Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena

Skoro rok po odhalení prvních fotek nového CR-V se Honda vytasila i s jeho sériovým provedením pro Evropu. Je překvapivé jak letní vedra.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena

18.7.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Skoro rok po odhalení prvních fotek nového CR-V se Honda vytasila i s jeho sériovým provedením pro Evropu. Je překvapivé jak letní vedra.

Ano, za týden uběhne přesně rok od chvíle, kdy Honda ukázala první fotky nové generace modelu CR-V. Šlo tehdy o „koncept”, ale jen amerického provedení, které se později představilo i v sérii. Následovala premiéra japonské verze a letos na jaře Honda přišla znovu s konceptu evropského modelu. Koncept-nekoncept-koncept-nekoncept, to zní trochu divně, když se ale na všechny zmíněné vozy podíváte, zjistíte, že jde až na drobné detaily o stále to samé auto. A tím je nakonec i dnes odhalená produkční verze pro Evropu.

Nevíme, proč Honda zvolila zrovna tuto strategii, snad to byla snaha o získání maxima mediální pozornosti napříč celým světem. Minimálně v Evropě to ale znamená, že vůz se stihl trochu okoukat ještě dříve, než byl vůbec představen a předchozí kroky patrně i omezí zájem obecenstva o jeho dnešní „premiéru”. Ať už to ale vnímáte jakkoli, můžete si na níže přiložených fotkách prohlédnout i definitivní podobu vozu pro Starý kontinent - znovu ji dlouze rozebírat nebudeme, oproti ženevské „studii” se liší jen nicotnými detaily jako jsou odlišná litá kola nebo trochu jinak zbavené plasty na spodní části karoserie. Jinak je to zkrátka ten samý vůz.

Na rozdíl od březnového předobrazu vozu nás Honda v tomto případě nechala nahlédnout i do interiéru, který se ale pro změnu na pohled vůbec neliší od loni odhalené americké verze. Pár drobností by se tedy našlo, ty ale budou zřejmě vycházet jen z jiné výbavy prezentačního vozu. Přesto Honda na jeden rozdíl upozorňuje - protože CR-V je v Americe nejlevnější a v Evropě naopak nejdražší SUV své značky, dostanou Evropané uvnitř vozu kvalitnější materiály a dočkají se i širší nabídky komfortních a bezpečnostních prvků výbavy. Co všechno to konkrétně znamená ale zatím nevíme.

Po technické stránce si zaslouží zmínku finální rozměry evropského provedení - měří na délku 4,57 metru, což je o 5 milimetrů méně než dosud, zmenšila se i výška vozu (o 30 mm) na 1,65 metru. Rozvor náprav 2,62 metru zůstal zachován a zavazadlový prostor nabízí o nějakých 70 litrů více než jinde ve světě - od 589 až do 1 669 litrů.

Motory budou zprvu na výběr jen dva. Jednak půjde o čtyřválcový dvoulitrový benzin o výkonu až 155 koní a točivém momentu až 192 Nm. Jde o přepracovanou jednotku z předchozí generace nabízející 5 koní a 2 Nm k dobru. Dále známe jen kombinovanou spotřebu paliva pro verzi 4x4 s manuální převodovkou ve výši 7,2 litru benzinu na 100 km, což představuje o 0,8 litru lepší hodnotu než dosud. Vůz za to ale více než samotnému motoru vděčí spíše pozměněné aerodynamice a standardně dodávanému systému start and stop.

Pokud jste si všimli zmínky o pohonu 4x4, pak je třeba dodat, že to nebylo jen pro úplnost. Nové CR-V totiž bude dodáváno i jako čistá předokolka, a to znovu s motorem 2,0i. Spotřeba paliva díky tomu klesne na rovných 7 litrů benzinu na 100 km, asi zajímavější ale bude pokles pořizovací ceny. Jak velký bude, to se teprve uvidí.

Druhým motorem je, jistě k vašemu velkému překvapení, jednotka 2,2 i-DTEC, která se nedávno objevila v testovaném Civicu 2012. Nabízí stejných 150 koní a 350 Nm, chlubit se ale bude také spotřebou nafty ve výši 5,6 litru na 100 km. To platí pro manuál a pohon 4x4, verze s automatickou převodovkou má normovaný apetit stanovený na 6,5 litru nafty. I to jsou hodnoty přibližně o 0,8 litru nižší než u předchozí generace.

Nabídku později doplní i třetí jednotky, nový naftový čtyřválec 1,6 i-DTEC s výkonem až 120 koní při 4 000 ot./min a točivým momentem nejvýše 300 Nm při 2 000 ot./min. Dostupný bude pouze s pohonem předních kol a nejyšším trumfem této verze bude dozajista spotřeba paliva - údajně 3,7 litru nafty na 100 km jízdy.

Podrobnější data k novému „céervéčku” zatím nemáme, určitě je ale doplníme, jakmile budou k dispozici. Vůz se celkem pochopitelně poprvé veřejně představí na zářijovém autosalonu v Paříži, do prodejů se pak dostane ještě před koncem roku. Ceny Honda zatím ani nenaznačila.

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena - 1 - Honda CR-V 2012 Evropa produkcni 01Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena - 2 - Honda CR-V 2012 Evropa produkcni 02Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena - 3 - Honda CR-V 2012 Evropa produkcni 03Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena - 4 - Honda CR-V 2012 Evropa produkcni 04Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena - 5 - Honda CR-V 2012 Evropa produkcni 05Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena - 6 - Honda CR-V 2012 Evropa produkcni 06Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena - 7 - Honda CR-V 2012 Evropa produkcni 07Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena - 8 - Honda CR-V 2012 Evropa produkcni 08Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena - 9 - Honda CR-V 2012 Evropa produkcni 09Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena - 10 - Honda CR-V 2012 Evropa produkcni 10Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena - 11 - Honda CR-V 2012 Evropa produkcni 11Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena - 12 - Honda CR-V 2012 Evropa produkcni 12Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena - 13 - Honda CR-V 2012 Evropa produkcni 13Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena - 14 - Honda CR-V 2012 Evropa produkcni 14Honda CR-V 2012: sériová verze pro Evropu představena - 15 - Honda CR-V 2012 Evropa produkcni 15
Nové CR-V vzhledem opravdu nepřekvapilo, snad ani nemělo jak...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.