Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Honda odhalila sympatické SUV pro 7. Má stát pod 250 tisíc Kč, tady ho ale nekoupíte
5.5.2021 | Petr Prokopec
Pozoruhodně ztvárněná světla jsou jen třešničkou na designovém pojetí auta, které kráčí ve stopách řady evropských novinek. I proto by tady mohlo fungovat, Honda s ním ale pro EU nepočítá.
Při pohledu na evropské prodeje Hondy musí příznivce japonské značky zabolet u srdce. Loni automobilka zákazníkům dodala pouze 81 247 aut, což je nejtragičtější výsledek za posledních třicet let. A bohužel pro Japonce se pouze na koronavirus svádět nemá. Pád Hondy odstartoval již po roce 2010, kdy vůbec naposledy dokázala překonat metu 200 tisíc registrací. Dáno je to zejména tím, že automobilka momentálně pomalu nemá zákazníkům co nabídnout.
S tímto názorem fanoušci nejspíše nebudou souhlasit. Ovšem ruku na srdce, třeba takové CR-V aktuálně láká jen málokoho. Svého času přitom skoro neexistoval člověk, kterému by nebylo sympatické, a to SUV ještě nebyla v takové módě, jako nyní. Honda e pak jen stěží může být prodejním pilířem, když za první tři letošní měsíce po ní sáhlo jen 491 lidí.
Důvodů pro danou situaci je hned několik, tím stěžejním je ale skutečnost, že Evropa Hondu nikdy výrazně nezajímala. Koneckonců si jen stačí uvědomit, že za uplynulý fiskální rok značka prodala 4,8 milionu aut. Na starý kontinent tedy připadá jen velmi malé množství, navíc japonská automobilka hodně sahá po globálním designu. A co se líbí zákazníkům v Zemi vycházejícího slunce nebo ve Spojených státech, to není adorováno v Evropě.
Neznamená to nicméně, že bychom nad každou novinkou značky hned lámali hůl. Třeba nové sedmimístné SUV N7X je podle našeho názoru designově povedené. A to přesto, že do jisté míry čerpá inspiraci z již zmiňovaných modelů CR-V a HR-V. Zatímco však z nich čiší japonský původ, N7X se tváří velmi evropsky. Přičemž pokud bychom mu dodali logo Volkswagenu a jen lehce upravili přední masku, snad každý by jej bral bez okolků jako Němce.
Paradoxem v této věci je ovšem fakt, že N7X do Evropy nemíří. Místo toho je nové SUV určeno pro rozvojové země jihovýchodní Asie, tedy pro Indonésii, Thajsko, Filipíny, Malajsii a další. Vůz byl vyvinut technickým centrem značky v Bangkoku, přičemž nahradit má jak SUV BR-V, tak i kompaktní MPV Mobilio. Jeho označení pak odkazuje na nový sedmimístný a vzrušující vůz, což v rámci designu vlastně i platí.
Honda zatím přišla pouze s digitální premiérou předprodukčního prototypu, v srpnu však N7X odhalí kompletně. Zda u toho ale zůstane stávající název, již nedodala. Stejně tak je automobilka aktuálně tajemná i v rámci motorového prostoru, jakkoliv se zdá, že základ nabídky bude tvořit 1,5litrový atmosférický motor se 125 koňmi a 175 Nm. Nad něj by se pak měl postavit litrový tříválec se stejným výkonem a 175 Nm.
Mimo to Honda lehce drží pod pokličkou i kabinu, byť slabé náznaky můžeme na dosud uvolněných materiálech najít. Jelikož ale SUV bude sedmimístné, je prakticky jistotou koncepce 2+3+2. Stejně tak se dá počítat s reflektováním jistých prvků Hondy City, na jejíž platformě N7X stojí. Tím nám ale dostupné informace končí, přičemž další dorazí nejspíše až v létě. Jak jsme ale zmínili, na samotné auto musíme zapomenout, což je škoda, cenou by se totiž mělo držet na úrovni dosavadního BR-V, což znamená velmi nízko - tento model cenově začíná v přepočtu pod úrovní 250 tisíc Kč, za to u nás zdaleka nekoupíte ani novou Fabii. Pro pět, s odřenýma nejen ušima.
Nová Honda N7X působí skoro až evropsky. O to větším zklamáním je, že nabízet jej na starém kontinentu nebude. Foto: Honda
Zdroj: Honda
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Čeští dealeři VW mají dál na skladech extrémní množství elektromobilů, slevy až 585 tisíc Kč se týkají i nového ID.7
27.2.2024 - Autem roku 2024 v Evropě je tuctové elektrické ex-MPV, které za 1,1 milionu a víc osloví jen hrstku lidí
27.2.2024 - Nizozemská elektrická síť už kolabuje, operátor nařídí vypnutí dobíjecích stanic elektromobilů pro miliony lidí od 16 do 21 hod.
27.2.2024 - Zakázaná reklama na ostrý VW T-Roc vás donutí dlouze přemýšlet nad soudností těch, kteří nám dnes vládnou
27.2.2024 - Nový offroad britského miliardáře postrádá špetku invence. Kdyby si říkal Fosilier, byla by s ním aspoň legrace
27.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva