Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Historicky nejsilnější, až absurdně drahý Peugeot se na okruhu v Le Mans moc nepředvedl
28.1.2021 | Petr Miler
Po prvním odhalení vypadal jako slibný pokus o návrat Peugeotu mezi výrobce sportovně laděných aut. Po odhalení cen už se tak jevil méně a po první ostré jízdě se tak jeví ještě méně.
Francouzská automobilka loni odhalila model 508 PSE jako nejsilnější silniční Peugeot, který kdy vznikl. Až 360 koní, stovka 5,2 sekundy a maximálka 250 km/h, to neznělo vůbec špatně, už pohled na technické detaily ale vzbuzoval jisté obavy. Pohotovostní hmotnost 1 850 kg v případě sedanu a dokonce 1 875 kg u kombíku jsou na takové auto hodně, vysvětlení ale přišlo záhy.
Auto totiž nemá jeden motor, ale tři. A k němu ještě pakl baterek. Jde totiž o dobíjecí hybrid kombinující motor 1,6 turbo o výkonu až 147 kW (200 koní) s dvojicí elektrických agregátů o 81,2 kW a 83 kW (110 a 113 koní), z nichž první pohání osu přední a druhou zadní. Jde tedy o benzin-elektrickou čtyřkolku, která ke svému fungování potřebuje ještě 11,5kWh akumulátor.
Bylo tedy jasné, že tohle auto nepojede stejně rychle pořád, ale dokud mu nedojdou akumulátory. Ovšem za rozumnou cenu, proč ne? Ta se ale realitou už jistě nestane, neboť v Německu vůz vstoupil do prodeje za cenu vyšší než výkonnější, rychlejší a prestižnější BMW M340i xDrive. To jej podle nás činí velmi obtížně prodejným, pořád ale mohl překvapit tím, jak funguje.
Ani to nicméně jako pozitivní překvapení nevypadá. Kolegové z francouzského L'Argusu vytáhli vůz na okruh v Le Mans, v podstatě jen pro legraci, bez snahy zajet nejlepší čas a natočené záběry snad ani nepotřebují komentář. A kdybyste jej přece jen chtěli, kolegové říkají, že auto jede opravdu svižně asi jen do 180 km/h, v zatáčkách působí těžce a už při sundání nohy z plynu má dodatečně zatížená záď tendenci předbíhat příď a současně omezená ovladatelnost zejména pohonné jednotky a pohonu zadních kol nedovoluje této svérázně hravosti využít k elegantním, přetáčivým průjezdům.
Podívejte se na to sami, tohle skutečně na nic zázračného nevypadá, rozhodně ne vzhledem k základní ceně přes 1,7 milionu Kč.
Peugeot 508 PSE se ukázal v akci na legendárním okruhu v Le Mans, v příliš dobrém světle se ale nepředvedl, jak můžete spatřit na videu níže. Ilustrační foto: Peugeot
Zdroj: L'Argus
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejčtenější články
- Novináři nás utěšují tím, že nový elektromobil má větší dojezd než vůz z roku 1968. I tak je hůř použitelný
25.3.2024 - Bugatti schopné zrychlit z 0 na 500 km/h za 20 s prochází finálními testy, ladí ho sám držitel vytrvalostní trojkoruny
25.3.2024 - Babičkou do garáže schovaný nový VW z roku 1996 nikdo nechce. Stroj času s pouhými 50 km stojí pořád víc
25.3.2024 - Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024
Živá témata na fóru
- Onboard videa 04.25. 11:12 - petr_riha
- Fiat a vše kolem nich 04.25. 11:02 - HondaMan
- IT poradna 04.25. 10:15 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 15:55 - řidičBOB
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz