Honda do roku 2020 nahradí šestiválce čtyřválci, čtyřválce tříválci

Japonci chtějí uchvátit zákazníky přeplňovanými agregáty či převodovkami CVT. Za vším stojí touha po nižších emisích i zdanění.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Honda do roku 2020 nahradí šestiválce čtyřválci, čtyřválce tříválci

23.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Honda do roku 2020 nahradí šestiválce čtyřválci, čtyřválce tříválci

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Japonci chtějí uchvátit zákazníky přeplňovanými agregáty či převodovkami CVT. Za vším stojí touha po nižších emisích i zdanění.

Z pohledu Evropana není Honda zrovna úspěšnou značkou, čemuž nasvědčují i prodeje. Kupříkladu v roce 1990 totiž japonská automobilka prodala více aut než loni (163 393 ks versus 132 579 ks). Letošní výsledky nejspíše budou ještě horší, a tak se podíl automobilky na trhu smrskne pod pouhé jedno procento. V takové Americe se ovšem značce daří mnohem lépe, neboť její registrace od roku 2002 nikdy neklesly pod milion vozů. A to mluvíme pouze o Hondě, nikoliv také o její luxusní dceřiné značce Acura.

Proč zde ale opět zmiňujeme fakta, která letos omíláme snad v každém článku o japonské značce? Důvod je prostý a spočívá ve snaze o opětovné dobytí ztracených kót. Honda by přitom zákazníky velmi ráda přilákala hlavně novými motory, z nichž pět bylo představeno již letos, dalších dvou se pak dočkáme v příštím roce. Mimo to mají dorazit ještě tři převodovky CVT, přičemž všechna tato hnací ústrojí jsou zacílena na Evropu, Ameriku a Čínu. V prvých dvou případech hrají svou roli emise, v posledním pak nízké zdanění.

Jak lze asi vytušit z výše zmíněného, pohonné jednotky zdaleka nebudou disponovat velkým objemem. Právě naopak se počítá s výrazným downsizingem, kdy do roku 2020 budou vidlicové šestiválce nahrazeny řadovými čtyřválci. Dnešní řadové čtyřválce čeká rovněž změna, neboť na jejich místo nastoupí tříválcové agregáty. Ve všech případech bude samozřejmě ztrátu objemu suplovat přeplňování, přičemž Honda by u těchto motorů ráda dosáhla padesátiprocentní tepelné účinnosti.

Aby mohlo být tohoto cíle dosaženo, sáhnou Japonci po homogenním zapalování s vysokým obsahem vzduchu vůči samotnému palivu. Touto technologií by přitom měl být osazen především litrový tříválec, posléze jí ovšem převezmou také 1,5litrové a 2,0litrové čtyřválce. První z těchto pohonných jednotek má navíc na většině trhů zastoupit stávající 2,4litrový atmosférický motor, ten však zcela neskončí. V některých zemích bude jeho životní dráha pokračovat, a to kvůli nízkým výrobním nákladům.

Vyjma těchto agregátů dostane jeden exkluzivní také zmiňovaná prémiová odnož Acura, konkrétní data však aktuálně nejsou k dispozici. To samé se ostatně týká i hybridních pohonných jednotek, s jejichž výrazným nárůstem Honda počítá. Ve Spojených státech by totiž podíl takto osazených vozů měl vyšplhat na 20 procent, v Japonsku pak dokonce až na 80.

Dodat pak již můžeme jen tolik, že Honda v současné době vyrábí 30 milionů motorů ročně, pro osobní automobily je ovšem určeno pouze 4,5 milionu. Pokud se ovšem naplní veškeré plány, pak lze počítat s mnohem vyšší produkcí. A snad také konečně s návratem evropské divize do černých čísel.


Honda do roku 2020 nahradí šestiválce čtyřválci, čtyřválce tříválci - 1 - Honda nove motory 01Honda do roku 2020 nahradí šestiválce čtyřválci, čtyřválce tříválci - 2 - Honda nove motory 02Honda do roku 2020 nahradí šestiválce čtyřválci, čtyřválce tříválci - 3 - Honda nove motory 03
Honda chce navýšit své šance u zákazníků novými přeplňovanými motory o litrovém, 1,5litrové a dvoulitrovém objemu

Zdroj: Wards

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše