Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu

Facelift kapesního hybridního sporťáku se v tichosti představil v Indonésii. Kromě vyššího výkonu představuje také nově stylizované logo Hondy.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu

20.9.2012 | Petr Prokopec | 3 příspěvky

Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Facelift kapesního hybridního sporťáku se v tichosti představil v Indonésii. Kromě vyššího výkonu představuje také nově stylizované logo Hondy.

Před necelými dvěma týdny jsme tipovali, že slavnostní odhalení nové Hondy CR-Z rozhodně neproběhne až v Paříži, ale o něco dříve. A také na jiném místě. Pokud bychom se s kýmkoliv vsadili o milion, mohli bychom aktuálně přemýšlet, co s ním podnikneme. Faceliftovaný japonský sportovní hybrid byl totiž ve vší tichosti prezentován na indonéském autosalonu v Jakartě. Jak jsme navíc očekávali, rozhodně nejde o zcela nový model, což se nám přitom značka snažila sdělit skrze znakové písmo.

Pokud bychom totiž v redesignu čelní masky, kdy horizontální linky nahrazuje styl včelích pláství, lehce modifikovaném předním nárazníku, pozměněných mlhových světlech, zadních LEDkách, zpětných zrcátkách a 17palcových litých kolech měli hledat nový model, museli bychom včerejší odhalení Toyoty Verso považovat za největší mezigenerační přerod historie.

Raději tedy zůstaneme u faceliftu, který mimo tyto doplňky přiváží lehce navýšený výkon. Benzinový čtyřválec 1,5 i-VTEC totiž má při spřažení s šestistupňovým manuálem nově produkovat 120 koní při 6 600 ot./min. To mu ve spojení s 20koňovým elektromotorem dává dohromady stádo 140 koní. Tedy o 16 více než u současné verze.

S převodovkou CVT jste na tom o dva koníky hůře, je však otázka, zda se tento nepříliš sportovní druh automatu objeví také v České republice. Zároveň můžeme jen spekulovat o tom, nakolik zvýšení výkonu o 16 koní ovlivnilo spotřebu a jízdní výkony. Jisté je pouze rozšíření hybridního systému o režim Sport+.

Po jeho aktivaci (stiskem tlačítka) by již CR-Z mělo kašlat na ekologii a spíše řidiče podporovat při jeho cestě napříč okreskami. Přizpůsobena by tomu měla být i stabilizace, zatímco následky případné nehody mají zachraňovat duální čelní airbagy nebo ty boční vybavené senzorem, který monitoruje vaši polohu.

Mimo to se uvnitř objeví nové černo-šedé kožené čalounění s kontrastními červenými švy, zatímco palubní displej nabídne lehce poupravený design ve všech čtyřech jízdních režimech. Zvenčí pak faceliftované CR-Z dostane dva nové laky, z nichž žlutý byl představen právě v Indonésii.

Purpurový je pravděpodobně vyhrazen Paříži, jeho náznaky ovšem spatříte na těch pár detailech, které Honda oficiálně odhalila. Prodej v Indonésii má odstartovat v únoru příštího roku, Evropa zřejmě přijde na řadu ihned poté. Tipnete si cenu?

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 1 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 01Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 2 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 02Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 3 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 03Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 4 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 04Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 5 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 05Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 6 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 06Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 7 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 07Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 8 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 08Honda CR-Z 2013: facelift v detailech, má nové logo a více výkonu - 9 - Honda CR-Z 2013 Indonesia motor show 09
Pokud vedle sebe postavíte Hondu CR-Z modelového roku 2012 a 2013, můžete hrát známou hru na odhalení 10 rozdílů. Tím nejzřetelnějším je vypuštění horizontálních příček z čelní masky, nové je také logo automobilky

Zdroj: Blog Automobile

Petr Prokopec

Diskuze 3 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.