohle jsou další čínští adepti automobilky Hawtai připravovaní na vstup do Evropy. Jejich techniku pomůže doladit VM Motori a ZF.
Z čínských automobilek oficiálně oznámila vstup na evropský trh zatím jen Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC) se svou britskou akvizicí MG, ve své snaze o expanzi však není osamocena. Nově o export do zemí EU projevila zájem také pekingská společnost Hawtai Automobile, kterou si možná pamatujete z roku 2011 jako neúspěšného nápadníka švédské značky Saab.
Viceprezident firmy Zhang Hou Sheng v rozhovoru pro britský týdeník Autocar potvrdil, že chtějí v Evropě odstartovat prodeje na počátku příštího roku, kdy plánují dokončit vývoj pohonných jednotek schopných plnit emisní normu EU5. Aby Číňané stihli stanovený termín a nemuseli motory přestavět na EU6 platnou pro schvalovací procesy od 1. září 2014, přizvali si ke spolupráci německého specialistu na převodovky ZF a italského výrobce dieselových agregátů VM Motori.
V první fázi se Hawtai Automobile chce prosadit s dvojicí sedanů. První z nich automobilka prezentuje na šanghajském autosalonu jako model E70, jde však o mírně přepracovaný loňský model B21. Čtyřdveřový vůz je dlouhý 4 777 mm, široký 1 794 mm a vysoký 1481 mm, což jsou rozměry velmi blízké Volkswagenu Passat.
Hawtai má pro E70 v tuto chvíli k dispozici dva motory. Atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 2,0 litru a šestnáctiventilovými rozvody je licenčním MIVEC automobilky Mitsubishi. Produkuje 136 koní při 6 000 ot./min. a 180 newtonmetrů při 4 000 otáčkách. Přes pětistupňový manuál anebo čtyřstupňový automat pohání kola přední nápravy, dosahuje maximální rychlost 178 km/h (170 aut.) a na stovku při hmotnosti 1 461 kg akceleruje za 14,2 sekundy (s automatem je na stejné metě překvapivě o vteřinu rychlejší).
Další možností je dieselová patnáctistovka OED383Q z vlastního vývoje o výkonu 92 koní při 4 000 ot./min. a točivém momentu 200 Nm při 2 000 ot./min. Také zde přichází do úvahy manuál (156 km/h a 18,1 s) nebo automat (155 km/h a 16,3 s), přičemž bez ohledu na motorizaci vůz nabízí hydraulický posilovač řízení, MacPherson vpředu a multi-link vzadu, hliníková kola, mlhovky, okna v elektrice, rádio a mp3 a barevným displejem, dvojici airbagů, parkovací kameru či automatickou klimatizaci.
Druhým adeptem na vývoz je poněkud větší a starší limuzína Hawtai B11. S délkou 4 943 mm o 44 mm překonává BMW řady 5, rozvorem 2 764 mm ale pro změnu o 46 mm zaostává za současnou trojkou. Ačkoli jde tvarově o relativně svébytný automobil, maska chladiče je troufale okopírovaná od britských vozů Bentley a Hawtai Automobile se tím dokonce i chlubí.
Také pod kapotu tohoto vozu se mají dostat nové (zřejmě dvoulitrové) diesely od VW, na domácím trhu se však prodává s přeplňovanou osmnáctistovkou převzatou od SAIC, která se montuje do modelů Roewe 550 a MG6. Má objem 1,8 litru, výkon 160 koní při 5 500 ot./min. a nejvyšší točivý moment 215 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 2 100 do 4 500 ot./min. Ceny pro Evropu, případně schopnost uchytit se, si odhadnout netroufáme, Číňané však slibují bohatou základní výbavu obsahující přehrávač DVD spolupracující s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, navigaci nebo parkovací kameru.
B11 ani E70 nadmírou přitažlivosti asi neoplývají, pokud ale budou „za pár korun“, jejich atraktivita by pro některé řidiče stoupnout mohla
Zdroje: Autocar, CarNewsChina
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Senzace: Bimota v SBK 2025 s továrním týmem Kawasaki 13:00
- Časový program Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España 10:00
- Vostatek po Assenu: „ Na suché trati jsem se cítil silný, na mokré to nešlo“ včera 12:42
- Začalo letošní MS-Side včera 10:00
- Petr Najman: „Mrazivá a komplikovaná Jarní cena Brna“ včera 08:00
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 39 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- Audi A6 C7 převodovky 04.25. 14:29 - mattonecz
- Onboard videa 04.25. 12:42 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22