Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda do roku 2020 nahradí šestiválce čtyřválci, čtyřválce tříválci
23.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Japonci chtějí uchvátit zákazníky přeplňovanými agregáty či převodovkami CVT. Za vším stojí touha po nižších emisích i zdanění.
Z pohledu Evropana není Honda zrovna úspěšnou značkou, čemuž nasvědčují i prodeje. Kupříkladu v roce 1990 totiž japonská automobilka prodala více aut než loni (163 393 ks versus 132 579 ks). Letošní výsledky nejspíše budou ještě horší, a tak se podíl automobilky na trhu smrskne pod pouhé jedno procento. V takové Americe se ovšem značce daří mnohem lépe, neboť její registrace od roku 2002 nikdy neklesly pod milion vozů. A to mluvíme pouze o Hondě, nikoliv také o její luxusní dceřiné značce Acura.
Proč zde ale opět zmiňujeme fakta, která letos omíláme snad v každém článku o japonské značce? Důvod je prostý a spočívá ve snaze o opětovné dobytí ztracených kót. Honda by přitom zákazníky velmi ráda přilákala hlavně novými motory, z nichž pět bylo představeno již letos, dalších dvou se pak dočkáme v příštím roce. Mimo to mají dorazit ještě tři převodovky CVT, přičemž všechna tato hnací ústrojí jsou zacílena na Evropu, Ameriku a Čínu. V prvých dvou případech hrají svou roli emise, v posledním pak nízké zdanění.
Jak lze asi vytušit z výše zmíněného, pohonné jednotky zdaleka nebudou disponovat velkým objemem. Právě naopak se počítá s výrazným downsizingem, kdy do roku 2020 budou vidlicové šestiválce nahrazeny řadovými čtyřválci. Dnešní řadové čtyřválce čeká rovněž změna, neboť na jejich místo nastoupí tříválcové agregáty. Ve všech případech bude samozřejmě ztrátu objemu suplovat přeplňování, přičemž Honda by u těchto motorů ráda dosáhla padesátiprocentní tepelné účinnosti.
Aby mohlo být tohoto cíle dosaženo, sáhnou Japonci po homogenním zapalování s vysokým obsahem vzduchu vůči samotnému palivu. Touto technologií by přitom měl být osazen především litrový tříválec, posléze jí ovšem převezmou také 1,5litrové a 2,0litrové čtyřválce. První z těchto pohonných jednotek má navíc na většině trhů zastoupit stávající 2,4litrový atmosférický motor, ten však zcela neskončí. V některých zemích bude jeho životní dráha pokračovat, a to kvůli nízkým výrobním nákladům.
Vyjma těchto agregátů dostane jeden exkluzivní také zmiňovaná prémiová odnož Acura, konkrétní data však aktuálně nejsou k dispozici. To samé se ostatně týká i hybridních pohonných jednotek, s jejichž výrazným nárůstem Honda počítá. Ve Spojených státech by totiž podíl takto osazených vozů měl vyšplhat na 20 procent, v Japonsku pak dokonce až na 80.
Dodat pak již můžeme jen tolik, že Honda v současné době vyrábí 30 milionů motorů ročně, pro osobní automobily je ovšem určeno pouze 4,5 milionu. Pokud se ovšem naplní veškeré plány, pak lze počítat s mnohem vyšší produkcí. A snad také konečně s návratem evropské divize do černých čísel.
Honda chce navýšit své šance u zákazníků novými přeplňovanými motory o litrovém, 1,5litrové a dvoulitrovém objemu
Zdroj: Wards
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
včera - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
18.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Superpole WSSP vyhrál Manzi, 33. Vostatek včera 16:36
- Počasí způsobilo chaos v Assenu, nejlepším v pátek Bautista včera 16:27
- FIM EWC 24h Le Mans: PP pro YART s Hanikou včera 16:19
- Superpole WSSP300 pro Garciu, 4. Svoboda včera 14:17
- V Assenu začal nejrychleji Razgatlioglu včera 13:49
Nejnovější články
- Rusové ukázali nové ultralehké lité kolo. Nna jeho výrobu si mohou dovolit použít jeden z nejvzácnějších kovů
před 39 minutami - Toyota jde dál proti proudu. Své legendě nadělila doma diesel místo hybridu, u nás dokonce dostala jen naftu
před 2 hodinami - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
před 3 hodinami - Svolávací akce kvůli zasekávajícímu se plynu donutila Teslu odhalit, kolik reálně prodává Cybertrucků
před 5 hodinami - Fiat Panda má pověst velmi poruchového auta, v bazarech přesto táhne, časem svým způsobem zraje
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 04.20. 10:12 - honziss
- Řidiči, co to mají v ruce... 04.20. 08:59 - Truck Daškam
- Prodávám Tiguana, 2019, 176kW perfektní stav 04.19. 22:53 - abgx1
- BMW Divize 04.19. 22:48 - Lachende Bestien
- Policejní kontroly a měření 04.19. 18:38 - rutak11
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.19. 15:42 - grizly
- Chip modul PCM zvýšení výkonu 2.0TSI GEN4 300+PS 04.19. 14:11 - venomage
- Dříve M135i, nyní ///M2 04.19. 09:13 - Eda