Historicky nejsilnější, až absurdně drahý Peugeot se na okruhu v Le Mans moc nepředvedl

Po prvním odhalení vypadal jako slibný pokus o návrat Peugeotu mezi výrobce sportovně laděných aut. Po odhalení cen už se tak jevil méně a po první ostré jízdě se tak jeví ještě méně.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Historicky nejsilnější, až absurdně drahý Peugeot se na okruhu v Le Mans moc nepředvedl

28.1.2021 | Petr Miler

Historicky nejsilnější, až absurdně drahý Peugeot se na okruhu v Le Mans moc nepředvedl

/

Foto: Peugeot

Po prvním odhalení vypadal jako slibný pokus o návrat Peugeotu mezi výrobce sportovně laděných aut. Po odhalení cen už se tak jevil méně a po první ostré jízdě se tak jeví ještě méně.

Francouzská automobilka loni odhalila model 508 PSE jako nejsilnější silniční Peugeot, který kdy vznikl. Až 360 koní, stovka 5,2 sekundy a maximálka 250 km/h, to neznělo vůbec špatně, už pohled na technické detaily ale vzbuzoval jisté obavy. Pohotovostní hmotnost 1 850 kg v případě sedanu a dokonce 1 875 kg u kombíku jsou na takové auto hodně, vysvětlení ale přišlo záhy.

Auto totiž nemá jeden motor, ale tři. A k němu ještě pakl baterek. Jde totiž o dobíjecí hybrid kombinující motor 1,6 turbo o výkonu až 147 kW (200 koní) s dvojicí elektrických agregátů o 81,2 kW a 83 kW (110 a 113 koní), z nichž první pohání osu přední a druhou zadní. Jde tedy o benzin-elektrickou čtyřkolku, která ke svému fungování potřebuje ještě 11,5kWh akumulátor.

Bylo tedy jasné, že tohle auto nepojede stejně rychle pořád, ale dokud mu nedojdou akumulátory. Ovšem za rozumnou cenu, proč ne? Ta se ale realitou už jistě nestane, neboť v Německu vůz vstoupil do prodeje za cenu vyšší než výkonnější, rychlejší a prestižnější BMW M340i xDrive. To jej podle nás činí velmi obtížně prodejným, pořád ale mohl překvapit tím, jak funguje.

Ani to nicméně jako pozitivní překvapení nevypadá. Kolegové z francouzského L'Argusu vytáhli vůz na okruh v Le Mans, v podstatě jen pro legraci, bez snahy zajet nejlepší čas a natočené záběry snad ani nepotřebují komentář. A kdybyste jej přece jen chtěli, kolegové říkají, že auto jede opravdu svižně asi jen do 180 km/h, v zatáčkách působí těžce a už při sundání nohy z plynu má dodatečně zatížená záď tendenci předbíhat příď a současně omezená ovladatelnost zejména pohonné jednotky a pohonu zadních kol nedovoluje této svérázně hravosti využít k elegantním, přetáčivým průjezdům.

Podívejte se na to sami, tohle skutečně na nic zázračného nevypadá, rozhodně ne vzhledem k základní ceně přes 1,7 milionu Kč.


Historicky nejsilnější, až absurdně drahý Peugeot se na okruhu v Le Mans moc nepředvedl - 1 - Peugeot 508 PSE 2021 prvni 01Historicky nejsilnější, až absurdně drahý Peugeot se na okruhu v Le Mans moc nepředvedl - 2 - Peugeot 508 PSE 2021 prvni 04Historicky nejsilnější, až absurdně drahý Peugeot se na okruhu v Le Mans moc nepředvedl - 3 - Peugeot 508 PSE 2021 prvni 12Historicky nejsilnější, až absurdně drahý Peugeot se na okruhu v Le Mans moc nepředvedl - 4 - Peugeot 508 PSE 2021 prvni 08
Peugeot 508 PSE se ukázal v akci na legendárním okruhu v Le Mans, v příliš dobrém světle se ale nepředvedl, jak můžete spatřit na videu níže. Ilustrační foto: Peugeot

Zdroj: L'Argus

Petr Miler

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše