Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu

Facelift kapesního hybridního sporťáku se v tichosti představil v Indonésii. Kromě vyššího výkonu představuje také nově stylizované logo Hondy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu

20.9.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Facelift kapesního hybridního sporťáku se v tichosti představil v Indonésii. Kromě vyššího výkonu představuje také nově stylizované logo Hondy.

Před necelými dvěma týdny jsme tipovali, že slavnostní odhalení nové Hondy CR-Z rozhodně neproběhne až v Paříži, ale o něco dříve. A také na jiném místě. Pokud bychom se s kýmkoliv vsadili o milion, mohli bychom aktuálně přemýšlet, co s ním podnikneme. Faceliftovaný japonský sportovní hybrid byl totiž ve vší tichosti prezentován na indonéském autosalonu v Jakartě. Jak jsme navíc očekávali, rozhodně nejde o zcela nový model, což se nám přitom značka snažila sdělit skrze znakové písmo.

Pokud bychom totiž v redesignu čelní masky, kdy horizontální linky nahrazuje styl včelích pláství, lehce modifikovaném předním nárazníku, pozměněných mlhových světlech, zadních LEDkách, zpětných zrcátkách a 17palcových litých kolech měli hledat nový model, museli bychom včerejší odhalení Toyoty Verso považovat za největší mezigenerační přerod historie.

Raději tedy zůstaneme u faceliftu, který mimo tyto doplňky přiváží lehce navýšený výkon. Benzinový čtyřválec 1,5 i-VTEC totiž má při spřažení s šestistupňovým manuálem nově produkovat 120 koní při 6 600 ot./min. To mu ve spojení s 20koňovým elektromotorem dává dohromady stádo 140 koní. Tedy o 16 více než u současné verze.

S převodovkou CVT jste na tom o dva koníky hůře, je však otázka, zda se tento nepříliš sportovní druh automatu objeví také v České republice. Zároveň můžeme jen spekulovat o tom, nakolik zvýšení výkonu o 16 koní ovlivnilo spotřebu a jízdní výkony. Jisté je pouze rozšíření hybridního systému o režim Sport+.

Po jeho aktivaci (stiskem tlačítka) by již CR-Z mělo kašlat na ekologii a spíše řidiče podporovat při jeho cestě napříč okreskami. Přizpůsobena by tomu měla být i stabilizace, zatímco následky případné nehody mají zachraňovat duální čelní airbagy nebo ty boční vybavené senzorem, který monitoruje vaši polohu.

Mimo to se uvnitř objeví nové černo-šedé kožené čalounění s kontrastními červenými švy, zatímco palubní displej nabídne lehce poupravený design ve všech čtyřech jízdních režimech. Zvenčí pak faceliftované CR-Z dostane dva nové laky, z nichž žlutý byl představen právě v Indonésii.

Purpurový je pravděpodobně vyhrazen Paříži, jeho náznaky ovšem spatříte na těch pár detailech, které Honda oficiálně odhalila. Prodej v Indonésii má odstartovat v únoru příštího roku, Evropa zřejmě přijde na řadu ihned poté. Tipnete si cenu?

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 1 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 01Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 2 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 02Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 3 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 03Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 4 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 04Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 5 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 05Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 6 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 06Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 7 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 07Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 8 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 08Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 9 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 09
Pokud vedle sebe postavíte Hondu CR-Z modelového roku 2012 a 2013, můžete hrát známou hru na odhalení 10 rozdílů. Tím nejzřetelnějším je vypuštění horizontálních příček z čelní masky, nové je také logo automobilky

Zdroj: Blog Automobile

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.