Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Holden Senator SV: osmiválec od HSV jako rozlučka se samostatností
23.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Snad až na lepší brzdy a unikátní kola toho na Senatoru SV moc speciálního není, jenže tady stačí už základ - atmosférická V8, manuál a zadní náhon.
Australský Holden sice bude v dohledné době končit s výrobou vlastních aut a omezí se jen na prodej přeznačkovaných produktů Chevroletu a Opelu, zatím ale auta stále produkuje samostatně. Jednou z jeho posledních novinek tohoto ražení je model Senator, který je věrný klasické koncepci motoru vpředu a pohonu zadní nápravy. Divize HSV, Holden Special Vehicles, představila omezenou sérii Senator SV.
Senator je v podstatě luxusnější verzí modelu Commodore a SV je založený na Senatoru Signature, variantě, která už dostala od HSV určitá vylepšení. Na Senatoru SV najdeme unikátní dvacetipalcová kola Rapier, černé detaily karoserie včetně krytů zrcátek či spoileru na víku zavazadelníku, čtyři chromované koncovky výfuku a nezbytná loga. Ta najdeme i v interiéru, kde bude i sériové číslo každého kusu. Ona omezená série je totiž omezená skutečně hodně - pro Austrálii vznikne 50 kusů, pro Nový Zéland 2 (dva).
Hlavním tahákem bude ale motor, kterým je 6,2litrový osmiválec Chevy LS3, který na kola posílá 462 koní a 570 Nm. Na zadní kola bude tuto sílu přenášet buď šestistupňový automat nebo manuální převodovka o stejném počtu kvaltů. Ani za jednu nebudou muset zájemci připlácet, jen si vyberou. Kromě toho tu bude, také na rozdíl od Senatoru Signature, lepší brzdový systém s kovanými čtyřpístkovými třmeny AP Racing. Odpružení Magnetic Ride Control tu ze Signature zůstává.
Stroj bude k mání ve čtyřech barvách s názvy Heron, Phantom, Prussian Steel a Nitrate. Ceny tam mají začínat na 83 990 australských dolarech, tedy asi 1,56 milionu korun. A samozřejmě, jak bylo naznačeno i výše, není export mimo Austrálii a Nový Zéland plánován.
Pokud se vám však tento stroj líbí, vězte, že Chevrolet SS, prodávaný ve Spojených státech, není nic jiného, než Holden Commodore/Senator s motýlkem Chevroletu na přídi a - co je možná důležitější - s volantem vlevo. Osmiválcový atmosférický motor i manuální šestistupňová převodovka jako jedna z možností zůstávají. A takový stroj přivézt do ČR velký problém není.
Velké změny na HSV Senatoru SV nečekejte
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
dnes - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
- Stellantis našel uplatnění pro svou osiřelou továrnu v Polsku, bude tam montovat levná čínská auta
25.3.2024 - Únik provalil novou vrcholnou verzi Tesly Model 3, Musk využil své vlády nad Twitterem, aby zahladil stopy
25.3.2024 - Na těchto autech spekulující sběratelé prodělali kalhoty, jejich ceny se za pár let propadly až o 3 miliony Kč
25.3.2024 - Elektromobily ovlivní i americké prezidentské volby, odpor veřejnosti donutil Bidena zmírnit jejich nařizování
25.3.2024 - Tento stroj vypadá jako přívěs za Cybertruck, je to ale spása pro Česko. Sám hledá a opravuje díry v silnicích
26.3.2024
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.23. 22:10 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 04.23. 21:45 - Lachende Bestien
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch
- Audi TT 1999 - koupit, nebo ne? 04.21. 20:09 - tecos999