Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda CR-Z Mugen: hybridní sportovec v detailech
27.6.2011 | Petr Štefek | Přidat příspěvek
Víme, jak to nakonec dopadlo se slibným sportovním hybridem Honda CR-Z Mugen, které mělo ambiciózní plán zkombinovat rychlost a úspornost.
Zhruba měsíc zpátky jsme si představili zajímavé hybridní sportovní kupé Honda CR-Z Mugen ve všech tehdy známých detailech a později vám jej ukázali i na prvním videu. Později jsme se ale od japonského výrobce dozvěděli podstatně více detailů, a tak si jej se vším všudy přibližme znovu.
Honda se nás skrze vyladěné CR-Z snaží přesvědčit o tom, že i hybridní automobily můžou přinášet zajímavé řidičské zážitky. Evropská divize Hondy proklamuje, že naladěním a vyzněním bude CR-Z Mugen ne nepodobný ostrému Civicu Type R. Otázkou ovšem zůstává, zda jeho evropské nebo japonské verzi, neboť ze zkušeností víme, že evropský Type R je spíše kompromisem než řidičskou libůstkou pro nadšence.
Honda CR-Z je automobilem, kde se hledí především na velmi nízkou spotřebu v normálním provozu a evropská divize úpravce Mugen chce, aby pouhým stiskem tlačítka bylo možné „eko charakter” vozidla proměnit v zábavný hatchback. CR-Z Mugen bude mít k dispozici trojici jízdních programů. První „eko” mód bude určen převážně pro každodenní provoz s důrazem na co nejnižší spotřebu paliva a emise a „standardní nastavení”, které prozatím tají svou rozdílnost oproti ekologickému módu. Můžeme předpokládat, že se bude jednat jednoduše o „méně ekologický” režim vozidla. Nejvíce nás ovšem zajímá magické tlačítko Mugen, které CR-Z nabrousí na víkendové okreskové závody.
Edice CR-Z Mugen přináší 50 % navýšení výkonu díky přidanému kompresoru oproti standardní verzi, ale stále je vozidlo vybaveno standardním čtyřválcem o objemu 1,5 litru a elektromotorem IMA. Mugen tvrdí, že později se dostane pohonné jednotce dalšího přiostření a posílení některých specifických vnitřních komponent. Přítomen bude také systém Mugen iCF, který dle Hondy zajistí perfektní souhru mezi elektromotorem a spalovacím motorem. Prozatím má Honda CR-Z Mugen k dispozici 200 (149 kW) koní, 215 Nm točivého momentu a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za velmi slušných 6,6 sekundy. Lze očekávat, že finální podoba CR-Z Mugen bude ještě rychlejší díky redukci hmotnosti o zhruba 50 kg.
Přes všechny úpravy automobilka slibuje, že spotřeba zůstane okolo 5,6 l/100km v „eko” módu a v ostrém módu Mugen si vezme méně než 8 l/100km, což ale berme s velkou rezervou, protože je více než pravděpodobné, že při opravdu ostré jízdě půjde spotřeba na dvou až trojnásobné hodnoty. Elektromotor CR-Z Mugen má k dispozici něco okolo 20 (15 kW) koní a maximální točivý moment mezi 1 000-1 500 otáčkami a jako obvykle jeho největší přidaná hodnota tkví v tom, že dokáže automobil rozjet z klidového stavu, takže snižuje spotřebu v městském cyklu velmi podstatným způsobem.
Sportovnímu automobilu ovšem nestačí pouze vysoký výkon a úpravou tedy i v případě CR-Z Mugen prošlo mnoho dalších komponent. Rozšířený rozchod kol podporuje stabilitu v zatáčkách a spolu se samosvorným diferenciálem se postará o maximalizaci trakce. Dalším prostorem pro vylepšování je podvozek, kde Mugen dostal vínku tužší stavitelné tlumiče a větší čtyřpístové brzdy. Snížení hmotnosti obstarají komponenty z uhlíkových vláken, což jsou v tomto případě dveře a kapota. Tato speciální edice se bude vyznačovat také speciálními 17“ kovanými koly.
Interiér bude samozřejmě také náležitě vybaven tak, aby dokázal dostát slibům exteriéru a zároveň plnil funkční stránku sportovního auta. V zatáčkách vás podrží polozávodní sedačky Recaro, ruka spočine na upravené řadící páce a sledovat budete moci také provozní parametry jako teplotu a tlak oleje a vody.
Bohužel, z dalších zkoumání zvědavých novinářů na prezentaci britského zastoupení Hondy vyplynulo, že se CR-Z Mugen do sériové výroby nedostane, i když se zdá, že trh pro podobné sportovní hybridy již existuje. Je pravdou, že CR-Z Mugen by se prodejním hitem asi nestala a její cena by byla podstatně vyšší než v případě obyčejného CR-Z, přesto by šlo - pakliže vůz opravdu funguje tak dobře, jak Honda tvrdí - o jeden z mála opravdu zajímavých hybridů, které mohou svou techniku proměnit v efektivnější fungování. Nyní můžeme jen doufat, že automobilka záměrně fabuluje a podobnou verzi CR-Z ve skutečnosti potají chystá...
Honda CR-Z Mugen na již známých snímcích
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 6 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nejnovější články
- Čínští komunističtí pohlaváři dostanou novou luxusní limuzínu, odporná není jen tím, komu bude sloužit
před 2 hodinami - Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 3 hodinami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 5 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 6 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 12:40 - Truck Daškam
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 11:20 - Stepan
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda