Holden Senator SV: osmiválec od HSV jako rozlučka se samostatností

Snad až na lepší brzdy a unikátní kola toho na Senatoru SV moc speciálního není, jenže tady stačí už základ - atmosférická V8, manuál a zadní náhon.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Holden Senator SV: osmiválec od HSV jako rozlučka se samostatností

23.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek

Holden Senator SV: osmiválec od HSV jako rozlučka se samostatností

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Snad až na lepší brzdy a unikátní kola toho na Senatoru SV moc speciálního není, jenže tady stačí už základ - atmosférická V8, manuál a zadní náhon.

Australský Holden sice bude v dohledné době končit s výrobou vlastních aut a omezí se jen na prodej přeznačkovaných produktů Chevroletu a Opelu, zatím ale auta stále produkuje samostatně. Jednou z jeho posledních novinek tohoto ražení je model Senator, který je věrný klasické koncepci motoru vpředu a pohonu zadní nápravy. Divize HSV, Holden Special Vehicles, představila omezenou sérii Senator SV.

Senator je v podstatě luxusnější verzí modelu Commodore a SV je založený na Senatoru Signature, variantě, která už dostala od HSV určitá vylepšení. Na Senatoru SV najdeme unikátní dvacetipalcová kola Rapier, černé detaily karoserie včetně krytů zrcátek či spoileru na víku zavazadelníku, čtyři chromované koncovky výfuku a nezbytná loga. Ta najdeme i v interiéru, kde bude i sériové číslo každého kusu. Ona omezená série je totiž omezená skutečně hodně - pro Austrálii vznikne 50 kusů, pro Nový Zéland 2 (dva).

Hlavním tahákem bude ale motor, kterým je 6,2litrový osmiválec Chevy LS3, který na kola posílá 462 koní a 570 Nm. Na zadní kola bude tuto sílu přenášet buď šestistupňový automat nebo manuální převodovka o stejném počtu kvaltů. Ani za jednu nebudou muset zájemci připlácet, jen si vyberou. Kromě toho tu bude, také na rozdíl od Senatoru Signature, lepší brzdový systém s kovanými čtyřpístkovými třmeny AP Racing. Odpružení Magnetic Ride Control tu ze Signature zůstává.

Stroj bude k mání ve čtyřech barvách s názvy Heron, Phantom, Prussian Steel a Nitrate. Ceny tam mají začínat na 83 990 australských dolarech, tedy asi 1,56 milionu korun. A samozřejmě, jak bylo naznačeno i výše, není export mimo Austrálii a Nový Zéland plánován.

Pokud se vám však tento stroj líbí, vězte, že Chevrolet SS, prodávaný ve Spojených státech, není nic jiného, než Holden Commodore/Senator s motýlkem Chevroletu na přídi a - co je možná důležitější - s volantem vlevo. Osmiválcový atmosférický motor i manuální šestistupňová převodovka jako jedna z možností zůstávají. A takový stroj přivézt do ČR velký problém není.


Holden Senator SV: osmiválec od HSV jako rozlučka se samostatností - 1 - holden hsv senator sv 01Holden Senator SV: osmiválec od HSV jako rozlučka se samostatností - 2 - holden hsv senator sv 02Holden Senator SV: osmiválec od HSV jako rozlučka se samostatností - 3 - holden hsv senator sv 02aHolden Senator SV: osmiválec od HSV jako rozlučka se samostatností - 4 - holden hsv senator sv 03Holden Senator SV: osmiválec od HSV jako rozlučka se samostatností - 5 - holden hsv senator sv 04Holden Senator SV: osmiválec od HSV jako rozlučka se samostatností - 6 - holden hsv senator sv 05Holden Senator SV: osmiválec od HSV jako rozlučka se samostatností - 7 - holden hsv senator sv 06
Velké změny na HSV Senatoru SV nečekejte

Marek Bednář

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše